Kennisbank

Bing

Kennisbank > Bing Bing is een bekende zoekmachine en maakt onderdeel uit van Microsoft. Deze zoekmachine heeft een kleiner marktaandeel dan Google maar is hiermee niet minder interessant. Het algoritme van Bing werkt anders dan bij Google, daarom zien de zoekresultaten er ook anders uit. Webmasters zouden zich niet alleen op Google maar ook op Bing moeten […]

Canonieke URL

Kennisbank > Canonieke URL De canonieke URL is bedoeld om zoekmachines te laten weten wat de originele versie van een webpagina is. Dubbele pagina’s (duplicate content) komt regelmatig voor, vooral bij webshops. Hierbij is een pagina via meerdere URL’s bereikbaar. Duplicate content kan schadelijk zijn voor je ranking. Daarom is het bij dubbele inhoud verstandig om gebruik […]

Artikelen

Kennisbank > Artikelen Nagenoeg elke website bevat een of meerdere artikelen. Dit is een tekstsoort met een bepaald onderwerp. Artikelen kom je niet alleen op websites maar ook in tijdschriften, kranten en nieuwsbrieven tegen. Vaak ligt het doel van een artikel in informeren, overtuigen en/of overhalen. In praktijk wordt met een artikel bijna alles bedoeld. Dus niet […]

Backlinks

Kennisbank > Backlinks Backlinks zijn verwijzende links naar je website toe. Deze links zijn dus afkomstig van andere websites. Voordeel van backlinks is dat ze helpen bij een betere positie in de organische zoekresultaten. Maar alleen wanneer het ook om kwalitatieve links gaat, bij voorkeur afkomstig van autoritaire en relevante websites. Het verzamelen van backlinks is een […]

Click Through Rate (CTR)

Kennisbank > Click Through Rate (CTR) De Click Through Rate, ook wel afgekort tot CTR, is de verhouding tussen het aantal weergaven en het aantal klikken. Dit wordt altijd in percentages weergegeven. Voor mensen die adverteren maar ook voor webmasters is het belangrijk om inzicht te krijgen in de Click Through Rate. Het geeft namelijk weer hoe […]

Bronnen

Kennisbank > Bronnen Bronnen zijn het beginpunt van een verhaal of onderzoek. Vaak wordt met een bron de gebruikte informatie in een rapportage of tekst bedoeld. Het vermelden van bronnen (bronvermelding) is in sommige gevallen verplicht. Je voorkomt hiermee plagiaat, daarom is bronvermelding binnen het onderwijs zeker aan te raden. Websites vermelden onderaan teksten ook vaak één […]

Black hat SEO

Kennisbank > Black hat SEO Black hat SEO bestaat uit technieken die Google afkeurt. Er zijn meer dan 20 verschillende technieken die je beter niet toe kunt passen. Het is niet zo dat black hat SEO illegaal is maar het zorgt wel voor een lagere ranking in de organische zoekresultaten. Toch zijn er dagelijks veel webmasters en […]

Anchortekst

Kennisbank > Anchortekst Een anchortekst noem je ook wel een ankertekst of een linktekst. Dit is een stukje tekst waaraan een link vasthangt. De anchortekst is aanklikbaar. Zodra de bezoeker op de anchortekst klikt of tipt wordt deze doorgeleid naar een andere webpagina. In veel gevallen is een anchortekst herkenbaar aan een andere kleur of een onderstreping. […]

Blog

Kennisbank > Blog Blog is de afkorting van blogpost maar wordt soms ook als afkorting van een weblog gebruikt. Van oorsprong is een blog het bijhouden van een online dagboek. De geschiedenis gaat terug tot 1994, in deze periode werden de eerste online dagboeken opgericht. De benaming weblog is in 1997 bedacht. Van hieruit is weer het […]

Above the fold

Kennisbank > above the fold De term above the fold (boven de vouw) bestaat al zeer lang en is afkomstig vanuit krantendrukkerijen. Tegenwoordig kom je dit ook als term voor websites tegen. Het gaat om het eerste zichtbare gedeelte op de website zonder dat je hoeft te scrollen. Voorheen werd een duidelijk onderscheid gemaakt tussen above the […]

Schuiven naar boven