Waarom SEO uitbesteden? Omdat je niet beter weet!

SEO uitbesteden, zoek het maar eens op in Google. De ene roept het nog harder dan de ander: je moet SEO uitbesteden. Maar wanneer je naar de kosten kijkt kun je hiervan terugschrikken. Je hart maakt een sprongetje, niets van vreugde maar van schrik. Kosten van meer dan € 500 per maand zijn niet vreemd wanneer je SEO uitbesteedt. Kan dat goedkoper? Dat hangt van een aantal zaken af.

Uitleg over SEO

Voordat je SEO gaat uitbesteden moet je wel eerst weten wat dit inhoudt. Je koopt toch ook niet zomaar een smartphone zonder dat je weet wat deze jou te bieden heeft?

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. Het zijn een aantal technieken waardoor je website hoger in de organische zoekresultaten komt te staan. Hoop je dan, want veel SEO specialisten passen de technieken niet altijd op de juiste manier toe.

Grofweg kun je SEO onderverdelen in drie onderdelen: content, linkbuilding en technische optimalisatie. Dat is dan ook waar het online marketingbureau of de SEO specialist zich mee bezighoudt.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Waarom SEO uitbesteden? Omdat je denkt dat het moet

SEO uitbesteden is helemaal de trend. Waarom SEO uitbesteden? Iedereen doet het dus waarom zou jij niet meedoen? Dankzij deze groeiende trend zijn er ook veel nieuwe online marketing bureaus uit de grond geschoten. Sommigen steengoed, anderen gewoon wat minder goed.

Omdat iedereen SEO uitbesteedt denk jij dat dit een must is. Er wordt vaak beweerd dat je zonder SEO uitbesteden niet hoger in de zoekresultaten verschijnt. Dit klopt gedeeltelijk, want je moet zeker iets aan SEO doen. Maar wat je niet weet is dat je niet alles hoeft uit te besteden.

Het online marketingbureau inhuren

Bij het uitbesteden van SEO kom je al snel bij het online marketing bureau uit. Waarschijnlijk heb je er een via social media gevonden of heeft iemand jou verteld over zijn buurman die nu SEO specialist is.

Het probleem is dat jij als leek niet direct ziet wat aan je website nodig is. Je weet ook niet of je veel of weinig content moet plaatsen en van welke kwaliteit dit moet zijn. Simpelweg omdat je hier weinig verstand van hebt. Dat kan niemand jou kwalijk nemen, maar door het ontbreken van deze kennis kan dit grapje je wel duur komen te staan.

Waar veel vraag is, verschijnt automatisch veel aanbod. De SEO prijzen kunnen je soms afschrikken. Moet je de hoofdprijs betalen voor SEO uitbesteden? Doe je dit niet en zet je website dan als straf in de zoekresultaten weg? Nee hoor, ik laat je zien hoe je op een juiste manier SEO uitbesteedt.

SEO uitbesteden? Zoek in Google!

Wanneer je kiest voor het uitbesteden van SEO ga dan niet zo snel op ervaringen van anderen af. Maar ook niet op advertenties die je voorbij ziet komen. Dus geen advertenties in zoekmachines en ook geen advertenties of oproepen op social media.

Wat jij wil is dat een SEO specialist die ervoor zorgt dat je website hoog in Google staat. Daarom ga je via zoekmachine Google op zoek naar die ervaren SEO specialist. Wanneer een online marketing bureau of SEO-specialist veel kennis heeft van SEO dan zie je dit aan een aantal zaken terug. Kijk naar oprechte klantervaringen maar ook of de website of opdrachtgevers van het bureau goed in Google scoort.

Let op: sommige diensten zijn niet zo praktisch

Niet alle diensten van het online marketingbureau zijn even zinvol. Zo is linkbuilding razend populair maar niet altijd verstandig. Met linkbuilding worden andere websites benaderd om een link naar jouw website te plaatsen. Soms wordt er gebruik gemaakt van websites waarvan de kwaliteit laag is. Goedkoop linkbuilden maar het doet je website geen goed.

Het probleem is dat Google er niet van houdt wanneer je links inkoopt. De zoekmachine is van mening dat je een linkprofiel op een natuurlijke manier opbouwt. Google is dan ook steeds slimmer geworden in het herkennen van ingekochte links. Zo is het al eens eerder gebeurd dat websites met veel ingekochte links dramatisch zijn weggezakt in de zoekresultaten.

Heb je net duizenden euro’s aan linkbuilding uitbesteed, blijkt het achteraf allemaal voor niets te zijn geweest! Wees dus voorzichtig met linkbuilding, iets dat marketingbureaus ontzettend veel toepassen.

SEO content laten schrijven

Waarom SEO uitbesteden wanneer het veel goedkoper en beter kan? Het draait immers allemaal om content. Het grootste onderdeel van content zijn de teksten. Met goed geschreven teksten ben je veel beter vindbaar in zoekmachines. Deze hoge positie houd je ook langer vast. Simpelweg omdat je geen gebruik maakt van technieken die binnen een grijs gebied vallen (zoals linkbuilding).

SEO content laten schrijven laat je door een professionele SEO tekstschrijver uitvoeren. In het verleden was ik veel werkzaam voor marketingbureaus maar tegenwoordig vind ik het veel leuker om rechtstreeks met jou in contact te komen. Zo kunnen we de kosten laag houden.

Tip: bespaar op de kosten en ga rechtstreeks voor de SEO tekstschrijver. Zonder tussenkomst van het marketingbureau. Hierdoor betaal je geen dubbele kosten.

Waarom SEO uitbesteden? Dit doe je bij de SEO tekstschrijver!

Zorg dat je website technisch in orde is. In veel gevallen kun je dit heel goed zelf, vooral wanneer je gebruik maakt van een gebruiksvriendelijk CMS systeem zoals WordPress of Joomla.

De SEO tekstschrijver creëert goede content waar zoekmachines van smullen. Ook nu weer is het advies: zoek een tekstschrijver die zelf goed in zoekmachines scoort. Check it en vraag de tarievenkaart aan, het kost je niets.

Wil je weten hoe betaalbaar het laten schrijven van het SEO teksten, artikelen of andere teksten is? Neem vrijblijvend contact op.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.