Hoog in het vaandel? Gebruik dit niet op je website!

Bijgewerkt: 29 november 2022

Staat er op je website: “we hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan?” Haal deze zin heel snel van je website. Je kunt beter iets anders zeer belangrijk vinden, want die kwaliteit moet vanzelfsprekend zijn.

Dit betekent hoog in het vaandel

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Oke, je hebt hoog in het vaandel op je website staan of je denkt erover om dit te plaatsen. Niet omdat je precies weet wat het betekent, wel omdat het gewoon professioneel uitziet. Tenminste, dat denk je want bijna alle websites doen dat.

Jij bent dus iemand die in de Maas of de Rijn springt wanneer anderen dit ook doen? Zullen we eerst maar eens gaan kijken wat hoog in het vaandel betekent?

De betekenis van hoog in het vaandel is dat je iets zeer belangrijk vindt. Je kunt kwaliteit hoog in het vaandel hebben maar ook klantvriendelijkheid of duurzaamheid.

Mocht je niet weten wat een vaandel is: dit is een vlag. Heb je iets hoog in het vaandel dan staat dit dus helemaal bovenaan op je lijst van prioriteiten.

Waarom je de zin kwaliteit hoog in het vaandel niet op je website plaatst

Wij hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. Zucht. Deze zin kom je op zoveel websites tegen dat het een beetje slaapverwekkend wordt. Weet je waarom je deze zin niet op je website plaatst? Omdat kwaliteit voor jou als ondernemer normaal moet zijn. Je gaat niet zeggen dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Die kwaliteit, dat moet vanzelfsprekend zijn.

Leg liever de nadruk op iets wat écht belangrijk is. Bijvoorbeeld dat eerlijk zaken doen hoog in het vaandel staat. Of dat je duurzaamheid ontzettend belangrijk vindt. Mensen zijn hier veel gevoeliger voor dan kwaliteit die hoog in het vaandel staat. Jouw websitebezoekers gaan er immers al vanuit dat je kwaliteit biedt, dit hoef je niet nog eens te benadrukken.

Deze zinnen gebruik je ook niet

Er zijn nog een aantal zinnen die je beter niet op je website plaatst. Zoals: „we leveren alleen topkwaliteit“. Oh, je twijfelt zelf of je wel topkwaliteit levert? Of: „wij zijn uniek“. Als persoon ben je altijd uniek, als bedrijf zelden. Je bent vast niet de enige die deze dienst of dit product levert.

Nog zoiets wat je niet op je website plaatst: „wij zijn de goedkoopste “ of „ik ben de goedkoopste “. Als je echt de goedkoopste bent, dan moet de bezoeker dit ook kunnen zien. Bijvoorbeeld door tarieven of prijzen ergens anders op te vragen. Je mag best zeggen dat je goedkoper dan anderen bent want in veel gevallen is dit wel zo. Of je nu producten of diensten aanbiedt, tarieven of prijzen lopen enorm uiteen. De kans dat jij ze goedkoper aanbiedt is vrij groot, of je moet toevallig de allerduurste zijn. Dan mag je dat ook op je website vermelden.

Staat welkom hoog in jouw vaandel?

Welkom op deze website. Dit is de eerste zin die bezoekers zien wanneer ze op de website uitkomen. Mooi, dan heb je welkom in ieder geval hoog in jouw vaandel staan. Staat dit trouwens ook op je over ons pagina: we hebben welkom hoog in ons vaandel staan? Niet? Haal het zinnetje “welkom op deze website” dan ook maar gauw weg.

Waarom? Omdat dit zo jaren ‘90 is. In het begintijdperk van het internet had bijna iedereen dit zinnetje op zijn website staan. Oh ja, ik ook. Want mijn eerste website richtte ik in 1995 op. Compleet met grote letters: welkom op mijn website. Inclusief een rennend animatiehondje onder in beeld.

Achteraf gezien hartstikke irritant, dat rennend hondje. Je moet je echter voorstellen dat we toen nog helemaal niet bekend waren met het internet. Al die bewegende plaatjes waren hartstikke tof! Maar goed, zoals je ziet heb ik die fout ooit gemaakt. Gelukkig nu niet meer, daarom waarschuw ik je even.

Een over ons pagina of homepage laten schrijven

De zin kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan kom je vaak op een over ons pagina of op de homepage tegen. Je weet nu in ieder geval hoe het niet moet, maar hoe moet het dan wel? Laat je over ons pagina of homepage schrijven, dit scheelt in ieder geval een hoop kopzorgen.

Als SEO tekstschrijver ga ik graag voor jou aan de slag. Niet alleen zorg ik dat de over ons pagina of homepage er professioneel uitziet, ook straalt deze enthousiasme uit. Want dat is wat jouw klanten of opdrachtgevers willen zien: dat je met enthousiasme voor hen aan de slag gaat.

Laten we dat hoog in het vaandel weglaten of in ieder geval iets anders gebruiken. Je over ons pagina laten schrijven of een homepage laten schrijven? Vraag de tarievenkaart aan of stel je vraag.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven