Ondernemen

Omzetgroei in een dalende markt

Ik kan niet bepalen of we in een recessie zitten. Maar het is wel een feit dat veel bedrijven merken dat de markt niet meer zo sterk is als enkele jaren terug. Sommige branches hebben een terugval van meer dan 40% gezien. Toch is het mogelijk om in een dalende markt je omzet te laten […]

Klantacquisitiekosten berekenen en verminderen

Voor veel bedrijven nemen klantacquisitiekosten een grote hap uit hun budget. Het gaat hier om kosten om nieuwe klanten aan te trekken. Maar om van hen loyale kopers te maken, waardoor ze terug blijven keren. Mogelijk geef je teveel geld aan klantacquisitie uit. In dit artikel laat ik zien hoe je de klantacquisitie kosten berekent […]

Wat is een blog en waarom moet je er een maken?

Zeg eens AAA, Medisch Centrum West en Goede Tijden, Slechte Tijden. Herinner jij je deze periode nog? Het was dezelfde periode dat de Nederlandse bevolking toegang kreeg tot het internet. En ook tot het lezen van de eerste blogs. In de beginfase was een blog een online dagboek, of een persoonlijk weblog. Je las over […]

QR code printen: de handleiding

Een QR-code is een soort streepjescode waarachter informatie hangt. Middels deze code is het mogelijk om gegevens te tonen, bijvoorbeeld een vaccinatiebewijs. Maar je kunt middels een QR-code ook een bestelling plaatsen, een website bekijken of andere informatie opvragen. Soms is een QR code printen handig. Bijvoorbeeld om een papieren versie van een toegangsbewijs mee […]

Blogs laten schrijven op commissiebasis

Bloggen is om verschillende redenen voor bedrijven heel belangrijk. Het helpt bij het vergroten van de online zichtbaarheid. Daarnaast bouw je autoriteit en klantrelaties op. SEO-blogs zijn de beste keuze, ze zijn geoptimaliseerd voor de zoekopdrachten van gebruikers. Hiermee verbeter je jouw rangschikking in zoekmachines. Helaas heeft niet iedereen het budget om een blogger in […]

Google alerts instellen: het stappenplan

Hoe fijn zou het zijn om directe toegang te hebben tot content die bij jouw interesses aansluit? Bijvoorbeeld blogs, wetenschappelijke onderzoeken of webpagina’s met relevante onderwerpen. Sinds 2003 staat Google Alerts tot je beschikking. Een fijn systeem waarbij je op de hoogte blijft van interessante nieuwe content. Jij bepaalt hoe vaak je meldingen ontvangt. Wanneer […]

Annuleringskosten aannemer, kapper of restaurant: hoe zit dat?  

Het in rekening brengen van annuleringskosten is niet overal gebruikelijk. In sommige branches wel. Ben je aannemer, kapper, hoteleigenaar of run je een restaurant? Grote kans dat je geannuleerde afspraken in rekening brengt. De vraag is of dit zomaar mag. Annuleringskosten als bescherming tegen no-shows Niks zo vervelend als no-shows, oftewel de klant of gast […]

Het doelgroep analyse model

Online succes is afhankelijk van je marketingstrategie. Hiervoor moet je jouw doelgroep herkennen en begrijpen. Wanneer je inzicht in je potentiële klanten hebt, leidt dit tot bedrijfsgroei. Vandaag ga ik het hebben over het doelgroep analyse model. In een stapsgewijze handleiding leer je hoe het analyseren van je doelgroep werkt. Wat is een doelgroepanalyse? Met […]

Doelgroep bepalen: stappen om je ideale klant te vinden

Het koopproces is in handen van je klanten. Voor jou als ondernemer is het belangrijk om een goede ervaring aan je websitebezoekers te bieden. Je moet een aandacht trekken, zodat ze bij jou kopen en niet bij je concurrenten. Voordat je content op je website plaatst, adverteert of actief bent op social media, moet je […]

Consultative selling: de beste methode voor meer klanten

Pas jij al consultative selling toe? Dit staat ook wel bekend als consultatieve verkoop. Hierbij geef je vrijblijvend advies, zonder dat je mensen overhaalt om iets te kopen of een opdracht te plaatsen. Dit lijkt een beetje vreemd, want eigenlijk wil je zoveel mogelijk klanten binnenhalen en een hoge omzet realiseren. Dan ga je toch […]

Schuiven naar boven