Contentmarketing

Contentmarketing vormt het belangrijkste onderdeel van SEO. Als ervaren contentspecialist help ik jou met communicatie in de vorm van productteksten (webshop), blogs, nieuwsartikelen, persberichten of andere teksten. Samen werken we naar een goede zichtbaarheid in Google, op social media en in de media. Je zit nergens aan vast, je bepaalt zelf waar en wanneer je contentmarketing inzet.

  • Expertise delen met de doelgroep
  • Beter zichtbaar in zoekmachines
  • Effectief voor de lange termijn
  • Duurzame investering
  • Interessante tarieven

Content marketing is veel meer dan het schrijven van wat blogposts. Het is vooral een aantrekkelijke methode om je kennis, ervaring of expertise te delen. Hiermee help je de doelgroep waardoor deze betere keuzes maakt. Content verhoogt het aantal leads en de omzet.

Grootste voordeel van goede content is een betere zichtbaarheid in de organische zoekresultaten. Een hoge positie in onder andere Google levert veel meer zoekverkeer. Hiermee werk je aan naamsbekendheid of merkbekendheid en het realiseren van stijgende verkoopcijfers.

Niet alle soort content werkt het beste voor je publiek. Ik denk proactief met je mee. Dit doe ik met mijn kennis van SEO oftewel zoekmachine optimalisatie. Je ontvangt bijvoorbeeld advies over het inzetten van content. Daarnaast beschik ik als SEO tekstschrijver over de beste skills op het gebied van het schrijven of bewerken van blogs, artikelen, productomschrijvingen en nog veel meer. Met SEO content begrijpen zoekmachines waar je website over gaat en geven hier een betere veroordeling aan.

Meer weten over contentmarketing?

Het inzetten van een contentspecialist

Samenwerken met een contentspecialist biedt verschillende voordelen. Ik werp een kritische blik de huidige content die op je website of webshop staat. Vaak kom ik toch een of meerdere verbeterpunten tegen. Afhankelijk van je wensen ontvang je advies, maar ik kan ook direct met je huidige content aan de slag.

Bijvoorbeeld het aanpassen van bestaande content (teksten) en/of het creëren van nieuwe teksten of artikelen. Een SEO content specialist realiseert een betere positie in de organische zoekresultaten. Dit is voornamelijk Google, deze zoekmachine heeft in Nederland een aandeel van meer dan 96%. Zoekmachine Bing en Yahoo hebben een zeer klein marktaandeel, daarom ligt hier niet de focus op. Wel is het zo dat wanneer je goed in Google scoort, dit ook voor andere zoekmachines geldt.

Middels content rankt de website hoger in Google. Dit is een proces met een verloop van enkele weken tot maanden. Iets wat direct effect heeft is een goede zichtbaarheid op social media, ook dit valt onder content marketing.

Door bezoekersstatistieken tussendoor goed te analyseren volg je de groei op de voet. De contentspecialist richt zich ook op een hogere CTR. Dit staat voor Click-Through-Ratio en is het percentage mensen dat vanuit de zoekresultaten daadwerkelijk naar de website doorklikt. Goede content verhoogt ook nog eens het aantal leads en de omzet van de website of webshop.

Contentmarketing voor grote en kleine websites

Zoekmachine optimalisatie (SEO) bestaat uit drie pijlers. Content is hier de belangrijkste van, zonder content zou er immers geen basis voor het internet aanwezig zijn. Dit kun je van contentmarketing verwachten.

Branding is de beste methode om je product, dienst of bedrijf goed in de markt te zetten. Het is een belangrijk instrument binnen content marketing. Feitelijk creëer je een beeld dat op de doelgroep een positieve invloed heeft.

Relatie opbouwen met je klanten. Natuurlijk wil je dat. Content marketing is dan ook een effectieve manier om het vertrouwen van klanten te winnen. Natuurlijk in de hoop dat ze uiteindelijk je product of dienst afnemen.

Autoriteit opbouwen lijkt lastig, maar content marketing en SEO zijn hier zeer geschikt voor. Ziet de doelgroep je als autoriteit dan is de kans veel groter dat ze voor jou in plaats van de concurrent kiezen.

Met contentmarketing ben je zichtbaar in zoekmachines, op social media, via andere websites of online platformen. Het is zeker niet de bedoeling dat je willekeurig met content rondstrooit, dit is hetzelfde als schieten met losse flodders. Bespaar kosten en zet contentmarketing effectief in, specifiek afgestemd op de doelgroep.

Wat is content marketing?

Er gaat veel geld om in content marketing. Waarschijnlijk heb je er ook al het nodige budget aan besteed. Blijven resultaten uit of hebben deze niet het gewenste effect? Met het groeiend aantal online marketingbureaus en contentspecialisten schiet je vaker mis dan raak. Contentmarketing is voor bedrijven, ondernemers of webmasters die werken aan hun naamsbekendheid, merkbekendheid én een betere zichtbaarheid op social media en in zoekmachines.

Contentmarketing is een duurzame investering. Sommige onderdelen hebben direct effect terwijl andere methoden iets langer op zich laten wachten. Een goede positie in de organische zoekresultaten heeft vooral op de lange termijn effect. Eenmaal een goede ranking verdwijnt dit niet zomaar.

Ik ben natuurlijk niet zomaar contentspecialist. Rekening houden met de richtlijnen van Google maar ook weten waar de moderne mens met betrekking tot content behoefte aan heeft. Juist die behoefte aan content verandert continu. Kijk maar eens naar de schrijfstijl, aanspreekvorm of het taalgebruik. Hier hebben de afgelopen decennia flinke verschuivingen in plaatsgevonden.  De bezoeker met u of jij aanspreken, schrijftaal of spreektaal gebruiken en hoe zit het met de moderne spelling? Dan heb je ook nog eens de manier waarop we teksten lezen, ook dit is met de komst van moderne apparatuur anders dan vroeger. Allemaal zaken waar ik rekening mee houd.

Goede marketingteksten zijn onmisbaar, het succes hiervan staat of valt met een moderne content marketingstrategie.

Het doel van content marketing

Een verhaal rondom contentmarketing is leuk, maar het is nog beter om hier het doel van te kennen. Met contentmarketing trek je klanten aan en bind je deze aan je naam, merk, dienst of product. Het is een kunst om van een bezoeker of prospect een klant te maken. Nog beter maak je van de klant een ambassadeur, waardoor je werk zich met weinig inspanningen verder verspreidt.

Contentmarketing gaat over online en offline zichtbaarheid. Omdat ik een uitstekende kennis hebben van SEO ga ik dieper in op de online wereld. Dit noem je ook wel inbound marketing.

Maximale inspanning, minimale kosten

Outbound marketing (offline zichtbaar) werkt steeds minder effectief. Dat is precies waarom je online contentmarketing inzet. Traditionele advertenties werken niet meer. Zo blijkt dat de standaard banneradvertentie een CTR van minder dan 0,5% heeft. Een contentspecialist betekent maximale inspanning tegen minimale kosten. Alleen investeren in onderdelen die echt nodig zijn.

Bianca inzetten als contentspecialist

Als contentspecialist ben ik me bewust van het met rust laten van de doelgroep. Niet actief benaderen maar zorgen dat ze naar je toe komen. Dit doe ik met content die goed gevonden wordt in zoekmachines, via andere websites en social media.

Ik maak gebruik van verschillende technieken. Contentmarketing is namelijk veel meer dan alleen het creëren van content. Een zoekwoordenonderzoek helpt bij het bepalen van belangrijke zoektermen. Om je te voorzien van complete contentmarketing werk ik samen met verschillende SEO specialisten. Ontdek wat ik voor jou kan betekenen.

  • SEO consultant
  • Content optimalisatie
  • SEO teksten
  • Content advies
  • Zoekwoordenonderzoek

Het inschakelen van een contentspecialist moet altijd betaalbaar blijven. Dat is waar ik mij zich voor inzet. Behoefte aan andere diensten zoals linkbuilding, technische optimalisatie van de website of het laten bouwen van een nieuwe site? Ook hiervoor werk ik samen met een aantal uitstekende specialisten. Je regelt alles onder één dak of ontvangt een doorverwijzing.

SEO teksten als absoluut specialisme

Wanneer je de bijnaam ‘schrijfkanon’ krijgt dan weet je dat je het goed doet. Ik heb meer dan 30.000 teksten geschreven die inmiddels allemaal online staan. SEO schrijven is dan ook een absoluut specialisme. Hiermee bereik ik topposities in Google, daar is geen twijfel over mogelijk.

Wil je goed zichtbaar zijn en blijven in zoekmachines dan heb je de beste SEO teksten nodig. Eventueel aangevuld met advies over het plaatsen van media. Laat je bestaande content nakijken, je weet nooit welke verrassingen hieruit voortkomen.

Meegaan met de Google SEO richtlijnen

Minimaal twee keer per jaar voert Google een grote core update uit, daarnaast nog vele kleine updates. Vaak zie je dan enorme verschuivingen met betrekking tot rankings. Je website ontvangt plots twee keer zoveel bezoekers maar er kan ook een verlies van bezoekersaantallen ontstaan. In sommige gevallen bedraagt het verlies tot wel 90%.

Een flinke terugval na een Google update betekent niet dat de inhoud van je website slecht is. Het betekent dat Google op dat moment van mening is dat een andere website beter antwoord geeft op bepaalde zoekvragen. Blijven werken aan je website, dat is de boodschap. Als SEO tekstschrijver & contentspecialist ga ik natuurlijk mee met de nieuwste SEO richtlijnen die Google opstelt.

Contentmarketing kosten

Een bedrijf geeft gemiddeld 1% tot 20% van de omzet aan marketing uit. Door je te richten op contentmarketing geef je niet meer uit dan noodzakelijk. Het gaat hier namelijk om een van de belangrijkste onderdelen van de totale marketingstrategie. Hiermee houd je de kosten laag.

Toch kan ook SEO een dure investering zijn. SEO uitbesteden kost tussen de € 500 en € 10.000. Wanneer je kiest voor SEO consultancy ontvang je advies waarmee je zelf aan de slag gaat. Dit levert je een enorme kostenbesparing op. Contentmarketing uitbesteden vraagt iets meer maar is wel altijd goedkoper dan de totale marketing of totale SEO. Reken op ongeveer 50% van de normale marketingkosten. Een en ander is afhankelijk van je budget, wensen en doelstellingen. De contentmarketing kosten kunnen namelijk nog veel lager liggen.

Contact met contentspecialist Bianca

Je worstelt met content voor je website en hebt stiekem behoefte aan een helpende hand. Wil je meer weten over contentmarketing, wat een contentspecialist kan betekenen of wat de kosten zijn? Neem contact op, ik sta je persoonlijk te woord. Je ontvangt via de e-mail vrijblijvende informatie en uiteraard de tarievenkaart.

Hier zit je nooit aan contracten of een abonnement vast. Je bepaalt zelf welke diensten je afneemt en voor welke periode. Ondernemen betekent immers zelf keuzes maken. Daar maak ik me sterk voor.