Tekstschrijver voor bouwmarkten

Bijgewerkt: 7 februari 2024

GAMMA, Praxis, Karwei, Hubo, BAUHAUS en alle andere bouwmarkten, groot of klein: werk samen met dé bouwmarkt tekstschrijver. Goedkoop, een hoge kwaliteit en SEO-geoptimaliseerd. Zowel grote als kleine projecten leveren we soepel en snel.

Schrijven en redigeren voor de bouwmarkt

Als bouwmarkt bied je zowel offline als online je producten aan. Met het groeiende internet is het belangrijk om de concurrentie voor te blijven. Bianca & team schrijft en redigeert voor verschillende bouwmarkten. Van bouwmarktketens tot lokale bouwmarkten, we schrijven voor iedereen.

Lage tarieven, hoge kwaliteit

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Goede copy zorgt voor een betere klantbeleving. Als tekstschrijver bouwmarkt zijn we gespecialiseerd in het schrijven van SEO-teksten, productomschrijvingen, blogs en andere content voor websites.

Content is de laatste jaren fors duurder geworden. Juist deze hoge kosten drukt de nettowinst. Ga slim met het marketingbudget om en investeer in betaalbare content.

In deze concurrerende markt bieden we de beste contentdeals voor bouwbedrijven. Laat productomschrijvingen maken vanaf 2,8 cent per woord, zonder bijkomende kosten. Dit is een mooi Textbroker alternatief, of het alternatief voor andere contentplatforms. Ontvang de best geschreven én SEO-geoptimaliseerde teksten, geschreven door goed opgeleide tekstschrijvers.

Andere content nodig zoals blogs, nieuwsberichten of informatieve artikelen? Tegen scherpe prijzen ondersteunen we alle bouwmarkten in Nederland en België.

Verbod op AI zoals ChatGPT

Steeds meer webmasters grijpen naar AI-tools zoals ChatGPT. Stiekem maken ook veel tekstschrijvers hier gebruik van. Natuurlijk is dit een makkelijke manier om snel content te creëren. Maar niet de beste manier, want AI-teksten rammelen aan alle kanten.

Ten eerste is het maar de vraag of AI-teksten geen auteursrechten schenden. Generatieve AI-software is getraind met content waarop auteursrechten rusten. Als bouwmarkt zit je niet op juridische claims te wachten. Om onszelf en onze klanten te beschermen hebben we een verbod op AI ingesteld.

Er is nóg een reden om geen kunstmatige intelligentie voor content te gebruiken. AI heeft geen begrip van onze behoeftes, emoties en gedachten. Het is getraind aan de hand van bestaande content. Hierdoor kan het niet inspringen op menselijke wensen en ideeën.

Interne training van tekstschrijvers/copywriters

De digitale wereld verandert snel. Ook de manier waarop we zaken doen. Daarom vinden we het belangrijk om onze kennis actueel te houden.

We werken met een klein team tekstschrijvers die intern worden opgeleid. Sommigen hebben geen intensieve opleiding of begeleiding nodig, bij anderen is dit wel het geval. Omdat kwaliteit belangrijk is, worden nieuwe tekstschrijvers vooraf gescreend.

Bianca schrijft al meer dan 25 jaar voor het internet. Via diverse platforms schreef ze voor onder andere GAMMA, Karwei en veel lokale bouwmarkten. Door de jaren heen heeft ze verschillende tekstschrijvers de nodige begeleiding geboden. Alleen de allerbesten komen in het schrijversteam terecht.


Productomschrijvingen laten maken

Steeds meer fysieke bouwmarkt zijn verkopen hun producten óók via het internet. Verstuurde producten naar de klanten thuis, of bied de mogelijkheid om de bestelling in de winkel af te halen.

Goede productomschrijvingen zijn van grote invloed op het koopproces van de klant. De juiste informatie, in combinatie met overtuigende inhoud, zorgt ervoor dat je van websitebezoekers echte klanten maakt.

Als tekstschrijver bouwmarkt creëren we de beste productomschrijvingen. Deze bevatten informatie omtrent het product, waarom de klant hiervoor moet kiezen én zet de klant aan tot het bestellen van het product.

Productomschrijvingen zijn SEO geoptimaliseerd. Hierdoor zijn ze beter vindbaar in de organische zoekresultaten. Dit geeft een voorsprong op concurrerende bouwmarkten.

Blogs voor de bouwmarkt laten schrijven

Middels blogs informeer je websitebezoekers over zaken die er toe doen. Bijvoorbeeld tips over het juiste gereedschap, of een stappenplan voor verschillende klussen. Blogs houden bezoekers op je website. Bovendien komen ze graag nog een keer terug, misschien voor de aanschaf van gereedschap, bouwmaterialen of andere zaken.

Goed geschreven SEO-blogs zijn uitstekend vindbaar in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Hiermee hebben blogposts twee doelen:

  1. Nieuwe websitebezoekers uit zoekmachines aantrekken en bestaande bezoekers zo lang mogelijk op de website houden.
  2. Bezoekers transformeren tot betalende klanten.

Nog niet overtuigd van het nut van blogs? Het draait bij bouwmarkten niet alleen om het aanbieden van kwalitatieve of betaalbare producten. Het gaat óók om het informeren en adviseren van (potentiële) klanten.

Nieuwsberichten en persberichten

Heb je als bouwmarkt een copywriter nodig, voor het schrijven van nieuwsberichten en persberichten? Houd klanten en zakenpartners op de hoogte van nieuwe campagnes, uitbreiding van het assortiment en andere recente nieuwsupdates. We schrijven nieuwsberichten die publiceerbaar zijn op je bouwmarktwebsite. Maar ook persberichten voor media zoals kranten, tijdschriften, nieuwssites en nog veel meer.

Bij nieuwsberichten en persberichten speelt SEO (zoekmachine optimalisatie) geen hele grote rol. Toch kunnen we SEO-nieuwsberichten maken, zodat deze online beter vindbaar zijn.

Linkbuilding voor de bouwmarkt

Zoekmachine optimalisatie bestaat uit drie verschillende onderdelen:

  1. Content
  2. Linkbuilding
  3. Technische optimalisatie

Naast het creëren van kwalitatieve content, richten we ons ook op linkbuilding. Laat gastblogs voor andere websites schrijven en bouw hier autoriteit mee op. Of verzamel kwalitatieve backlinks om zo hoger in de organische zoekresultaten te ranken. Bovendien trekken backlinks ook direct verkeer naar de website of webshop.

We werken met honderden verschillende websites samen. Hierdoor is het altijd mogelijk om op een relevante website goede backlinks te krijgen.

Social media content

Steeds meer bedrijven zijn actief op sociale media. Dit is ook voor bouwmarkten belangrijk. Bouw een trouwe groep volgers op en trek hen naar de fysieke winkel of de webshop. Social media is vaak ook het verlengde van je klantenservice. Geïnteresseerden en klanten komen via sociale media veel makkelijker met je in contact.

Wat moet je op social media plaatsen? We hebben wel een aantal ideeën. Bijvoorbeeld inspiratie omtrent verfklussen, hoe je de kruipruimte isoleert, voor- en na foto’s van klussende klanten, polls, aanbiedingen en nog veel meer.

We helpen bouwmarkten om bij het publiek onder de aandacht te komen. Behoort dit tot je belangrijkste doelstelling? Neem gerust contact met ons op. Ook social media content is bij ons heel betaalbaar.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven