Kennisbank

Heading (SEO)

Zoekmachineotimalistatie (SEO) verandert voortdurend. Headings spelen een belangrijke rol bij het verbeteren van de zichtbaarheid van websites. Het zorgt ook voor een betere gebruikerservaring en een goede organisatie van content. Een heading, ook wel een heading-tag of HTML-header genoemd, is een HTML-element. Het bepaalt de belangrijkheid en hiërarchie van tekst op een webpagina. Zowel zoekmachines […]

Externe link

Kennisbank > externe link Een externe link leidt naar een andere website.  Een hyperlink op site A verwijst naar een webpagina op site B. De externe link is het tegenovergestelde van de interne link, deze laatste verwijst naar een webpagina binnen dezelfde website. Externe links helpen bezoekers om hun weg op het internet te vinden. […]

Google

Kennisbank > Google Google is de meest gebruikte zoekmachine wereldwijd. In Nederland heeft het een marktaandeel van bijna 94%. Toch is de autoriteit van Google niet in alle landen zo groot. In Rusland concurreert het hevig met YANDEX, waarbij het marktaandeel slechts 50% bedraagt. Vanwege censurering is Google in China niet meer actief. Marketeers en […]

Domeinautoriteit

Kennisbank > domeinautoriteit Websites krijgen door Moz een internetscore toegekend die varieert van 1 tot 100. De hoogte van het cijfer staat in relatie met de posities in de organische zoekresultaten. Een hoog cijfer betekent dat het domein meer autoriteit heeft. Nieuwe websites starten met het laagste cijfer en kunnen door de jaren heen klimmen […]

Duplicate content

Kennisbank > duplicate content De term duplicate content staat voor dubbele inhoud. Het gaat hier om inhoud die op verschillende webpagina’s zichtbaar is. We maken onderscheid tussen interne of externe dubbele inhoud. In de meeste gevallen gaat het om interne duplicate content. Bewust of onbewust staat inhoud twee of meer keer op een en dezelfde […]

Cloaking

Kennisbank > Cloaking Cloaking is een black hat SEO techniek oftewel iets dat je als webmaster niet moet toepassen. Het is namelijk een techniek waarbij je zoekmachine spiders een andere inhoud toont dan websitebezoekers te zien krijgen. Doel hiervan is het misleiden van zoekmachines om zo hoger in de organische zoekresultaten te ranken. Overigens is cloaking niet […]

Content

Kennisbank > Content Content staat voor inhoud, vaak wordt hier de inhoud van een website mee bedoeld. Dit vormt ook gelijk het belangrijkste onderdeel van een website, want zonder content valt niets te bekijken. Het is zelfs zo belangrijk dat het de grootste rankingfactor van zoekmachines is. Kijk je naar content dan bestaat dit uit […]

Dode link

Een dode link is een niet-werkende koppeling, ook wel gebroken link genoemd. De oorzaak van dode links is divers, bijvoorbeeld omdat een webpagina verwijderd of verplaatst is. Een enkele dode link is niet direct een probleem, maar meerdere van dit soort links is slecht voor de SEO-score. Het is daarom altijd goed om regelmatig op […]

Disavow

Disavow betekent letterlijk afwijzen en heeft alles met SEO te maken. Het gaat namelijk om het afwijzen van linkjes die naar je site verwijzen. Normaal gesproken hoef je disavow niet toe te passen, de meeste backlinks naar je site zijn onschuldig. Maar er zijn van die situaties dat er (veel) onnatuurlijke links naar je site […]

Bounce rate

Kennisbank > Bounce rate Bounce rate wordt ook wel bounce percentage genoemd. Het is het aantal gebruikers dat slechts één pagina bekijkt en hierna van de website vertrekt. Vaak wordt gedacht dat een hoge bounce rate slecht is, maar dit hoeft niet altijd zwaar te zijn. In sommige gevallen kan een hoog bouncepercentage juist gunstig uitvallen. De meeste websites […]

Schuiven naar boven