Tekstbureau en tekstschrijver voor ouderschap en opvoeding

Bijgewerkt: 1 december 2022

Ouders.nl en opvoeden.nl zijn twee van de bekendste websites omtrent ouderschap en opvoeding. Door de jaren heen zijn er duizenden van dit soort websites bijgekomen. Dit maakt het lastig om met anderen te concurreren. Het tekstbureau ouderschap gaat deze uitdaging aan.

Laat professionele en informatieve teksten omtrent baby, kind en opvoeding schrijven. Niet alleen informatief voor het publiek, maar het zorgt ook voor gedragsverandering of zet aan tot actie. De tekstschrijver voor ouderschap en opvoeding raakt de juiste snaar bij (aanstaande) ouders.

Website voor ouders, jongeren en kinderen

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Alleen al in Nederland zijn al meer dan 6 miljoen websites actief. Een groot gedeelte komt voor rekening voor gezins- en opvoedingswebsites. Dit soort onderwerpen zijn namelijk razend populair, waardoor er steeds meer websites bijkomen.

Enerzijds is dit goed want hoe meer informatie voor het publiek, hoe beter. Maar het zorgt er ook voor dat de concurrentie groeit. Heb je een website voor ouders, jongeren en/of kinderen? Dan zul je merken dat er de laatste jaren fors meer concurrenten bij zijn gekomen.

Er is maar één manier om je concurrenten voor te blijven: zorgen dat je beter bent en meer kwaliteit biedt. Maar vooral ervoor zorgen dat je hoger in Google staat. En daar heb je SEO oftewel zoekmachine optimalisatie voor nodig.

SEO teksten laten schrijven

De beste kans op een hoge positie in Google maak je middels SEO teksten. Vaak wordt gedacht dat SEO teksten er onnatuurlijk uit zien. Ze zouden vol zoektermen staan, niet lekker lezen en van lage kwaliteit zijn. Het klopt dat dit zo rond het jaar 2010 ook het geval is. Ondertussen is er een hoop veranderd.

Moderne SEO-teksten lezen lekker, zijn informatief en amuseren het publiek. Belangrijke zoektermen zijn voorzichtig ingebouwd. Ze maken Google duidelijk waar de tekst over gaat, zodat de zoekmachine deze een goede positie in de organische zoekresultaten kan geven. Voor het publiek is niet goed duidelijk welke zoektermen gebruikt zijn. Dat is juist goed, want het betekent dat de tekst natuurlijk oogt.

Toch zijn er nog steeds websites met ouderwetse SEO teksten. Er zijn namelijk veel SEO tekstschrijvers die de ouderwetse manier nog steeds toepassen. Je ziet dat deze websites niet zo goed in Google en Bing scoren.

Informatieve en inspirerende blogs

Hoe informeer je ouders over verzorging en opvoeding? Kun je jongeren inspireren om hun huiswerk te maken of om respect voor hun omgeving te tonen? Ja, dat is allemaal mogelijk. Ten eerste moet je weten hoe je met de doelgroep communiceert. Maar ook welke teksten je hiervoor gebruikt.

Blogs werken altijd. Dit zijn teksten met een persoonlijke insteek. Het voordeel hiervan is dat de lezer zich bij een blogpost betrokken voelt. Dankzij het persoonlijk tintje vertrouwt de lezer het artikel veel eerder. En dat is precies wat je met bloggen wil bereiken.

Er is nog een reden om voor blogs te kiezen: ze scoren over het algemeen hoog in zoekmachines. Mits je ook op de juiste manier communiceert. Het is heel belangrijk om voor onderwerpen te kiezen die geschikt zijn voor je doelgroep. Bovendien moeten de onderwerpen bij je website passen.

Als voorbeeld: een website over baby’s kiest voor een onderwerp dat over borstkolven gaat. Prima, dat past bij zowel de website als de doelgroep. Maar een onderwerp over tuinieren zou een beetje gek zijn, dit wijkt teveel van het hoofdonderwerp af.

Samen kijken we welke blogs het beste bij je website passen. Hiermee voorkom je dat je met losse flodders schiet.

Ouderschap via social media onder de aandacht brengen

Social media is net zo belangrijk. Jonge ouders zijn het meest actief op Instagram, gevolgd door Facebook en TikTok. Daarnaast bevinden ouders zich op Twitter. Natuurlijk vind je (jonge) ouders ook op LinkedIn, maar dit is niet het beste netwerk om over ouderschap en opvoeding te praten.

Wil je via social media je website promoten, diensten of producten onder de aandacht brengen of juist de focus op opvoeding en verzorging van kinderen leggen? Ik kijk samen met jou welk sociale netwerk het meest geschikt is. Heb je al een account op social media, dan help ik met het creëren van social media posts.

Adverteren omtrent ouderschap en opvoeding

Is het interessant om op het internet te adverteren? Ja, en dat geldt zeker wanneer het over ouderschap, opvoeding en verzorging gaat.

Het conversiepercentage van webshops ligt tussen de 1% en 3%. Wanneer je adverteert kun je het conversiepercentage verhogen tot wel 6%. Maar hoe zit dat wanneer je geen webshop hebt, maar diensten via je website aanbiedt of puur informatief bent?

Ook dan is digitaal adverteren interessant. Het zorgt voor meer bezoekers op je website en, indien dit een verdienmodel heeft, een hogere conversie.

Bedenk wel dat de concurrentie omtrent adverteren erg groot kan zijn. Hierdoor kunnen biedingen hoger liggen dan je zou verwachten. Dit geldt al helemaal wanneer je in zoekmachine Google adverteert. Het is ook interessant om op social media te adverteren, want hier is een groot deel van je doelgroep op actief. Zorg dat je de juiste doelgroep target, zodat je de kosten omtrent adverteren zo laag mogelijk houdt.

Kosten met betrekking tot copywriting

Je wil blogs, teksten, artikelen of social media posts laten schrijven. Waar moet je met betrekking tot de kosten rekening mee houden? Het laten schrijven van een SEO blog is mogelijk vanaf ongeveer € 75. Hiervoor ontvang je een blog van minimaal 500 woorden.

Een social mediapost over ouderschap of opvoeding laten schrijven? Hiervoor betaal je ongeveer € 8,50, je krijgt er de juiste hashtags bij. Dit laatste is belangrijk want dit zorgt voor een breder publiek.

Daarnaast heb je de mogelijkheid tot het laten schrijven van een nieuwsbericht, een homepage, dienstenpagina, productomschrijving en nog veel meer.

Eén ding is belangrijk: vergelijk altijd met andere aanbieders. Kijk hierbij goed of de prijs in relatie staat met het resultaat. Je wil immers hoog in Google scoren. Dan kun je wel 25 euro voor een tekst betalen, maar wanneer die tekst niks oplevert is het weggegooid geld. Aan de andere kant kun je € 200 voor een blog betalen maar wanneer dit geen SEO tekstschrijver is, dan is dit óók zonde van je geld.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven