Waarom een webdesigner inhuren?

Bijgewerkt: 28 augustus 2023

We bouwen WordPress websites. Maar ook andere Content Management Systemen (CMS) zijn mogelijk, zoals Joomla, Drupal, Magento of Shopify. Iedereen kan met een CMS zelf een website bouwen. Maar niet iedereen kan hier maatwerk van maken.

Een webdesigner inhuren biedt verschillende voordelen. De kennis gaat veel verder dan een thema en wat plug-ins installeren. Benieuwd naar de andere voordelen? Hieronder 20 redenen om voor een webdesigner te kiezen.

1. Een professioneel ontwerp

Een professioneel ontwerp voor je website maakt een positieve indruk op je bezoekers. Een aantrekkelijke visuele uitstraling versterkt de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van je bedrijf. Het zorgt voor een consistente merkidentiteit en een goede gebruikerservaring. Dit verhoogt de betrokkenheid van bezoekers. Ook verhoog je hiermee de conversies.

Een professioneel ontwerp heeft dus verschillende voordelen. Buiten het feit dast het ook nog eens toekomstbestendig is.

 2. Advies over hosting

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Dacht je dat een webdesigner alleen websites bouwt? Nee, we gaan veel verder dan dat. Samen met mijn team geef ik advies over de verschillende aspecten van websites. Onder andere over hosting.

Webhosting is het opslaan van je websitebestanden en -gegevens op een server, die 24/7 verbonden is met het internet. De keuze van de juiste hostingprovider en het type hostingpakket heeft gevolgen voor de prestaties van je website.

Bij het selecteren van hosting zijn er verschillende factoren om rekening mee te houden:

  • Type hosting (gedeelde hosting, VPS-hosting, dedicated hosting en cloud hosting)
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Klantenondersteuning
  • Schaalbaarheid
  • Beveiliging
  • Prijs

3. Op maat gemaakte website

Met een webdesigner weet je dat je website is afgestemd op jouw wensen, behoeften en doelen. Waarom is dit belangrijk? Een op maat gemaakte website is als een perfect passend maatpak. Het houdt rekening met je merkidentiteit, doelen en behoeften.

Een aangepast ontwerp betekent volledige creatieve vrijheid, van lay-out tot functionaliteit. Hierdoor weet jij je te onderscheiden van de massa. We voegen functies en integraties toe die relevant zijn voor je bedrijf.

4. Een unieke uitstraling

Het is belangrijk om visueel aantrekkelijk, verzorgd en professioneel te zijn. Een webdesigner maakt een visueel verbluffende website. Bedenk dat mooie websites beelden hebben, die gebruikers aantrekken en ervoor zorgen dat ze een bedrijf bekijken. Met een unieke uitstraling val je op!

5. Groot netwerk voor het beste resultaat

Waarom een webdesigner inhuren terwijl je veel meer nodig hebt dan alleen een design? Dankzij mijn groot netwerk laat je niet alleen een website bouwen maar ook de beste SEO content schrijven. Wil je daarnaast gebruik maken van linkbuilding, online adverteren of heb je unieke foto’s nodig? Geen probleem, mijn netwerk voorziet jou hierin.

Je kunt alles uitbesteden, waardoor jij je alleen maar bezig hoeft te houden met je bedrijf. Hoe fijn is het om alles op het gebied van je website en online marketing onder één dak te regelen? Ervaar het zelf en neem contact op.

6. Een gebruiksvriendelijke website

Eén van de belangrijkste aspecten van een website is dat hij gebruiksvriendelijk is. Dit betekent dat hij professioneel uitziet en gemakkelijk te navigeren is. Denk hierbij aan mobiele compatibiliteit, snelle laadtijden en een effectieve navigatie.

Verder moet je denken aan toegankelijkheid voor alle gebruikers en een goede foutafhandeling. Wanneer je een website door een professionele webdesigner laat maken, weet je zeker dat deze gebruiksvriendelijk is.

We vermijden te algemene websites. Dit soort websites of designs schakelt potentiële klanten of opdrachtgevers uit. Laat ons helpen met het bouwen van een gebruiksvriendelijke en professionele website.

7.  Optimalisatie voor zoekmachines (SEO

Elke website moet geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. Het gaat niet alleen over SEO-inhoud, maar ook SEO webdesign. Een zoekmachinevriendelijk website scoort beter in de organische zoekresultaten.

Sommige webdesigners hebben moeite met SEO webdesign. Wij niet. Met SEO webontwerp trekken we verkeer aan en leiden dit naar je website.

Wist je dat de ROI op UX design zeer hoog is? Wanneer je website gebruiksvriendelijk is, levert elke geïnvesteerde euro ruim € 100 op. Dit is een ROI van bijna 1000%!

Een SEO-vriendelijke website is geschikt voor mobiele apparaten, heeft een veilige verbinding en realiseert een lange verblijfstijd. Bovendien heeft het een laag bouncepercentage. Dat kunnen wij!

8. Technische expertise

Een webdesigner heeft verschillende technische expertisegebieden. Dit is praktisch bij het ontwerpen en ontwikkelen van aantrekkelijke websites. Enkele belangrijke technische vaardigheden zijn:

  • HTML (HyperText Markup Language)
  • CSS (Cascading Style Sheets)
  • Responsive Web Design
  • User Experience (UX) Design
  • Adobe Creative Suite
  • Javascript
  • Webdesign Frameworks en Libraries
  • Toegankelijkheid (Accessibility)

9. Een veilige WordPress website

Een WordPress website moet betrouwbaar en snel zijn. Dit geldt ook voor andere CMS zoals Joomla!, Drupal of welk systeem dan ook. Hoewel geen enkel CMS 100% veilig is, zijn we in staat om extra beveiliging toe te voegen.

Een website beveiligen kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld middels plug-ins, HTTPS – en SSL-certificaat, XML-RPC uitschakelen en Twee-staps authenticatie. Daarnaast zijn er andere manieren om je website te beschermen tegen Backdoors, Brute force-aanvallen en Pharma hacks.

Je ziet dat een webdesigner veel meer kan dan alleen websites bouwen. Houd de veiligheid van je website goed in de gaten. Het is immers je belangrijkste verdienmodel.

10. Snelheid en prestaties

Je website moet snel zijn, moderne bezoekers zijn behoorlijk ongeduldig. In principe moeten de meest belangrijke elementen binnen 2 seconden geladen zijn. Duurt het langer dan heeft dit een negatieve impact op de gebruikservaring.

We kiezen voor een thema, plug-ins en functionaliteiten die voor een optimale snelheid en prestaties zorgen. Ervaar je problemen met de snelheid of prestaties van je website? We gaan op zoek naar het probleem en proberen dit zo goed mogelijk op te lossen.

11. Onderhoud en updates

Een kleine website moet twee keer per jaar voorzien worden van onderhoud en updates. Voor een grote website bedraagt dit vier keer per jaar. Zeer druk bezochte websites hebben soms maandelijks onderhoud nodig.

Bij de meeste webbureaus zit je aan een onderhoudscontract vast. Dit betekent dat je een maandelijks bedrag betaalt, ook wanneer er geen onderhoud wordt uitgevoerd. Soms is een maandcontract handig, bijvoorbeeld om de kosten te spreiden. Maar die keuze moet je zelf kunnen maken.

Of je nu voor eenmalig onderhoud en updates gaat, of je wil dit gespreid uit laten voeren en/of betalen, er is veel mogelijk.

Bedenk dat onderhoud en updates erg belangrijk zijn. Ze houden je website veilig en snel. Hierdoor behoud je autoriteit, blijven (potentiële) klanten op je vertrouwen en trek je meer verkeer aan.

12. Technische problemen oplossen

Een webdesigner inhuren is niet alleen voor het bouwen van websites. De webdesigner helpt je ook bij het oplossen van technische problemen. Denk maar aan een van de volgende problemen:

  • Trage laadtijden
  • Een website die niet goed reageert op verschillende schermen en apparaten
  • De website wordt niet correct weergegeven in verschillende webbrowsers
  • Gebroken links
  • Afbeeldingen die niet worden geladen
  • Beveiligingsproblemen
  • Formulieren die niet goed zijn gevalideerd
  • Slechte gebruikerservaring
  • Database problemen

Sommige problemen kun je zelf oplossen. Voor andere problemen is het beter om een webdesigner in te schakelen.

13. Optimalisatie van conversies

Een website moet voor je bedrijf werken. Oftewel verkeer aantrekken en bezoekers omzetten in betalende klanten. Het is belangrijk om de website te optimaliseren voor conversies. Dit begint met het vaststellen van specifieke doelstellingen en gebruikersgedrag analyseren.

Hierna is het belangrijk om het pad te volgen dat bezoekers afleggen, en te kijken waar ze mogelijk op afhaken. Bij het bouwen van een nieuwe website is het soms een kwestie van testen. Bij een bestaande website kan het dat we een en ander moeten aanpassen, om zo de conversies te optimaliseren.

Website optimalisatie voor conversies is niet alleen een kwestie van webdesign. Dit moet altijd in samenwerking met copywriting.

14. Back-ups van je website beheren

Elke maand moet je een back-up van je website maken, ook wanneer je website niet zo actief is. In sommige gevallen kan dit zelfs wekelijks nodig zijn. Daarnaast is een back-up maken belangrijk voordat je veranderingen aanbrengt. We helpen je met het beheren van back-ups van je website.

Waarom zijn back-ups zo belangrijk? In geval van hacks, fouten of storingen helpt een back-up om gegevens veilig en snel te herstellen. Dit bespaart je een hoop tijd en geld, ook blijft je website bereikbaar voor bezoekers en klanten.

15. Toegang tot tools en middelen

Je wil een premium thema voor je website, een plug-in met bijzondere functionaliteiten of gebruikmaken van een bijzondere SEO-tool. Als team hebben we toegang tot diverse tools en middelen. Vooraf laat ik je weten wat de eventuele kosten hiervan zijn. Sommige tools of middelen staan gratis tot je beschikking.

16. website monitoring

Hoe presteert je website, is deze veilig en beschikbaar? Er zijn verschillende tools om je website te monitoren. Graag leg ik je hier meer over uit, zodat je zelf met deze tools aan de slag gaat. Maar het is ook mogelijk om je website door mijn team in de gaten te laten houden.

17. Google Analytics koppelen aan je website

Google Analytics is een van de meest gebruikte tools voor webmasters. Met deze tool krijg je inzicht in het verkeer op je website. Bijvoorbeeld het aantal unieke gebruikers, welke webpagina’s ze bezoeken en verkeersbronnen. Maar ook verblijftijden en bounce percentages.

We koppelen je website aan Google Analytics. Wil je gebruik maken van een van de alternatieven, dan is dit uiteraard ook mogelijk.

18. Google Search Console en Bing webmaster programma

Een nieuwe website is nog niet vindbaar in de organische zoekresultaten. Dit geldt ook voor nieuwe pagina’s op bestaande websites. Door je website aan te melden bij Google Search Console en het Bing webmaster programma, versnel je dit proces. Bovendien krijg je inzicht in belangrijke statistieken zoals posities in de organische zoekresultaten. Ook zie je op welke zoektermen je website scoort.

Indien gewenst melden we je website aan bij Google Search Console en het Bing webmaster programma. De inloggegevens zijn en blijven in jouw beheer. Mocht je dit prettig vinden, dan voeg je ons als gebruiker toe. Zo kunnen we je helpen om je website te optimaliseren, waardoor hij nog beter gevonden wordt. Daarnaast helpen we met het oplossen van indexeringsproblemen.

19. Focus op je bedrijf

Offerteaanvragen beantwoorden, producten versturen en je administratie voeren, je hebt het al druk genoeg. Dan wil je niet bezig zijn met je website. Door een webdesigner in te huren ervaar je meer rust. Je website wordt op professionele wijze gebouwd en onderhouden.

Het mooie is dat je niet aan een onderhoudscontract vastzit. Of je nu maandelijks, jaarlijks of af en toe iets aan onderhoud of beveiliging wil doen, alles is mogelijk. We houden er niet van om jou ergens aan vast te pinnen. Jij houdt daar ook niet van.

20. Betaalbaar

Een website laten maken kost geld. Maar een goede website levert omzet op. Dat is precies wat onze websites doen: ze trekken meer potentiële klanten aan. Maar wat kost het laten maken van een website? Bij de meeste aanbieders liggen de kosten tussen de € 2000 en € 6000.

Samen met mijn team probeer ik de kosten zo laag mogelijk te houden. Of je nu voor WordPress, Joomla! Of een ander CMS kiest, een webdesigner inhuren moet betaalbaar blijven. Ik beloof je dat je nooit te veel betaalt. Neem voor de betaalbare tarieven gerust contact op.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven