Facebook klantenservice: hoe je contact opneemt

Bijgewerkt: 12 augustus 2023

Heb je problemen met je Facebook account? Je kunt het zelf proberen op te lossen, maar soms is het toch beter om contact op te nemen met de klantenservice. Helaas is contact met de Facebook Support niet zo vanzelfsprekend. Het is lastig om direct antwoord op je vraag te krijgen.

Geen rechtstreeks contact met de klantenservice

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Het probleem met Facebook is dat het geen echte klantenservice heeft. Het beschikt wel over een helpcentrum. Via het helpcentrum vind je informatie over accountinstellingen, je privacy en beveiliging, aanmelding en wachtwoord of groepen/pagina’s. Door op een van de onderdelen te klikken word je door populaire artikelen en onderwerpen geleid.

Meta, het bedrijf achter Facebook, heeft geen optie om naar de klantenservice te bellen of te mailen. Toch zijn er wat mogelijkheden om je te laten helpen.

Gebruik maken van het helpcentrum

Wanneer je problemen ondervindt met één van de onderdelen Facebook, kan je het beste naar het helpcentrum gaan. Je hoeft je hiervoor niet met je account aan te melden. Blader door de verschillende categorieën en onderwerpen. Kijk of het onderwerp van jouw keuze erbij staat.

Contact Facebook support: een probleem melden

Wanneer iets niet goed werkt op Facebook, kun je dit het beste melden (rapporteren). Het is niet mogelijk om dit telefonisch of per e-mail te doen. Maar dit kan wel binnen Facebook zelf.

  • Zorg eerst dat je op je account inlogt
  • Klik rechtsboven op het vraagteken
  • Kies voor de optie ‘problemen rapporteren’
  • Geef aan wat het probleem is
  • Volg de verdere aanwijzingen
  • Verzend het rapport

Misbruik of spam melden

Kom je op Facebook iets tegen dat onder misbruik of spam valt? Ook dat kun je rapporteren. Ga naar de inhoud die je gezien hebt en klik of tik op de optie ‘rapporteren’ (die vind je naast de inhoud). Vervolgens vul je een formulier in. Geef ook je contactgegevens door, want het kan dat Facebook verdere vragen heeft.

Hier vind je alle links om inhoud te rapporteren op Facebook. Je kunt bijvoorbeeld een profiel, berichten, foto’s, een pagina of groep rapporteren. Maar let op, het is geen manier om rechtstreeks contact met het platform op te nemen.

Heeft Facebook een kantoor in Nederland of België?

Het Nederlandse kantoor van Facebook staat in Amsterdam. Het is gevestigd op de Jollemanhof 15 en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 51401282. Het betreft hier een besloten vennootschap dat handelt in advertentieruimte en -tijd. Het Nederlandse kantoor is niet bedoeld om contact op te nemen wanneer je een vraag over de werking van Facebook of over je account hebt.

Het Facebook kantoor België is gevestigd in Brussel, op de Regentlaan 35. Het is in mei 2011 opgericht. Deze besloten vennootschap legt zich toe op public relations en communicatie. Ook nu weer kun je bij dit kantoor niet terecht voor algemene klantenservice.

Rechtstreeks contact opnemen met Facebook

Sommigen proberen toch om rechtstreeks contact op te nemen met Facebook. De Facebook Support is moeilijk bereikbaar. Als je ze al kunt bereiken, krijg je mogelijk geen antwoord terug. Er zijn wel wat mailadressen in omloop, bedoeld om specifieke vragen te stellen:

  • support@fb.com: voor algemene ondersteuning.
  • press@fb.com: alleen voor persvragen.
  • ip@fb.com: stel hier je vraag over intellectueel eigendom.
  • phish@fb.com: bedoeld om phishing inhoud te melden.

Wil je een vraag stellen, dan kun je het beste via het e-mailadres support@fb.com contact opnemen. Houd er wel rekening mee dat je misschien geen antwoord terugkrijgt, of dat dit lang duurt. Wanneer je vraag op de verkeerde afdeling terechtkomt zal hij sowieso niet worden beantwoord.

Naar Facebook bellen

Er zijn wel wat telefoonnummers van Facebook bekend, maar vanuit Nederland of België heb je hier vrij weinig aan. Bovendien is de kans groot dat je geen contact krijgt, of dat je vraag niet beantwoord wordt.

Je vraag per post versturen

Meta biedt je wel de mogelijkheid om je vraag per post te versturen. Hieronder vind je het adres voor brieven en poststukken:

Meta Platforms Ireland Limited
4 Grand Canal Square
Grand Canal Harbour
Dublin 2, Ierland

Wanneer je iets naar Meta verstuurt is het belangrijk om voor voldoende frankering (postzegels) te zorgen.

Via een contactformulier

Ga naar de pagina over het privacybeleid en zeg dat je nog steeds vragen hebt. Uiteindelijk kun je jouw e-mailadres achterlaten. Facebook neemt vanzelf contact met jou op.

Via Twitter contact opnemen

Ondanks dat er geen duidelijke Facebook klantenservice aanwezig is, zijn al wel wat manieren om contact met ze te krijgen. Probeer het eens via hun officiële Twitteraccount. Want ja, Facebook is op Twitter oftewel X aanwezig! Veel bedrijven gebruiken X namelijk als verlengde van hun klantenservice.

Je kunt geen privébericht (DM) sturen, maar het is wel mogelijk om op een bestaande post te reageren. Een andere optie is iets op je eigen ltijdijn plaatsen en Facebook hierin taggen. Meestal nemen ze vrij snel contact met je op.

Contact met een Facebook beheerder

Je moet weten dat beheerders van bedrijfspagina’s of groepen los staan van Facebook of Meta. Ze hebben geen connectie met dit bedrijf. Wil je contact opnemen met een paginabeheerder? Bezoek de betreffende pagina en kijk onder het kopje info. Bij Algemene contactgegevens zie je hoe je contact op kunt nemen.

Je kunt natuurlijk ook via Messenger een bericht sturen. Klik hiervoor op de optie ‘Bericht versturen’.

Ik hoop dat ik je heb geholpen met je zoektocht naar de Facebook klantenservice of Facebook support. Helaas kan ik niet helpen met rechtstreeks contact maken. Als social media expert help ik bedrijven bij hun zichtbaarheid op social media, en het vergroten van de betrokkenheid.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven