SEO film: heb jij hem al gezien?

Zit je helemaal in het wereldje van SEO? Dan moet je zeker de SEO film zien. Een verhaal over zoekmachine optimalisatie, vertelt door een aantal pioniers uit deze industrie. De SEO film vertelt alles over de geschiedenis van zoekmachine Google, belangrijke updates en hoe software op SEO inspringt.

De SEO Movie

SEO film die je gezien moet hebben heet: “SEO: THE MOVIE”. Deze film is in 2017 uitgebracht. Vertellers zijn onder andere:

  • Danny Sullivan (medeoprichter van Search Engine Land)
  • Rand Fishkin (van Sparktoro.com)
  • Jill Whalen (meer dan 20 jaar SEO expert)

en vele anderen. De SEO film is geproduceerd door John Lincoln, CEO van Ignite Visibility.

Wat kun je van de SEO film verwachten? Er wordt gekeken naar de geschiedenis van Google updates en welke veranderingen dit teweeg heeft gebracht. Vooral de beginperiode van SEO is erg interessant. Er werd toen veel gebruik gemaakt van zogenaamde black hat technieken. In die tijd kwam je er ook nog goed mee weg!

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Software met betrekking tot SEO

Een reden waarom je de SEO film ook moet zien is omdat deze belangrijke software bespreekt. Veel softwareleveranciers zijn ingesprongen op SEO oftewel zoekmachine optimalisatie. Denk maar eens aan Majestic, Ahrefs, SEM rush en Moz. Dit zijn allemaal tools waar SEO experts en online marketingbureaus veel gebruik van maken.

Maar ook de betere SEO tekstschrijver werkt hiermee (zoals ondergetekende). En zelfs de (kleine) webmaster komt vroeg of laat bij een van deze tools uit. Mocht je hier nog nooit van gehoord hebben dan is het zeker interessant om de SEO film een keer te bekijken. Hij duurt 40 minuten dus je hoeft er geen hele avond voor thuis te blijven.

Een interessante documentaire voor online ondernemers en SEO-specialisten

Of je nu een kleine website beheert of je dagelijks bezighoudt met SEO voor andere bedrijven: de SEO film is echt een aanrader. Hij is er helaas alleen in het Engels, zonder Nederlandse ondertiteling. Ongetwijfeld zal iemand hier vast wel een ondertiteling ondergezet hebben maar het origineel heeft dit dus niet.

De SEO film is online te bekijken, via YouTube of de website Ingnitevisibility.com. Wanneer je op een van deze linkjes klikt dan kom je automatisch bij de SEO film uit. De film is gratis te bekijken. Note: de film downloaden is in principe niet mogelijk, tenzij je hier speciale software voor gebruikt. Houd er rekening mee dat het gebruik van software of het downloaden van films niet altijd legaal is.

Waarom je SEO moet toepassen

Iedereen heeft wel eens van SEO gehoord maar niet iedereen past dit toe. Of op een verkeerde manier. Maar er zijn ook webmasters of SEO specialisten die zich niet op de toekomst richten. Zo wist een SEO specialist ooit te vertellen dat ik “verouderde SEO” toepas. Wat de man in kwestie niet zag is dat ik me juist op de toekomst richt. Soms is oud het nieuwe nieuw. Oké, dat is een vreemde zin maar je begrijpt wat ik bedoel.

Waarom zou je SEO toepassen? Omdat iedereen het doet wil je niet als 13e in een dozijn naar voren komen. Toch is het heel verstandig om je met SEO bezig te houden. Het internet blijft maar groeien. Dagelijks komen er weer nieuwe websites bij. Dit betekent ook meer concurrentie waardoor het steeds lastiger is om bovenaan in zoekmachines te verschijnen (en hier te blijven staan).

De SEO film licht in ieder geval een tipje van de sluier op. Het geeft je meer inzicht in hoe zoekmachine optimalisatie werkt. Daarna moet je zelf aan de slag. Want alleen door SEO op de juiste manier toe te passen win je de hoofdprijs: een hoge positie in de zoekresultaten.

Het begint allemaal met goede content

Er zijn heel wat SEO technieken, de een nog beter dan de ander. Maar er zijn net zoveel slechte SEO technieken. Het belangrijkste is het creëren van goede content. Want dat is waar het hele internet om draait: content oftewel inhoud. Het grootste gedeelte bestaat uit teksten, aangevuld met foto’s, video’s, documenten en andere zaken.

Zoekmachines zoals Google kijken voornamelijk naar de inhoud van een website. Hoe goed sluiten de teksten op de niche of het onderwerp van een website aan? Hebben afbeeldingen of video’s een meerwaarde? Je zou het niet zeggen maar zoekmachines kijken kritisch naar gebruikte zoektermen, de opmaak van een tekst en natuurlijk het taalgebruik. Hier worden zoekmachines steeds beter in en dit zal in de toekomst alleen maar toenemen.

Laat SEO content schrijven

Wil je een plaatsje bovenaan in de zoekresultaten dan heb je dus goede content nodig. En het liefst SEO content, want dit sluit beter aan bij zoekopdrachten of zoekvragen. Bovendien is SEO content op een dergelijke wijze geschreven dat Google en andere zoekmachines hier veel waarde aan hechten. Aan de buitenkant zie je dat niet, maar zoekmachines weten wel beter.

Ga je dus voor een betere vindbaarheid in zoekmachines? Laat dan SEO content schrijven. Deze SEO tekstschrijver weet hier alles vanaf (anders had je me ook niet via de zoekmachine gevonden). Heb je nog vragen of wil je meer weten? Klik dan direct op de contactknop.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.