Teksten voor bouwbedrijven + complete SEO

Bijgewerkt: 29 september 2022

Meer bezoekers en een betere conversie. We helpen bouwbedrijven met het samenstellen en uitvoeren van een SEO-strategie. Dit doen we grotendeels met behulp van webteksten, de beste manier om met bezoekers en (potentiële) opdrachtgevers te communiceren.

Het positieve aan webteksten is dat ze goed vindbaar zijn in zoekmachines. Daarom noemen we het SEO teksten: geoptimaliseerd voor bezoekers, met een knipoog naar zoekmachines. Mag je bouwbedrijf wat hoger in Google staan en naamsbekendheid krijgen? We realiseren meer groei en impact.

Van webdesign tot het plaatsen van nieuwe content

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Bianca en team bestaat uit specialisten op het gebied van webdesign, online marketing, SEA, SEA en het belangrijkste: webteksten. Een bedrijf dat binnen de bouw werkzaam is besteedt vaak weinig aandacht aan de website. Toch is dit nodig, want de concurrentie wordt steeds groter. Vooral via het internet is het lastig om de concurrentie voor te blijven.

We starten met webdesign, dit bepaalt het uiterlijk van de website. Voor bouwbedrijven is het belangrijk om naamsbekendheid op te bouwen. Dit doen we middels een goede lay-out, herkenbaar logo en natuurlijk omschrijvende teksten.

Online marketing bestaat uit verschillende diensten om een boodschap bij de internet-doelgroep over te brengen. Voor snel én meer verkeer kunnen we SEA aanbevelen, het adverteren in zoekmachines. Ook social media marketing behoort tot de mogelijkheden.

Teksten, artikelen en blogs voor de sector bouw

Je bedrijfsomzet verhogen? Dit start met het delen van de juiste informatie. Opdrachtgevers moeten weten wat of wie het bouwbedrijf is en waar het voor staat. Maar ook de verwachtingen omtrent mogelijkheden en opties.

Elke website binnen de bouwsector is voorzien van een homepage: de voorpagina van de site. In één oogopslag ziet de bezoeker wat hij kan verwachten, en welke diensten het bouwbedrijf aanbiedt. We realiseren homepages die overtuigend overkomen en goed vindbaar zijn in de organische zoekresultaten.

Waarschijnlijk heb je als bouwbedrijf veel te melden. Bijvoorbeeld een samenwerking met een ander bouwbedrijf, gerealiseerde projecten of meer informatie omtrent wetten of wetswijzigingen. Vraag ons om je te helpen, we creëren informatieve artikelen, nieuwsberichten en blogs.

SEO voor bouwbedrijven

SEO of zoekmachineoptimalisatie richt zich op een goede vindbaarheid in Google en andere zoekmachines. Besteed SEO voor bouw uit aan een van onze specialisten. Die hebben kennis van online marketing voor dienstverlenende organisaties. We garanderen geen positie #1 in Google, maar doen hier wel ons uiterste best voor. Een vermelding in de eerste 10 zoekresultaten behoort zeker tot de mogelijkheden.

SEO voor de bouw gaat verder dan alleen het optimaliseren van de website. We doen een concurrentenonderzoek en doen er alles aan om concurrerende bouwbedrijven voor te blijven.

Online marketing voor de bouwsector: de mogelijkheden

Hieronder in het kort de mogelijkheden met betrekking tot online marketing voor alle bedrijven binnen de bouwsector.

Contentmarketing

Het belangrijkste onderdeel van online marketing. Kostenbesparend waarbij je een groeiend netwerk realiseert. Met een goede strategie leidt content marketing tot een goede gebruikservaring, waarbij klanten hun ervaringen met nieuwe klanten delen. Dit leidt tot meer verkeer op de website en een hogere conversie.

Contentmarketing bestaat onder andere uit bloggen voor de bouwwebsite, gastbloggen maar ook zichtbaar zijn op social media.

Het opbouwen van een linkprofiel

Linkbuilding wordt vaak op de verkeerde manier aangepakt. Er worden backlinks gekocht of geruild, dit is tegen de SEO-richtlijnen van Google in. Toch kan dit een methode zijn om snel meer bezoekers te krijgen. Wat hier het effect op lange termijn van is, daar kunnen we moeilijk over oordelen.

In de basis start het opbouwen van een linkprofiel bij het delen van kwalitatieve content. Hierdoor delen bezoekers de content, wat goed is voor het linkprofiel. Ook gastbloggen kan een positieve invloed hebben op het linkprofiel.

Technische optimalisatie van de website

Een website moet een goede gebruikservaring hebben. De laadtijd ligt onder de 2,5 seconden, het navigatiemenu is duidelijk en ‘blokken’ staan in de juiste positie. Scripts werken zoals ze moeten doen en afbeeldingen zijn geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dit zijn enkele onderdelen van technische optimalisatie van de website.

Naast optimalisatie is onderhoud aan de website ook mogelijk. Denk hierbij aan het veilig houden van de verbinding of het oplossen van technische problemen.

SEA en adverteren op social media

Vooral beginnende bouwbedrijven hebben moeite met het opbouwen van een netwerk en het binnenhalen van opdrachtgevers.  SEA is het adverteren in zoekmachines, waarbij we de advertentie optimaliseren. Adverteren op social media valt onder social media marketing, waarbij we vooraf bekijken welke kanalen de beste keuze zijn.

Een SEO-strategie voor meer omzet

SEO draagt bij aan meer bezoekers op de website, een hogere conversie en uiteindelijk ook een stijgende omzetgroei. Elk bedrijf binnen de bouw heeft een goede SEO-strategie nodig. Helaas houden veel marketingbureaus zich bezig met het vergroten van websiteverkeer en het verhogen van rankings. Dit zorgt niet direct voor een hogere omzet van het bouwbedrijf.

Daarom zetten we SEO in als methodiek om de onderneming te laten groeien. SEO verbetert de naams- of merkbekendheid en werft nieuwe klanten. Middels SEO vinden we potentiële opdrachtgevers die nog niet in aanraking zijn gekomen met de diensten van het bouwbedrijf.

We voeren een SEO-strategie, passend bij de bouwsector en een die inkomsten genereert.

Belangrijke informatie voor bouwbedrijven

Informeer klanten of opdrachtgevers tijdig over wijzigingen met betrekking tot bouwregelgeving. Met ingang van 1 juli 2021 zijn er een aantal wijzigingen van het Bouwbesluit 2012 in werking getreden. Ook de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb) is van toepassing op veel bouwwerken in de laagste risicoklasse (zoals eengezinswoningen en eenvoudige bedrijfspanden).

Hiervoor hebben we informatieve teksten voor verschillende bouwbedrijven geschreven. We adviseren om wijzigingen goed in de gaten te houden en tijdig naar teksten over dit soort onderwerpen te vragen. Het bouwbedrijf dat zijn (potentiële) opdrachtgevers tijdig informeert, heeft het meeste aanzien.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven