Beste SEO bureau van Nederland

Je wil zaken doen met het beste SEO bureau. Een goede keuze want er zijn heel wat bureaus of specialisten waarbij de resultaten tegenvallen. Waar vind je het beste SEO bureau? In dit artikel toon ik je enkele tips. Het kaf van het koren scheiden, dat is de boodschap. Niet alleen met betrekking tot prijs maar zeker wanneer het om kwaliteit gaat.

Wat je met SEO kunt

Waarom zou je aandacht aan SEO besteden? SEO staat voor zoekmachine optimalisatie (in het Nederlands dan). Dit bestaat uit een aantal technieken die je website helpen om hoger in Google te scoren. Nu is SEO niet zo heel moeilijk. Het bestaat uit drie pijlers:

  • Content
  • Techniek
  • Linkbuilding

Tenminste, dat is wat veel SEO’ers je zullen vertellen. Dat linkbuilding tegenwoordig wordt afgestraft, dat zeggen ze er niet bij. En dat je slechte content krijgt aangeleverd daar zwijgen ze ook over. Daarom hieronder herkenningspunten met betrekking tot het beste SEO bureau.

Bovenaan in Google

Het beste SEO bureau staat bovenaan in Google. Bijna altijd. Wanneer een SEO bureau of marketingbureau niet op de eerste pagina van Google staat dan hebben ze toch wat meer moeite om de eigen website omhoog te krijgen. Natuurlijk is er in dit vakgebied veel concurrentie. Maar dat neemt niet weg dat alleen de allerbesten bovenaan staan.

Pas wel een beetje op met die zoekresultaten. Wanneer je de zoekterm ‘SEO-bureau’ invoert ga je ongetwijfeld wat websites tegenkomen die geen SEO diensten aanbieden. Of slechts gedeeltelijk. Kijk maar eens naar mijn website. Je hebt me gevonden op de term ‘beste SEO bureau’ maar ik ben geen SEO bureau. Ik weet wel hoe zoekmachine optimalisatie werkt.

Geen of matige linkbuilding

Een goed SEO bureau zal je iets uitleggen over linkbuilding. Dit komt omdat linkbuilding tegenwoordig onder de grey hat SEO valt. Een grijs gebied dus. Google zegt dat je niet mag betalen voor het verkrijgen van backlinks. Dat is wel wat het marketingbureau middels linkbuilding doet. Ze kopen backlinks in. Hier worden andere bedrijven of webmasters voor betaald.

Vaak wordt gedacht dat het allemaal wel meevalt. Toch zijn een aantal van mijn opdrachtgevers al keihard afgestraft op linkbuilding. Ze kochten veel backlinks in. Dat ging een tijd goed, totdat ze ineens flink wegzakten in de organische zoekresultaten. Pas nadat ze die ingekochte backlinks verwijderd hadden zagen ze hun posities weer stijgen.

Het beste SEO-bureau van Nederland weet dit. Ze zullen je dan ook duidelijk informeren over de werking van linkbuilding. Feitelijk zou je een natuurlijk linkprofiel op moeten bouwen. Deel de beste content, dan komt dat linkprofiel vanzelf.

Kwalitatieve content

Hoe herken je het beste SEO bureau? Aan twee dingen. Ten eerste hebben ze kwalitatieve content op hun eigen website staan. Die website is immers het visitekaartje. Dankzij kwalitatieve content scoren ze goed in Google en informeren ze hun bezoekers.

Ten tweede bieden ze kwalitatieve content aan hun opdrachtgevers. Op dat gebied gaat het soms mis. Sommige SEO bureaus schrijven zelf geen content of hebben geen tekstschrijver in dienst. Er worden dan goedkoper externe tekstschrijvers ingeschakeld, al dan niet via een speciaal platform. Voor een appel en een ei schrijven die bergen aan content. Je kunt je voorstellen dat dit vaak lage kwaliteit is. Het gevolg: jouw website gaat echt niet hoger in Google scoren.

Een goed marketingbureau doet zaken met de beste SEO tekstschrijver. Dit mag misschien iets duurder zijn maar je krijgt er wel veel meer voor terug. Die investering moet zich namelijk terugverdienen, en dat gebeurt wanneer de beste SEO tekstschrijver op dit werk wordt gezet.

Werken aan techniek

Content is het belangrijkste onderdeel van SEO. De tweede pijler is techniek oftewel technische optimalisatie. Een SEO’er die hier niets mee doet kun je beter links laat liggen. Maar let wel op want een website kan ook overdreven geoptimaliseerd worden. Daarnaast zijn er zat bureaus die flinke fouten maken. Hierdoor is de website niet meer bereikbaar, krijgt een langere laadtijd of vertoont fouten aan bezoekers.

Je kunt je voorstellen dat dit soort fouten je duur komen te staan. Je zakt weg in Google en andere zoekmachines, iets dat je juist wou voorkomen. Bekijk dus of het bureau van je keuze ook daadwerkelijk verstand heeft van technische optimalisatie.

Kosten van het beste SEO bureau

Wat moet een goed SEO bureau kosten? Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wil. Wel is het een feit dat je aan de prijs niet altijd de kwaliteit kunt aflezen. Er zijn honderden startende SEO’ers zonder kennis of ervaring die direct de hoofdprijs vragen. Daarnaast zijn er zeer goede bureaus met reële prijzen.

Die grote prijsverschillen, dat kom je overal tegen. Bijvoorbeeld bij tekstschrijvers, adviseurs, artiesten of wat dan ook. De prijs staat niet altijd in verhouding met de kwaliteit. Dit maakt het lastig om een keuze te maken.

Zo zit het ook met veel SEO bureaus. Omdat de prijzen van SEO diensten afhankelijk zijn van het aantal uren is het wat lastiger om hier een voorbeeld aan te hangen. Het beste kun je meerdere bureaus benaderen en offertes aanvragen. Dan pas kun je vergelijken. Ondertussen let je op bovenstaande aandachtspunten. Doe je dit, dan weet ik vrijwel zeker dat je het beste SEO bureau tegenkomt.

Volg Bianca op Instagram


Bianca Walraven is SEO content specialist.

  • SEO teksten
  • Blogs
  • Nieuwsberichten
  • Persberichten
  • SEO consultancy