Samenwerken met de tekstschrijver gezondheidszorg

Bijgewerkt: 23 november 2022

Zorg en welzijn spelen een belangrijke rol in de samenleving. De gezondheidszorg komt handen en ogen tekort. Juist daarom is het belangrijk om met het publiek te communiceren. Bijvoorbeeld over een gezonde leefstijl, ziekten, aandoeningen en andere belangrijke zaken.

De tekstschrijver gezondheidszorg is er voor alle zorgorganisaties en bedrijven die zich met lichamelijke of psychische gezondheid bezighouden. Teksten vullen niet alleen de website maar bieden vooral veel informatie. Daarnaast is het mogelijk om hoger in de organische zoekresultaten te scoren.

SEO in de gezondheidszorg

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Maak je gezondheidsbusiness nog gezonder met SEO. Zoekmachine optimalisatie is een van de makkelijkste methoden om meer bezoekers op je website te krijgen en de conversie te verhogen. Maar ook om het publiek te informeren. Bijvoorbeeld omtrent ziekten en aandoeningen of gezonde keuzes.

Vaak wordt gedacht dat SEO niet zo geschikt is voor sport, health en fitness. Terwijl dit echt meerwaarde biedt. Je wil tenslotte dat je gezondheidsbedrijf goed onder de aandacht van het publiek komt.

Daarnaast is het een feit dat de concurrentie binnen de gezondheidszorg erg groot is. Denk maar eens aan het aantal tandartsen, huisartsen, ziekenhuizen, webshops, dietisten, sportscholen en personal trainers. Laten we eerlijk zijn: het merendeel houdt zich met marketing bezig.

Communiceren met het publiek

De tekstschrijver gezondheidszorg communiceert op de juiste manier met het publiek. Hierbij kun je aan verschillende zaken denken:

  • Blogs met informatie
  • Video’s
  • Afbeeldingen
  • Social mediahorst
  • Nieuwsbrieven
  • Zakelijke e-mails

Binnen de health-branche is het belangrijk om kennis te hebben omtrent de doelgroep. Dit bepaalt de wijze van communiceren. Een brede doelgroep bevindt zich op verschillende plaatsen. Gaat het om een kleine doelgroep, bijvoorbeeld sportende senioren of mensen met een zeldzame ziekte, dan is het belangrijk om te achterhalen waar deze doelgroep zich bevindt.

Schakel de gezondheidszorg tekstschrijver in voor blogs, een homepage, dienstenpagina, productomschrijvingen, informatieve teksten en nog veel meer.

Informatie via social media delen

Hoog in Google staan zorgt voor veel aandacht, meer websitebezoekers en een hogere conversie. Denk hierbij aan meer patiënten of cliënten voor je praktijk, meer producten verkopen of een groeiend klantenbestand. Hoog in Google staan realiseer je middels SEO, hierbij is de tekstschrijver gezondheidszorg onmisbaar.

Een ander kanaal om met de doelgroep te communiceren is social media. Ik adviseer om zeker op Facebook en Instagram actief te zijn. Dit zijn de twee meest gebruikte sociale netwerken. De mensen die zich hier bevinden besteden aandacht aan hun gezondheid, gezin, werk en de toekomst.

Samenwerken met een ander bedrijf dat in de gezondheidszorg werkzaam is? LinkedIn is geschikt voor het opbouwen van een zakelijk netwerk of het vinden van een samenwerkingspartner. Daarnaast werkt rechtstreeks contact altijd.

Waar zet je sociale media voor in? Denk hierbij aan:

  • Achtergrondinformatie omtrent een ziekte of aandoening
  • Gezonde recepten delen
  • Sporttips
  • Training video’s
  • Een onderzoek delen
  • Foto’s van producten

Let op: deel nooit foto’s van patiënten, cliënten of klanten, tenzij ze hier specifiek toestemming voor geven. Ga voorzichtig met privacygevoelige informatie om. Teksten voor social media laten schrijven? Neem hiervoor contact op.

Mag de gezondheidszorg adverteren?

Binnen de gezondheidsbranche wordt er veel geadverteerd. Dat adverteren gebeurt niet alleen in kranten, tijdschriften en folders maar ook via internet (digitaal). Adverteren in zoekmachines en op sociale media is het populairst, gevolgd door affiliate marketing.

De vraag is of de gezondheidszorg mag adverteren. Ja dit is zeker toegestaan. Het adverteren mag via verschillende media of kanalen plaatsvinden. Wel zijn er een aantal regels aan adverteren met betrekking tot gezondheidszorg verbonden:

  • Vermeld nooit dat mensen naar een perfect lichaamstype moeten streven
  • Promoot geen ongezonde leefstijl
  • Promoot geen ongezonde voeding
  • Deel geen close-upbeelden van aandoeningen of ziekten
  • Buit geen onzekerheden uit
  • Doe niet aan bodyshaming
  • Leg geen gezondheidsclaims die je niet waar kan maken
  • Doe je niet anders voor dan je bent
  • Gebruik geen misleidende titel voor je beroep

Welke regels van toepassing zijn is afhankelijk van het platform waarop je adverteert, maar ook van de wet- en regelgeving. Daarnaast moet je rekening houden met advertentietargeting. De meeste gezondheidsgerelateerde advertenties zijn verboden voor mensen onder de 18 jaar. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je uit kan sluiten dat kinderen het te zien krijgen, maar je mag in ieder geval deze doelgroep niet bewust meenemen.

De health copywriter helpt bij het opstellen van advertentieteksten. Behoefte aan advies omtrent digitaal adverteren? Natuurlijk is het ook mogelijk om alleen advies te krijgen.

Een tekstschrijver gezondheidszorg inschakelen

Als tekstschrijver voor de gezondheidszorg help ik gezondheidsgerelateerde bedrijven aan de juiste content voor website, webshop, social media of nieuwsbrief.

Twijfel je over het inschakelen van een tekstschrijver? Ontdek wanneer het verstandig is om met een tekstschrijver samen te werken, en wanneer je beter een andere weg inslaat.

TEKSTSCHRIJVERGEEN TEKSTSCHRIJVER
Geen nieuwe onderwerpen voor je website kunnen bedenkenJe hebt nog ruim 50 onderwerpen om over te schrijven
Moeite om hoger in Google te komenJe hebt een toppositie in Google
Er dienen zich weinig patiënten, cliënten of klanten aanJe hebt het zo druk, er kunnen geen nieuwe patiënten, cliënten of klanten bij
Niet weten wie je concurrenten zijn en waar de doelgroep zich bevindtJe weet exact wie je concurrenten zijn en hoe je met de doelgroep in contact komt

Er zijn dus verschillende redenen om samen te werken met de tekstschrijver gezondheidszorg. Welke reden dit ook heeft, het is belangrijk om vooraf kennis te maken. Je gaat het liefst een langdurige of prettige samenwerking aan.

Meer informatie aanvragen

Naast (SEO) copywriter ben je hier ook aan het juiste adres voor gastbloggen uitbesteden, linkbuilding, technische optimalisatie of een website laten bouwen. Maar ook social media posts laten schrijven, persberichten, nieuwsartikelen en nog veel meer.

Meer informatie over de mogelijkheden of de tarieven? We sturen je graag de tarievenkaart toe. 


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven