Copywriter inhuren, aantoonbare effectiviteit & kostenbesparend

Goede copy is onbetaalbaar. Het trekt meer verkeer naar je website en werkt conversieverhogend. Een copywriter inhuren start bij de keuze tussen een ‘normale’ of een SEO copywriter. Wil je het beste van twee werelden, dan kan ik SEO aanbevelen.

Breng je boodschap op een duidelijke manier over. Huur een copywriter met aantoonbare ervaring en hanteerbare tarieven. Het team van Bianca staat voor je klaar.

Een copywriter op freelance basis

Er zijn verschillende redenen om een copywriter op freelance basis te nemen. Voor veel bedrijven werkt dit kostenbesparend. Je hoeft niet aan belastingen, sociale premies, vakantiedagen of ziektedagen te denken. Ook hoef je geen rekening te houden met het ontslagrecht.

Een copywriter inhuren? Dit is goedkoper wanneer je een copywriter nodig hebt voor:

  • Minder dan 20 uur per week
  • Minder dan 100 werkdagen per jaar

Om je een idee te geven, wekelijks vier blogs laten schrijven komt uit op 4 tot 8 uur per week. Dit betekent 25 tot 52 werkdagen per jaar, en dan heb je aardig wat blogs in de pocket. Daarom is een copywriter inhuren een betere keuze dan een tekstschrijver/copywriter in dienstverband nemen.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Teksten met impact

De copywriter realiseert een hogere conversie op je website of webshop. Oftewel: meer bezoekers zijn bereid om een product of dienst af te nemen. Dit zorgt ook voor een hogere omzet.

Met een SEO(UX) copywriter ga je nog een stap verder. Je gaat niet alleen voor een hogere conversie maar ook een goede zichtbaarheid in zoekmachines. Misschien had je nog nooit van SEO(UX) copywriting gehoord, want het wordt in Nederland vrij weinig aangeboden. Meestal moet je een keuze maken tussen een SEO tekstschrijver of een ‘normale’ copywriter. Jaren geleden heb ik deze twee samengevoegd tot goed vindbare en converterende teksten.

Mijn teksten hebben impact op de organische zoekresultaten, dat is een feit. Ook mijn team aan tekstschrijvers staat voor je klaar om teksten te schrijven die zijn afgestemd op de doelgroep en doelstellingen.

Goede copy is onbetaalbaar en verdient zich snel terug

Een tekst kan je zichtbaarheid en conversie maken of breken. Goede copy is perfect zichtbaar in de organische zoekresultaten (onder andere Google en Bing). Daarnaast leest de tekst prettig en geeft hij de bezoeker een goed gevoel. Ook maakt de inhoud de bezoeker nieuwsgierig of hongerig. Hierdoor neigt hij eerder naar de aanvraag van een offerte, inschrijven voor de nieuwsbrief of het kopen van een product.

Je ziet, goede copy is onmisbaar. Daar komt nog bij dat het zich snel terugverdient. SEO-garantie geven is bijna onmogelijk, want we zijn allemaal afhankelijk van de grillen van Google. Maar goede copy scoort hoger, waarbij het mogelijk is om binnen 3-6 maanden op de eerste pagina van Google te komen.

Hiermee ligt de terugverdientijd (en dit is geen garantie) gemiddeld op 5 tot 12 maanden. Een en ander is afhankelijk van de doelgroep, autoriteit van de website en de concurrentie.

Een voorbeeld uit de praktijk

“Stel dat je € 750 voor 10 blogs betaalt. Dat lijkt veel maar feitelijk is dit goedkoper dan bij veel andere aanbieders. Maar liefst drie blogs staan na vier maanden op de eerste pagina van Google. Hierdoor ontvang je wekelijks 100 bezoekers extra. Van die 100 bezoekers koopt 3% (gemiddeld conversiepercentage) een product ter waarde van € 50. Oftewel: € 150 per week extra omzet. Vijf weken later heb je die € 750 voor de blogs terugverdiend, hierna blijven de blogs verkeer en omzet genereren.”

Terugverdientijd: vier maanden wachttijd + 5 weken = 21,5 weken

Een copywriter inhuren: over de prijs of kosten

De kosten met betrekking tot een copywriter inhuren hangt van het projecttype af. Maar ook van de ervaring van de copywriter, de grootte van het team en bijkomende kosten. Hieronder de gemiddelde marktprijzen* en een voorbeeld van mijn tarieven (2022). (* géén studentenprijzen)

Website copy:

  • Marktprijs € 100 tot € 500 per pagina
  • Mijn prijs: € 75 tot € 100 per pagina

1000 woorden blog

  • Marktprijs: € 150 tot € 750
  • Mijn prijs: € 125 tot € 140

Landingspagina

  • Marktprijs: € 150 tot € 400
  • Mijn prijs: € 125

PPC advertentie

  • Marktprijs: € 30 € 150 per ad
  • Mijn prijs: € 25 tot € 75 per ad

Aan bovenstaande tarieven kunnen geen rechten worden ontleend. Vraag altijd de actuele tarievenkaart aan.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.