Webwinkel tekstschrijver (ook SEO)

Bijgewerkt: 18 augustus 2021

Een webwinkel tekstschrijver voegt een extra dimensie aan je webshop toe. Ontvang productomschrijvingen, blogs, een over-ons pagina en nog veel meer. Net wat jij nodig hebt. Alles SEO geoptimaliseerd, zodat je ook goed vindbaar bent in zoekmachines. In dit artikel lees je meer over de voordelen (en nadelen) van de webwinkel tekstschrijver.

Professioneel en ervaren

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Je wil met je webshop goed vindbaar zijn in zoekmachines. Daarnaast wil je overtuigend overkomen. Je conversie verhogen en een hogere omzet realiseren, daar doe je het natuurlijk allemaal voor. Wil je ook nog aan naamsbekendheid werken? Dan moet er misschien wat meer gebeuren.

Een webwinkel tekstschrijver is professioneel en ervaren. Iemand die precies weet wat jouw webwinkel allemaal nodig heeft. Dat is meer dan je denkt, maar je hoeft natuurlijk niet alles uit te besteden. Er zijn namelijk wat dingen die je prima zelf kunt doen.

Belangrijk: de productomschrijvingen

Helaas maar waar, er zijn nog steeds webshops die geen gebruik maken van productomschrijvingen. Ze plaatsen alleen een fotootje van het product, niets meer en niets minder. Hoe moet de klant nu weten wat de voordelen en de specificaties van dit product zijn?

Middels een productomschrijving laat je weten wat de kenmerken van het product zijn. Ook creëer je via deze omschrijving een behoefte bij de klant. Hierdoor voelt deze het kriebelen om het product uiteindelijk aan te schaffen. Een eerlijke webwinkel beschrijft niet alleen de voordelen maar ook de mogelijke nadelen van het product. Hiermee kom je namelijk een stuk betrouwbaarder over. Kijk maar eens naar Bol.com, die doen dit bij bijna al hun producten. En weet je? Het werkt echt!

Blogs voor de webshop

Nu we het toch over de winkel van het blauwe mannetje hebben, wist je dat ze ook gebruik maken van blogs (blogposts)? Je schrijft op een persoonlijke, leuke en toegankelijke manier over een interessant onderwerp. Dit onderwerp hangt natuurlijk samen met de producten die je verkoopt. Verkoop je bijvoorbeeld smartphones, dan zou je kunnen bloggen over de nieuwste beveiligingsupdates van het Android besturingssysteem.

Wil je een beetje professioneel en betrouwbaar overkomen, besteed dit soort blogs dan uit. Hiermee voorkom je taal- en spellingsfouten, onjuiste informatie of een verkeerde schrijfstijl.

Homepage en over-ons pagina

Veel webshops vergeten aandacht te schenken aan de homepage en over-ons pagina. Hoe je de homepage invult is een beetje afhankelijk van je naamsbekendheid en de producten die je verkoopt. Heb je al een flinke naamsbekendheid opgebouwd, zoals bijvoorbeeld C&A of Zalando, dan hoef je middels de homepage de klant niet te overtuigen. Je gebruikt de homepagina dan voor het tonen van de nieuwste collectie, interessante acties of leuke ideeën.

Ben je nog niet zo bekend, dan is die homepage erg belangrijk. Het is namelijk de etalage van je winkel. Je toont er niet alleen de beste producten, ook gebruik je hem om de websitebezoeker binnen te halen. Bijvoorbeeld voor een korte omschrijving van het bedrijf.

Maak van de homepage echter geen Over Ons pagina. Dit is weer een aparte pagina die zelfs de grootste webwinkels hebben. Heel belangrijk, want de klant wil zien bij wie of waar hij iets koopt. Die Over Ons pagina is ook onmisbaar wanneer je goed in zoekmachines wil scoren. Google wil namelijk weten wie of wat er achter een website schuilgaat. Ook voor dit soort zaken vertrouw je op de ervaren webwinkel tekstschrijver.

Categoriepagina’s

Vergeet de categoriepagina’s niet. Omdat je zoveel producten aanbiedt is het overzichtelijker om ze in categorieën op te delen. Bij elke categoriepagina plaats je een stukje tekst, bij voorkeur tussen de 300 en 400 woorden. Dit soort teksten scoort goed in zoekmachines, maar alleen wanneer het ook om SEO teksten gaat.

Als webwinkel tekstschrijver weet ik hier uiteraard ook alles vanaf, daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Laat je teksten dus gerust schrijven, dit scheelt je een hoop kopzorgen en fouten in de teksten. Want foutieve informatie of taalfouten schrikt bezoekers en hiermee dus ook klanten af. Daarom pak je het vanaf het begin goed aan.

Webwinkel tekstschrijver: over de kosten

Het inschakelen van een webwinkel tekstschrijver is een investering die je natuurlijk terug wil verdienen. Echt gebeurd: webwinkels die onervaren mensen inschakelen en de teksten laten schrijven. Dit kun je zeker doen wanneer je een flinke naamsbekendheid hebt opgebouwd. Zo zag ik eens dat een grote bekende bouwmarkt de webwinkel teksten bij een tekstschrijversplatform bestelden waar ze amper 2 cent per woord kwijt zijn. Toegeven, dat zie je ook aan veel teksten terug. Er staan onjuistheden of taalfouten in.  (Dit was ergens in 2015, geen idee hoe ze er nu voorstaan).

Maar goed, wanneer je die bekende naam mee hebt dan hoef jij je hier niet druk om te maken. Juist door te werken aan naamsbekendheid scoor je automatisch goed in zoekmachines. Als startende of onbekende webwinkel moet je die sporen nog verdienen.

Er valt bijna niet te concurreren tegen die allergrootste webwinkels. Daarom zorg je voor een goede positie in zoekmachines.

Kosten voor webwinkel teksten

Wat het precies moet kosten? Een productomschrijving of blogpost, alles tegen een goede prijs. Vraag de tarievenkaart aan.

Webwinkel tekstschrijver inhuren

Als webwinkel tekstschrijver richt ik me op twee dingen: een hogere conversie en zoekmachine optimalisatie (SEO). Dit levert je ook twee voordelen op: meer websitebezoekers en een groeiende omzet. Je ziet, een webwinkel tekstschrijver inhuren is een goede investering.

Vraag vooraf altijd naar de mogelijkheden en de tarieven. Je wilt immers weten waar je aan toe bent, iets dat ook logisch is. Twijfel je nog over het inschakelen van een webwinkel tekstschrijver? Bekijk dan eens het ‘museum’ (zo noemen we hier het portfolio). Vele webwinkels gingen je voor.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven