Goede copywriter: zo gevonden

Hoe vind je een goede copywriter? Het probleem is dat het aanbod zo groot is, dat je niet altijd met de juiste tekstschrijver in contact komt. Ontdek hoe je een goede copywriter tegenkomt en hoe je dankzij sterke teksten beter gevonden wordt.

Je hebt goede en slechte copywriters

Het is echt waar: je hebt goede en slechte copywriters. Wat bedoel ik daarmee? Een goede copywriter zorgt dat je beter vindbaar bent in zoekmachines. Over de kwaliteit van de teksten is geen discussie nodig: staan de teksten bovenaan in Google (of hoog), dan zijn deze dus goed.

Slechte copywriters schrijven niet direct slecht. De tekst kan zeker van een redelijk tot goede kwaliteit zijn. Helaas zijn deze teksten niet goed vindbaar in zoekmachines. Je kunt je voorstellen dat je hier weinig aan hebt.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Wat is goedkoper: een goede of een slechte copywriter?

Ga je voor een goedkope copywriter of voor een dure tekstschrijver? De tarieven zij van veel zaken afhankelijk. Geef vooraf aan wat je nodig hebt of vraag direct de tarievenkaart aan. Het laten schrijven van teksten is mogelijk vanaf € 25, soms goedkoper. Een en ander hangt ook van de lengte van de tekst en de moeilijkheidsgraad af.

Is het nodig om € 150 per tekst te betalen? Dat hangt er helemaal vanaf. Heb je een lang artikel nodig of is de tekst erg complex, dan kan het dat het tarief op € 150 uitkomt. In de praktijk komt dit heel weinig voor. Vraag dus gerust naar de geldende tarieven, er is heel veel mogelijk.

Misschien vind je het interessant om een student tekstschrijver in te schakelen. In mijn netwerk heb ik een aantal startende schrijvers of studenten zitten die graag voor jou aan de slag gaan. De kwaliteit ligt wel lager maar je ontvangt hier altijd nog eindredactie bij. Vraag naar de mogelijkheden. Houd er wel rekening mee dat deze teksten mogelijk niet geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

Kies voor de goede copywriter met kennis en ervaring

Een goede copywriter herken je door de goede vindbaarheid in zoekmachines. Deze website scoort hoog in Google, maar dit heb ik ook voor veel opdrachtgevers gerealiseerd. Je kunt zelf controleren hoe goed een website scoort, dit kan middels verschillende tools. Praktisch want zo houd je ook de eigen vindbaarheid van je website in de gaten.

Goed zichtbaar zijn in Google is precies wat je van een goede copywriter verwacht. Maar wacht, er is nog meer! Ondanks de hoge kwaliteit betekent dit niet dat het ook duur is. Vraag de tarievenkaart aan en laat je verrassen. Teksten zijn goed vindbaar in zoekmachines en niet te duur, wat wil je nog meer?

Zo herken je een goede tekstschrijver

Je wil weten hoe je een goede tekstschrijver herkent. Bekijk hieronder de belangrijkste herkenningspunten:

  • heeft een eigen website
  • een mooi portfolio aanwezig
  • beheerst de Nederlandse taal
  • goed vindbaar in zoekmachines
  • is als tekstschrijver vindbaar op social media
  • gespecialiseerd in SEO teksten schrijven
  • reageert vlot op e-mails

Moet een goede tekstschrijver een opleiding hebben gevolgd? Mijn mening: nee, dit hoeft niet direct. Tekstschrijven leer je niet vanuit een boek. Het gaat vooral om talent, creativiteit en doorzettingsvermogen. Natuurlijk heb ik een opleiding copywriting gevolgd, maar dat is echt niet het belangrijkste.

Dit kost een goede copywriter

Je hebt hierboven al kunnen zien wat een beetje goede schrijver kost. Of nou ja, je bent van plan om de tarievenkaart aan te vragen. Wil je meer weten dan mag je altijd contact opnemen.

Even voor de duidelijkheid, wat kost een goede copywriter eigenlijk? De tarieven variëren enorm. Wanneer je een beetje rondkijkt ontdek je dat het uurtarief tussen de € 25 en € 100 ligt. Hier werken we niet met een uurtarief en ook niet met een woordprijs. Je betaalt altijd per tekst. Je hoeft je dus niet druk te maken over het werktempo. Ontvang je meer woorden dan waar je om gevraagd had? Dat is altijd goed want langere teksten scoren in sommige gevallen beter bij je publiek of in zoekmachines. Voor die extra woorden hoef je niet te betalen: geen verborgen kosten achteraf.

Ben je benieuwd wat het laten schrijven van meerdere teksten kost? Dan is het altijd handig om de tarievenkaart aan te vragen. Let op de geldigheidsduur en vraag eventueel een nieuw overzicht aan. Zo weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Direct teksten laten schrijven of eerst nog even oriënteren? Lees andere blogs op deze website of neem contact op.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.