Conversie Agency – meer verkopen realiseren

Bijgewerkt: 18 december 2023

Je website kan altijd beter. Middels conversie optimalisatie verbeter je de gebruiksvriendelijkheid en realiseer je meer verkopen. Dankzij onze afdeling Conversie Agency afdeling hoef jij je geen zorgen te maken over dit soort moeilijke taken.

Wat doen we? Allereerst helpen we je website bij een betere online vindbaarheid. Dit is namelijk heel belangrijk: meer bezoekers betekent meer klanten en een hogere omzet. Daarnaast helpt onze Conversie Agency je om meer klanten over te halen tot aankoop.

Wat is conversie?

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Conversie is een bekend begrip binnen de online marketing. Het staat voor het percentage bezoekers dat een aankoop doet. Heb je bijvoorbeeld 100 bezoekers per dag en plaatsen drie van hen een bestelling, dan heb je een conversiepercentage van 3%.

De gemiddelde conversiepercentages

Bij affiliate marketing ligt het gemiddelde conversie percentage op 0,5% tot 1%. Voor webwinkels bedraagt dit 2% tot 6%. Heb je een hoger conversiepercentage, dan doe je het goed. Lagere conversies kunnen met het seizoen of een wisselend aanbod te maken hebben. Er kunnen ook serieuze problemen zijn, waardoor de conversie zo laag is.

Financiële bedrijven en B2B-bedrijven halen met gemak een conversiepercentages van 5% tot wel 15%.

Wanneer de CTR laag blijft

Het conversiepercentage wordt ook wel aangeduid als conversieratio (CTR). Dit heeft betrekking op verschillen zaken. Bijvoorbeeld:

  • Het aantal mensen dat een advertentie ziet en naar de adverteerder doorgeklikt
  • Het percentage bezoekers dat zich voor een brief inschrijft
  • Het aantal bezoekers op een webshop dat een aankoop doet

Onze afdeling Conversie Agency richt zich op het verhogen van het aantal verkopen. Dit kan voor webshops maar ook voor websites (zoals een dienstenaanbieder) zijn. De afdeling Content voorziet jou van SEO-teksten en overige teksten, blogs en artikelen.

Ligt de CTR van je website op het gebied van verkopen of offerteaanvragen lager dan gemiddeld? Dan kunnen we jou helpen!

Conversieoptimalisatie: zo werkt dat

Een conversie is een actie waarvan je wilt dat de bezoeker deze uitvoert. Of je nu meer inschrijvingen voor je nieuwsbrief, offerteaanvragen of verkopen wil realiseren: met conversie optimalisatie haal je het beste uit je website.

Eerst kijken we waar het probleem ligt. Vaak heeft dit met content (inhoud) te maken, zoals verkeerde teksten of actieknoppen die niet goed staan. Soms is het probleem technisch.


Conversie verhogen door vertrouwen te winnen

Het is vooral belangrijk om het vertrouwen van bezoekers voor je te winnen. Daarom starten we met het transparant zijn over je organisatie. Waarschijnlijk moet de over-ons-pagina op de schop. Denk hierbij aan meer informatie over je bedrijf, medewerkers tonen en eventueel het productieproces laten zien.

Ervaringen van klanten zijn vooral voor webshops belangrijk. Samen met jou of jullie, verzamelen we quotes van klanten. Deze plaatsen we op je website of webshop. Overigens kun je hier ook advies in krijgen en deze werkzaamheden zelf uitvoeren.

Hierna begint het echte werk: de verkooppagina (of pagina’s) onderhanden nemen. Hier gaat soms veel tijd in zitten. Toch is het belangrijk om dit zeer nauwkeurig te doen. Een goed geschreven en geoptimaliseerde pagina verhoogt het conversiepercentage.

Het plan van aanpak verschilt per situatie. Elke webshop of website heeft een andere basis, elk bedrijf bewandelt zijn unieke weg. Daarom gaan we van tevoren in gesprek.

Conversie Agency: de duur van de werkzaamheden

Soms is een enkele aanpassing voldoende om tot een hogere conversie ratio te komen. Een aantal van onze klanten krijgt het advies om, naast conversie optimalisatie, ook aan andere content te werken.

Hierdoor variëren de werkzaamheden. Het kan in één dag klaar zijn, soms zijn we enkele weken bezig. Het merendeel van onze opdrachtgevers vraagt regelmatig om nieuwe content. Bianca (oprichter) verzorgt SEO-teksten, blogs en artikelen volledig zelf. Hierdoor ben je verzekerd van de beste kwaliteit.

Bij een langdurige samenwerking is korting mogelijk. Dit kan in de vorm van een korting op de factuur zijn, andere opdrachtgevers ontvangen regelmatig gratis teksten of backlinks (als onderdeel van linkbuilding).

Je zit nooit ergens aan vast

Of je nu met de afdeling Conversie Agency samenwerkt, of regelmatig blogs laat schrijven, je zit nooit aan een contract vast. Wekelijks of maandelijks geef je jouw wensen of bestelling door. Dit ontvang je, hierna is het mogelijk om op elk moment de samenwerking te beëindigen.

Hebben we een project afgesproken? Ook dan is het mogelijk om het project tussentijds te beëindigen. Je betaalt alleen voor de arbeidsuren die al in het project zijn gestoken.

Wat je over de kosten moet weten

De kosten voor het inhuren van een conversie-optimalisatie bureau liggen zeer hoog. Niet bij ons! Krijg je ergens anders een offerte van € 3000 tot € 25.000 per maand? Bij ons begint conversie optimalisatie vanaf € 200.

Langdurig samenwerken met onze afdeling Conversie Agency? Ook dan liggen de kosten op een reëel niveau, waarbij je goedkoper uit bent dan bij een kort project.

Over de andere diensten

Bij Bianca Walraven ben je op het juiste adres voor de volgende diensten:

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO: teksten en linkbuilding)
  • Conversie optimalisatie (Conversie Agency)
  • Social media marketing (organisch bereik vergroten)
  • Webdesign en technische optimalisatie
  • Afbeeldingen op maat
  • Boeken redigeren/ (her)schrijven

Verder is het mogelijk om alle bestaande content na te laten kijken. Gooi oude teksten niet zomaar weg: ze zijn geschikt voor hergebruik. Hiermee bespaar je een hoop tijd en geld.

Meer weten over een van de diensten, of direct contact met de afdeling Conversie Agency? Stuur een bericht of plan via de homepage een belafspraak in.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven