Dit is waarom je een SEO tekstschrijver inschakelt

Als (online) ondernemer wil je natuurlijk goed zichtbaar zijn. Heb je al eens een tekstschrijver ingeschakeld? Misschien wist je het nog niet maar je hebt ook de SEO tekstschrijver. Deze heeft een extra specialisme: middels teksten goed vindbaar zijn in zoekmachines. Het is natuurlijk niet zomaar dat steeds meer grote én kleine bedrijven een SEO tekstschrijver inschakelen. De vraag is wat dit moet kosten en of je die investering er wel uithaalt.

Verschil tussen een SEO tekstschrijver en ‘normale’ schrijver

Daar is ze dan: de SEO tekstschrijver. Geboren vanuit de behoefte naar zoekmachine optimalisatie. Er gaat ontzettend veel geld in SEO om. Schrik niet maar grote bedrijven geven makkelijk € 5000 per maand aan SEO uit. Dit zijn natuurlijk ontzettend hoge bedragen die niet iedereen kan neerleggen.

Daarom wordt er vaak terug gevallen op een SEO tekstschrijver. Het is een feit dat je met content het beste in zoekmachines scoort. Een goede SEO schrijver kan dit realiseren. Dat is dan ook gelijk het verschil tussen een SEO tekstschrijver en een normale schrijver. Deze laatste houdt zich niet met zoekmachine optimalisatie bezig.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Heb ik het echt nodig?

De vraag of je een SEO tekstschrijver nodig hebt kun je alleen zelf beantwoorden. Natuurlijk zal iedere schrijver je een verkooppraatje voorschotelen. Hierdoor lijkt het alsof je niet zonder een tekstschrijver kan. In de praktijk valt dit wel mee: iedereen kan de technieken van SEO leren.

Heb je voldoende tijd en zit het schrijven je in het bloed, dan heb je helemaal geen gespecialiseerde tekstschrijver nodig. Bedenk dat het wel enkele maanden tot jaren kan duren voordat je alles goed onder de knie hebt. Daarnaast moet je vele kilometers schrijven voordat je de smaak te pakken hebt. Voor jouw idee: ik had ruim 10.000 teksten geschreven voordat ik de titel ‘SEO’ durfde te gebruiken.

Situaties waarbij je een SEO tekstschrijver inschakelt

Je hebt moeite met het schrijven van een goed verhaal. Je merkt ook dat je zelfgeschreven teksten niet converteren, waardoor de grote omzet uitblijft. Een tekstschrijver kan je hierbij helpen. Maar wacht, je wil ook nog eens dat de teksten goed in zoekmachines scoren. Het liefst op de eerste pagina van Google.

Hoe mooi zou het zijn als je website hoger dan die van je concurrenten staat? Dat geeft een goed gevoel. Al helemaal als je weet dat dit ook meer geld oplevert. Kijk, in dit geval kom je toch bij een goede SEO tekstschrijver uit.

Ervaring speelt zeker mee

Iemand zonder kennis of ervaring omtrent SEO kan je niet optimaal helpen. De titel SEO wordt in sommige gevallen misbruikt, alleen omdat er vraag is naar SEO-diensten. Het is natuurlijk niet zomaar dat ik jarenlang heb gewacht voordat ik mezelf een SEO tekstschrijver durfde te noemen.

Een echte en dan bedoel ik ook een ECHTE SEO’er hoeft zichzelf niet te verkopen. Een schrijver die namelijk diep in SEO zit scoort met de eigen website verrassend goed. Minimaal 20.000 organische bezoekers per maand, dat is wat ik voor mijn eigen website voor ogen had. Wat natuurlijk ook gelukt is.

Is het verstandig om iemand met weinig SEO ervaring in te schakelen? Misschien ben je goedkoper uit, dat scheelt natuurlijk ook. Ga je voor een hoge kwaliteit en een betere vindbaarheid in zoekmachines? Neem dan gerust contact op. Vraag vooraf naar de werkwijze en tarieven, zo weet je waar je aan toe bent.

Geld weggooien is zonde

Het is best lastig om een goede SEO schrijver te vinden. Regelmatig komen mensen (digitaal) bij me binnen en verzuchten ‘eindelijk de juiste tekstschrijver gevonden’. Blijkt dat ze al heel wat geld aan SEO hebben uitgegeven maar misschien net aan de verkeerde diensten. Resultaten blijven dan uit en dat is natuurlijk jammer.

Ik vind dat weggegooid geld. Dan kun je het geld net zo goed in het kanaal gooien. Of op mijn bankrekening storten, dat mag natuurlijk ook. Vind jij het ook een doodzonde om nodeloos geld uit te geven? Dan is het erg belangrijk dat je niet alleen naar de titel SEO tekstschrijver kijkt, maar dat hier ook een waarheid achterhangt.

Zo herken je de betere SEO schrijver

De vraag is nu hoe je de betere of misschien wel de beste SEO tekstschrijver herkent. Helaas zijn er geen bedrijven, instanties of verenigingen die een prijs aan de beste SEO tekstschrijver toekennen. Je zult dus zelf op onderzoek uit moeten gaan. Hierbij is het vooral belangrijk dat je je gezond verstand gebruikt.

Feit 1: een goede SEO tekstschrijver komt met resultaat. Vaak kun je dit zelf controleren, bijvoorbeeld doordat geschreven teksten goed in Google scoren. Kijk hierbij vooral naar de eerste of misschien wel de tweede pagina van Google. Verder dan pagina twee hoef je niet te kijken, de consument doet dit ook niet.

Feit 2: je kunt een marketingbureau inschakelen of rechtstreeks zaken doen met de SEO tekstschrijver. In dit laatste geval houd je het lijntje kort. Ook kan dit op de kosten besparen, bijvoorbeeld omdat je de tussenpersoon niet extra hoeft te betalen.

Feit 3: vergelijk tarieven en kwaliteiten. Op verschillende platformen vind je een verzameling tekstschrijvers. Je vindt hier professionals maar ook absolute starters. Vanaf 1 cent per woord laat je een tekst schrijven maar je komt ook tarieven van € 300 per tekst tegen. Goed vergelijken loont.

Wat moet het allemaal kosten?

Uiteindelijk moet een tekst echt iets opleveren. Bijvoorbeeld meer websitebezoekers of een hogere conversie. Daarom is het belangrijk dat je hoog in zoekmachines scoort. Als SEO tekstschrijver vind ik het fijn om je concurrenten te overtreffen, maar alleen wanneer dit realistisch is. Samen gaan we voor het beste resultaat.

Hoe zit het met de kosten? Je bent niet zomaar ondernemer geworden. Je wil geld verdienen en niet nodeloos geld uitgeven. Daarom zoek je het beste van twee werelden. Dit betekent een goede én een betaalbare tekstschrijver inschakelen.

Ben je benieuwd naar de tarieven? Vraag dan gewoon vrijblijvend de tarievenkaart aan.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.