SEO content specialist – goed scoren in zoekmachines

Het is al vaker bewezen: content is een belangrijke rankinfactor. Dit betekent dat je middels content zeer goed kunt scoren in zoekmachines. Maar alleen wanneer die content ook optimaal is. De SEO content specialist gaat je hierbij helpen. Ben je klaar voor een hogere positie in Google en meer websitebezoekers? Dan ben je ook klaar voor een groei van je omzet of winst.

Wat is een SEO specialist?

Er is een groot verschil tussen een SEO contentspecialist of een SEO-specialist. Houd deze twee daarom strikt gescheiden. De SEO specialist houdt zich bezig met alle aspecten van online marketing. Het doel is om meer bezoekers naar de website te trekken. Dit gebeurt middels content marketing, adverteren in zoekmachines, linkbuilden, technische optimalisatie en nog veel meer.

De SEO content specialist houdt zich met het meest belangrijke bezig: content. Denk hierbij aan teksten/artikelen/blogs. Ook afbeeldingen, video’s of documenten horen hierbij, hoewel dit soms meer het werk is van de webmaster zelf.

SEO content specialist inhuren: dit is het effect

Lukt het je niet om je website hoger in Google te krijgen? Kijk je jaloers naar concurrenten die het altijd beter doen? Niet nodig, je website is zeker geen verloren zaak. Het is belangrijk om aan je website te werken en dit te blijven doen. Google houdt namelijk van actieve websites. Maar ook van websites waar relevante informatie opstaat.

Als SEO content specialist heb ik hier veel ervaring mee. Ik bouw nieuwe websites en realiseer op vrij korte termijn 10.000 bezoekers per maand. Om dit na enkele jaren door te laten groeien tot 1 miljoen maandelijkse bezoekers. Deze bezoekers zijn allemaal afkomstig vanuit Google en andere zoekmachines. Dat is dus het werk van een SEO content specialist.

Je website optimaliseren

Vaak wordt gedacht dat linkbuilding en technische optimalisatie het belangrijkste onderdeel van SEO zijn. Fout, dat is nog altijd content. Toch zullen veel SEO specialisten je iets anders vertellen. Dit komt omdat er veel aan linkbuilding en technische optimalisatie te verdienen valt. De SEO specialist heeft een veel kleinere winstmarge op het verkopen van content.

De meeste websites bevatten voldoende content. Alleen is deze content niet goed geoptimaliseerd voor zoekmachines. Dat optimaliseren is niet zo makkelijk als gedacht. Kijk maar eens naar het aantal SEO tekstschrijvers of SEO content specialisten: Nederland telt er meer dan 10.000. Hiervan weet slechts een handjevol de eerste pagina van Google te halen. Je website optimaliseren middels content is dus knap lastig, maar de SEO content specialist is er voor jou!

Dit zijn de werkzaamheden

Benieuwd wat een SEO content specialist exact doet? Dit is per situatie verschillend. Ook zal de ene specialist niet precies hetzelfde doen als de ander. Daarom vind je hieronder een overzicht van mijn werkzaamheden als content specialist:

  • Schrijven van SEO teksten
  • Redigeren en optimaliseren van bestaande teksten
  • Check en advies omtrent afbeeldingen en video’s op de website

Voorheen was het ook mogelijk om tegen een kleine meerprijs de teksten rechtstreeks op de website te laten plaatsen. Door drukke werkzaamheden zit dit helaas niet meer in het pakket. Mocht dit toch wenselijk zijn, neem dan contact op. Samen bekijken we de mogelijkheden.

Content specialist: blijf op dat SEO gebeuren letten

Schakel niet zomaar een willekeurige content specialist in. Wil je goed vindbaar zijn in zoekmachines dan is het heel belangrijk dat het allemaal om SEO draait. Dit is zoekmachine optimalisatie oftewel content dusdanig schrijven/aanpassen dat deze in ranking stijgt.

Een eerste positie in Google is ‘de bom’: het levert je maar liefst 45% van al het zoekverkeer op. Een tweede positie is erg goed, dit kan toch nog 20% van het zoekverkeer leveren. Een derde tot en met vijfde positie is ook prima, je ontvangt dan tussen de 3% en 18% van de zoekende mensen. Zelfs wanneer je op positie 6 tot en met 10 staat doe je nog steeds mee.

Over de kosten

Vaak wordt gedacht dat het inhuren van een SEO content specialist prijzig is. Ook dit is weer per situatie en aanbieder verschillend. Het kan best dat een tekstschrijver € 200 voor een blogpost of artikel vraagt. Voor velen een hoge prijs waarbij je geen zekerheid hebt dat zich dit ook terugverdient.

Een ander doet het voor € 50 waarbij je ook weer die onzekerheid hebt: hoe zit het met de kwaliteit? Helaas zegt een prijs helemaal niets over de kwaliteiten van de specialist of de tekstschrijver.

Wat zijn reële kosten? Moeilijk om te zeggen, maar vanuit persoonlijk vlak denk ik dat een goede SEO tekst tussen de € 70 en € 125 zou moeten kosten. Dat zijn tarieven waar ik blij van word. Kwaliteit staat voorop, dat is één ding. Maar de prijs mag best het andere ding zijn. Daarom combineren we hier een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Meer informatie aanvragen

Niet voor iedereen is het inschakelen van een SEO content specialist noodzaak. Websites die hoog in Google scoren hebben geen extra hulp nodig. Daarnaast hoeft niet iedereen bovenaan in Google te staan. Krijg je als ondernemer veel opdrachten of klanten via mond-tot-mondreclame? Heb je het hierdoor ontzettend druk? Dan is het echt niet nodig om geld en tijd in de website te investeren.

In alle andere gevallen is het aan te raden om eens in gesprek te gaan. Vraag via de e-mail informatie of de tarievenkaart aan. Vooraf weet je waar je aan toe bent, zowel met betrekking tot de werkwijze als kosten. Een content SEO specialist inschakelen is zo geregeld.

Volg Bianca op Instagram


Bianca Walraven is SEO content specialist.

  • SEO teksten
  • Blogs
  • Nieuwsberichten
  • Persberichten
  • SEO consultancy