Wat doet een SEO tekstschrijver?

SEO tekstschrijver, het is de beste baan die ik ooit heb gehad. Ik help websites naar een betere positie in zoekmachines. Deze baan is vergelijkbaar met die van een SEO specialist. Toch is dit niet helemaal hetzelfde, als tekstschrijver ga ik voor originele inhoud. Wat doet een SEO tekstschrijver? Maak kennis met dit bijzondere vak en waarom je een SEO tekstschrijver nodig hebt.

Teksten optimaliseren voor zoekmachines

Wat doet een SEO tekstschrijver? Hoofddoel: teksten optimaliseren voor zoekmachines. Hier horen natuurlijk een aantal taken bij. Bijvoorbeeld een zoekwoordenonderzoek, doelgroep verkennen en de concurrentie bekijken.

De SEO tekstschrijver ondersteunt bij SEO campagnes, creëert social media berichten, promotieteksten, webteksten en productomschrijvingen. Best veel taken voor een SEO tekstschrijver. Het doel is en blijft hetzelfde: opvallen tussen de vele concurrenten.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Waarom is SEO schrijven zo belangrijk?

Met de komst van zoekmachine Google ontstond er een grote strijd om de beste ranking. Degene die bovenaan in de organische zoekresultaten staat ontvangt namelijk het meeste zoekverkeer. Sommigen zeggen dat een zevende of achtste positie ook goed is maar kom op, ga je nu voor de meeste of de minste websitebezoekers?

SEO schrijven is heel belangrijk. Het is namelijk een gespecialiseerde vorm van het online schrijven. SEO teksten bevatten belangrijke zoektermen. Het helpt om de website hoger in de zoekresultaten te laten scoren. Dit zorgt voor gekwalificeerd verkeer.

Strijd om de beste kwaliteit

Er is zoveel vraag naar SEO tekstschrijvers dat er de afgelopen jaren duizenden nieuwe schrijvers bij zijn gekomen. Natuurlijk heeft iedereen in de gaten dat SEO big business is. De beste SEO specialisten of tekstschrijvers verdienen hier grof geld mee.

Dat is nu net het probleem: de beste SEO tekstschrijver vinden. Iedereen noemt zich de beste, maar dit klopt natuurlijk niet. Alleen de allerbeste tekstschrijvers leveren een perfecte kwaliteit. Dat is precies wat jij nodig hebt: de beste kwaliteit teksten. Want alleen op deze manier versla je de concurrerende websites.

Aan de wensen van de lezer voldoen

Wat doet een SEO tekstschrijver anders dan vroeger? In de beginjaren van zoekmachines kwam je vrij eenvoudig bovenaan in Google. Gewoon door zoveel mogelijk zoektermen in een tekst te stoppen. Dit werd ook wel keyword stuffing genoemd. Met zoektermen spammen, zo zou je het ook kunnen noemen.

Die techniek werkt tegenwoordig niet meer. Een tekstschrijver die dit toch doet is gewoon geen goede schrijver.

Een professionele SEO tekstschrijver bedient twee groepen: de lezer en de zoekmachine. Enerzijds moeten lezers (websitebezoekers) van de teksten houden. Ze zijn er enthousiast over, willen dit graag met anderen delen of raken overtuigd van de diensten of producten.

Aan de andere kant moeten SEO teksten ook de zoekmachine (Google) overtuigen. Google moet namelijk begrijpen waar de tekst over gaat. De betere SEO tekstschrijver begrijpt dit en kan zo concurreren met andere websites.

Andere factoren spelen ook een rol

Als SEO tekstschrijver houd ik mij met de contextuele inhoud van websites bezig. Oké, dat was best een moeilijk woord. Ik bedoel dus: ik houd mij met teksten voor websites bezig.

Er zijn echter nog meer factoren die de positie in zoekmachines beïnvloeden. Bijvoorbeeld of een website mobielvriendelijk is. Maar ook de laadtijd en of er van die irritante pop-ups aanwezig zijn. Toch blijft inhoud van de website het belangrijkste, daar is geen twijfel over mogelijk.

  • Worden je pagina’s niet weergegeven in Google?
  • Zijn teksten verouderd?
  • Mis je informatie op je website?

Goed nieuws: de SEO tekstschrijver biedt nieuwe kansen.

De ene tekstschrijver is de andere niet

Een superieure SEO tekstschrijver, dat is wat je nodig hebt. Ga er maar eens een vinden. Als professional vind ik dat een goede SEO tekstschrijver over een aantal vaardigheden moet beschikken.

Ten eerste goed kunnen schrijven. Woorden moeten overtuigen. Een tekst kan nog zo hoog in Google staan, wanneer de inhoud niks is dan is de doelgroep niet geïnteresseerd. Uiteindelijk zak je weer in de organische zoekresultaten weg.

Kennis hebben van het publiek. Ook weer een vaardigheid voor de beste tekstschrijver. Weten waar het publiek naar op zoek is en wat ze willen zien. Maar ook hoe ze omgaan met de inhoud van teksten.

Kennis van SEO, analyseren en public relations. Dit soort dingen verandert continu. Als tekstschrijver moet je hiervan op de hoogte zijn en blijven. Dan pas kun je je opdrachtgevers ook optimaal bedienen.

Content voor het publiek schrijven

Je weet nu wat een SEO tekstschrijver doet. Maar ook waarom deze specialist zo belangrijk is voor je bedrijf of website. Met zoveel concurrentie is het gewoon lastig omhoog in Google verschijnen. Niet voor de betere SEO tekstschrijver!

Content voor het publiek schrijven, dat is wat ik dagelijks doe. Al jarenlang met veel plezier. Ik voel het als een uitdaging om websites van opdrachtgevers hoger dan hun concurrenten te laten scoren. Dan pas weet ik dat ik het goed heb gedaan.

Heb je een lange adem?

Er wordt me wel eens gevraagd of ik even een SEO tekst kan schrijven waarmee de website bovenaan in Google verschijnt. Helaas, zo werkt dat niet. SEO oftewel zoekmachine optimalisatie is iets voor mensen met een lange adem.

Het duurt enkele weken tot maanden voordat je goed in zoekmachines scoort. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat je dit niet met een enkele tekst bereikt. Je hebt al snel enkele tientallen teksten nodig, wil je een toppositie behalen. Maar ook met een paar teksten bereik je al effect, alleen duurt het veel langer.

Vraag de tarievenkaart aan

Wat kost een SEO tekstschrijver? Ik vind het belangrijk dat SEO teksten betaalbaar zijn en blijven. De laatste jaren zijn de prijzen enorm gestegen. Dit maakt het voor startende en kleine ondernemers bijna onmogelijk om een goede SEO tekstschrijver bevinden.

Laat je verrassen over de tarieven, vraag vrijblijvend de tarievenkaart aan. Wil je meer weten, neem dan gerust contact op.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.