Marketing

Adverteer gratis voor kleine bedrijven

Grote bedrijven hebben voldoende budget om te adverteren. Als klein bedrijf of zzp’er is dat budget er niet. Bestaat er zoiets als gratis adverteren? Ja! Het kost wat meer moeite maar het is zeker mogelijk om je bedrijf te promoten, zonder dat je hier geld aan uitgeeft. Dat is goed nieuws want kleine bedrijven hebben […]

Op welke website kun je het beste adverteren?

Er bestaan veel platformen om te adverteren. Bijvoorbeeld Google en Bing, de twee grootste zoekmachines. Maar je kunt ook op social media en op marktplaatsen je bedrijf promoten. Sommige platforms vragen veel geld. Wanneer je een klein budget hebt, is het goed om te kijken naar alternatieven. Een aantal websites zijn zeer geschikt om te […]

Hoe succesvol is online marketing?

Iedereen zegt dat je aan online marketing moet doen. Het is succesvol, maar niemand vertelt waarom dit zo is. Ken je de echte reden waarom sommige marketingstrategieën effectief en goedkoop zijn? Het is mijn taak om jou te laten zien wat de effecten van online marketing zijn. Hierbij is het belangrijk om onderscheid te maken […]

Zo doe je mee aan online marketing

Verkoop je producten of diensten via het internet? Dan is het belangrijk om mee te doen aan online marketing. Dit omvat verschillende promotietechnieken om je merk onder de aandacht te brengen. Dit gaat niet alleen over online adverteren maar ook om een goede vindbaarheid in zoekmachines, activiteit op social media en technieken zoals e-mail marketing. […]

Marketing 5.0: uitleg en praktische tips

Marketing evolueert door de jaren heen. In dit huidige tijdperk zijn we aangekomen bij marketing 5.0. In deze vijfde evolutie draait het om mensen. Dat had het altijd al moeten doen, maar sinds de onpersoonlijkheid van het internet en AI, zijn mensen belangrijker dan ooit tevoren. Communicatie, transparantie en verantwoordelijkheid. Dat zijn de drie pijlers […]

Zo haal je meer conversie uit je websiteverkeer

Veel bezoekers op je website krijgen is één ding, maar hoe zet je bezoekers om in betalende klanten? Wanneer je actief bent binnen de e-commerce dan zou het conversiepercentage tussen de 1,5% en 2% moeten liggen. Topbedrijven kunnen tot wel 10% behalen. Sectoren zoals technologie, financiën, marketing en gezondheidszorg laten een conversieratio van 2% tot […]

ChatGPT en de 7 principes van Cialdini

Waarom zei je ‘ja’ tegen die opdringerige verkoper en slaap je nu op een veel te hard matras? Hoe kan het dat je beste vriend je over heeft weten te halen om op de verkeerde politieke partij te stemmen? De ander wist jou te overtuigen. Wil je voor je bedrijf meer omzet genereren? Met de […]

Immersive marketing toepassen

De term immersive marketing of meeslepende marketing ga je nog vaak tegenkomen. Het omvat reclame en digitale marketing om een emotionele band met de consument op te bouwen. Je trekt de aandacht en laat een blijvende indruk achter. Immersive marketing (meeslepende marketing) creëert een interactieve ervaring. Je laat de consument deel uitmaken van een verhaal. […]

Segmentatiestrategie marketing: betekenis en uitleg

Segmentatie is een verdeling. Denk maar aan een rups, zijn lijf bestaat uit verschillende segmenten. Voor bedrijven is marktsegmentatie belangrijk, omdat je hiermee de markt in afzonderlijke klantgroepen met verschillende kenmerken en behoeften indeelt. Bij het segmenteren van de markt kies je uit een van de drie segmentatiestrategieën. Deze drie strategieën zal ik uitvoerig bespreken, […]

Hoeveel moet je betalen voor SEO?

Stel dat je bedrijf te weinig winst gemaakt. Er komt iemand naar je toe en hij zegt dat, als jij € 500 betaalt, dit jouw omzet vertienvoudigt. Zou je dit dan doen? Waarschijnlijk wel. Maar wanneer het onzeker is of het je omzet gaat verhogen, wil je die € 500 niet betalen. Ik heb het […]

Schuiven naar boven