Barrière brekers: stop met standaard online marketing

Bijgewerkt: 22 december 2023

Wij zijn de barrière brekers. We komen in actie tegen de standaard online marketingtechnieken. Laat je website voor jou werken in plaats van andersom. In de webinars leer je alles wat je over moderne online marketing moet weten.

Schrijf je direct in:


    Voor wie zijn deze webinars geschikt? Voor iedereen die klaar is met vage marketingcursussen, succesformules die niet werken en bakken met geld aan een marketingbureau uitgeven. Wil jij ook tot de barrière brekers horen? Meld je dan snel aan.

    Voor websites en webshops

    Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

    Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


    Veel webshops zien een groot deel van hun omzet naar marketing wegvloeien. Je moet veel adverteren om nieuwe klanten aan te trekken. Adverteren op Facebook heeft een verrassend hoge ROI (rendement op investering). Terwijl adverteren in zoekmachines vooral veel kosten met zich meebrengt, tegenover een lage winst.

    Wanneer je niet zoveel verstand hebt van adverteren, levert elke uitgegeven euro je ongeveer € 1,50 op. Wanneer je heel slecht met adverteren bent dan is het verlies groter dan de winst.

    Websites, en met name degenen die diensten aanbieden, richten zich niet alleen op online adverteren maar ook op SEO. Dit kost al snel € 5000 per maand, dan ben je nog goedkoper uit. Waarbij het altijd maar de vraag blijft wat het exact oplevert.

    Dat soort dingen wil je toch niet? Barrière brekers geven geen geld uit aan veel te dure marketingtechnieken. Durf jij het aan om deze barrière te doorbreken? Dan ben je van harte welkom.

    Kies voor je eigen bedrijf, niet voor dat van een ander

    Barrière brekers durven hun eigen bedrijf voorop te zetten. Je denkt vast dat je dat al langer deed, maar stiekem is dit niet waar. Denk maar eens aan die vriendelijke tekstschrijver die ‘slechts’ € 100 voor een blogpost vraagt. Ach ze heeft zo’n lief gezichtje. En dat is ook wel zielig dat ze in haar eentje haar driejarig zoontje verzorgt. Dus gun je haar dit.

    Dan de online marketeer. Een snelle jongen met stoere tatoes. Misschien niet iemand waarmee je op date zou willen, maar hij kan zo lekker praten. Vriendelijke gast ook, en je kan er mee lachen. Ach en 3000 euro per maand voor online marketing is toch helemaal niet veel?

    Het is goed om te zien dat je een groot hart hebt en andere ondernemers wat gunt. Maar het verhoogt jouw omzet niet. Die lieve tekstschrijfster en stoere marketeer gaan er echt niet voor zorgen dat jouw omzet vertienvoudigt.

    Wees de barrière breker, stop met anderen van alles te gunnen. Hoe goed je het ook bedoelt: jouw bedrijfsgroei moet vooraan staan. Tenzij je over 10 jaar nog steeds op dezelfde plek wil staan. Is dat zo? Verlaat mijn website, je hebt hier weinig te zoeken.


    Waar je helemaal verkeerd aan online marketing doet

    Er zijn drie dingen die je helemaal verkeerd doet op het gebied van online marketing:

    • Je hebt een of andere vage SEO-cursus gevolgd -of je gaat hier nog geld aan uitgeven- waarbij je voor die aanbieding ging (NU 70% of 90% korting, nog maar een paar dagen geldig).
    • Je schrijft teksten volgens de SEO-regeltjes: een pakkende titel, cijfers in de titel, keyword-onderzoek, meta-tags blabla…
    • Je zoekt naar hoogwaardige backlinks (desnoods betaal je er voor).

    Betrapt? Vast wel, want ik weet zeker dat jij je aan minstens één van deze drie schuldig hebt gemaakt.

    Waarom stoppen met standaard online marketing?

    Online marketing is net zo oud als het internet. Wist je dat de eerste website ooit in augustus 1991 online stond? Al snel kwamen er meer websites bij, en dus ook meer concurrenten. Met de komst van de eerste echte zoekmachine (1995) kon je het hele internet doorzoeken wagens vanaf toen was het belangrijk om in zoekmachines op te vallen.

    Het is tegenwoordig nóg belangrijker. Dit komt door twee dingen:

    1. Dagelijks komen er duizenden nieuwe, online en directe concurrenten van jou bij
    2. Google heeft een machtspositie en bepaalt welke webpagina’s bovenaan in de zoekresultaten staan

    Je moet er dus alles aan doen om Google te vriend te houden. Ondanks dat marketeers door de jaren heen allerlei trucjes hebben bedacht, werken deze zelden. Durf jij een barrièrebreker te zijn en het anders aan te pakken? Dan hebben we jou (en jij ons) nodig.

    We zijn op zoek naar jou!

    De exclusieve webinars zijn alleen bedoeld voor echte barrière brekers. Oftewel ondernemers die het roer om willen gooien. En weet je, wanneer je een echte doorzetter bent, zijn de webinars geheel gratis.

    Om te bepalen of je exclusieve toegang tot de webinars krijgt, maak je zelf een eerste beoordeling:

    • Je hebt een werkende website online staan
    • Je website bestaat uit minimaal 5 webpagina’s
    • Je hebt Google Search Console aan je website gekoppeld (zo niet, vraag ons hoe je dit moet doen)
    • Je jaaromzet ligt tussen de € 100 en € 60.000 (heb je een hogere omzet, kijk dan bij Sleeping Giants)
    • Je hebt teveel geld aan een copywriter, linkbuilder of marketingbureau uitgegeven

    Dat laatste is geen verplichting, maar aan de andere vereisten moet je wel voldoen. Heb je ook teveel geld aan een copywriter of marketeer uitgegeven, dan ben je dubbel welkom. Simpelweg omdat we de rottige marketingbarrière willen doorbreken.

    Wanneer zijn de webinars?

    Vooraf bekijken we of je in aanmerking komt voor het volgen van de webinars. Hoe vaak deze webinars plaatsvinden is vooraf niet te zeggen. Een en ander hangt van de marktomstandigheden af, maar ook van jouw vorderingen. Je krijgt in ieder geval twee webinars gratis.

    In deze webinars maak je kennis met mij, Bianca, al meer dan 25 jaar online marketeer. Met mijn websites trek ik meer kan 2 miljoen bezoekers per maand. Ik leg uit hoe ik op unieke wijze met online marketing omga. Enerzijds vanuit mijn individuele onderzoeken naar verschillende zoekmachines. Er komt ook veel psychologie bij kijken. Zo ben ik jaren geleden gestopt met het gebruik van de standaard SEO-tools. Simpelweg omdat ze niet opleveren wat ze beloven.

    Soms word ik in een webinar bijgestaan door een van mijn collega’s. Je ontvangt dan tips vanuit een andere invalshoek. Dit biedt echt meerwaarde waardoor je veel effectiever met online marketing aan de slag gaat.

    Direct inschrijven of benieuwd of jij ook een barrière breker kan zijn? Neem vrijblijvend contact op.


      Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

      Schuiven naar boven