Marketing

ChatGPT en de 7 principes van Cialdini

Waarom zei je ‘ja’ tegen die opdringerige verkoper en slaap je nu op een veel te hard matras? Hoe kan het dat je beste vriend je over heeft weten te halen om op de verkeerde politieke partij te stemmen? De ander wist jou te overtuigen. Wil je voor je bedrijf meer omzet genereren? Met de […]

Immersive marketing toepassen

De term immersive marketing of meeslepende marketing ga je nog vaak tegenkomen. Het omvat reclame en digitale marketing om een emotionele band met de consument op te bouwen. Je trekt de aandacht en laat een blijvende indruk achter. Immersive marketing (meeslepende marketing) creëert een interactieve ervaring. Je laat de consument deel uitmaken van een verhaal. […]

Segmentatiestrategie marketing: betekenis en uitleg

Segmentatie is een verdeling. Denk maar aan een rups, zijn lijf bestaat uit verschillende segmenten. Voor bedrijven is marktsegmentatie belangrijk, omdat je hiermee de markt in afzonderlijke klantgroepen met verschillende kenmerken en behoeften indeelt. Bij het segmenteren van de markt kies je uit een van de drie segmentatiestrategieën. Deze drie strategieën zal ik uitvoerig bespreken, […]

Hoeveel moet je betalen voor SEO?

Stel dat je bedrijf te weinig winst gemaakt. Er komt iemand naar je toe en hij zegt dat, als jij € 500 betaalt, dit jouw omzet vertienvoudigt. Zou je dit dan doen? Waarschijnlijk wel. Maar wanneer het onzeker is of het je omzet gaat verhogen, wil je die € 500 niet betalen. Ik heb het […]

Is een SEO Agency wat anders dan een marketingbureau?

Een SEO Agency, zo noemden ze zich. Want ja, het was weer eens wat anders. En uniek, want er zijn maar weinig bedrijven in Nederland die zich zo noemen. Maar of het bedrijf dan ook andere of betere diensten aanbiedt? Ontdek het verschil tussen een SEO Agency en een online marketingbureau. Wat is een SEO […]

Hoe maak je je website bekend? 11 effectieve methoden

Je website staat online en je wil dat iedereen hem ziet. Je hebt er tenslotte niet zomaar veel tijd en misschien wel geld in gestoken. Het promoten van je website hoeft niet duur te zijn. Met de juiste technieken kan dit zelfs helemaal gratis. Ik heb veel aanbieders gezien die je beloven dat je jouw […]

SEA expert nodig? Dit kun je verwachten

Je hoort heel veel over SEO experts. Die hebben de focus op zoekmachine optimalisatie liggen. Maar een SEA expert, wat is dat dan? SEA heeft alles te maken met adverteren in zoekmachines. Helaas is de effectiviteit hiervan de laatste jaren fors afgenomen. Voor elke euro die je aan om mijn adverteren uitgeeft, verdien je ongeveer […]

Online marketing voor de bouwsector

De bouwsector heeft het zwaar te verduren. Het ene moment vangt ze de klappen van een slechte economie op, het andere moment gaat het allemaal voor de wind. Bouwbedrijven doen er goed aan om met verschillende situaties rekening te houden. Werk aan je online zichtbaarheid en trek potentiële opdrachtgevers aan. Het belang van online marketing […]

Aannemer, doe jij aan online marketing?

Wil je meer bezoekers op je website, leads en nieuwe contracten? Elke aannemer zou aan online marketing moeten doen. De meeste aannemers en bouwbedrijven houden zich met traditionele marketingstrategieën bezig. Hiermee gooien ze veel geld weg. Het ergste is dat concurrenten de topposities in Google en nemen dit verkleint hun kans op vermelding en nieuwe […]

Wat is de makkelijkste manier om backlinks te krijgen?

Backlinks naar je webpagina’s krijgen is heel makkelijk. Het gaat echter om het verkrijgen van kwalitatieve backlinks. Ruim 40% van de marketeers heeft geen budget voor linkbuilding. In deze gids deel ik 10 tips om aan gratis en kwalitatieve backlinks komen. De absolute winnaars op het internet Met meer dan 2 miljard websites is het […]

Schuiven naar boven