Dit is de echte reden waarom Bianca Walraven zo goedkoop is

De tijd dat online marketing alleen voor grote bedrijven is, dat hebben we al lang achter ons gelaten. Digitale marketing is toegankelijk voor iedereen. Toch kan hier (nog steeds) een hoog prijskaartje aan hangen. Gemiddeld kost online marketing tussen de € 500 en € 2000 per maand. Het laten schrijven van een blogpost of stukje tekst komt al snel op € 125 of meer uit.

De bedrijfsidentiteit van Bianca Walraven is het aanbieden van betaalbare en effectieve marketing. Vaak goedkoper dan andere aanbieders. Maar waarom is mijn bedrijf goedkoper dan veel andere aanbieders?

Wil je meer verkeer naar je website of naamsbekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Argwaan omtrent lage prijzen

Sommigen hebben argwaan wanneer een aanbieder iets tegen stuntprijzen aanbiedt. Het moet dan wel van een lage kwaliteit zijn, niet effectief of er worden studenten ingezet. Geen van dat allen, ik geef een verklaring waarom de prijzen zo laag kunnen blijven.

Zelf online marketing doen

Elk bedrijf wil zichzelf goed profileren. Hierbij is online marketing onmisbaar. Met zoveel kennis en ervaring is het vanzelfsprekend dat ik de online marketing voor mijn bedrijf zelf doe. Het bedrijf geeft geen geld aan reclame uit. Je zal mijn bedrijfsnaam dan ook nooit op tv zien of in een radiocommercial horen. Je komt ook geen advertenties op het internet tegen.

Alles is gericht op hoge posities in Google. Dit trekt ontzettend veel bezoekers aan, en hierop natuurlijk ook nieuwe klanten. Door de bedrijfskosten zo laag mogelijk te houden kan de winst aan klanten worden doorgegeven. Het resultaat: lagere prijzen voor klanten.

Effectiever en sneller werken

Al het begin is moeilijk. Toen ik mijn eerste blog schreef was ik hier ruim 4 uur mee bezig. Na enkele jaren oefenen, waarbij de blogs ook nog eens SEO-proof werden, was de werktijd gehalveerd. Na vele kilometers schrijven lukt het me om binnen 30-45 minuten een perfecte SEO-blog op tafel te leggen. Sneller werken betekent een lager tarief voor de klant.

Linkbuilding was in het begin ontzettend moeilijk. Websites willen niet zo snel zaken doen met een onbekende tekstschrijver. Maar wanneer je naam hebt opgebouwd, dan iel ineens iedereen zaken met je doen. Dit biedt je ook de ruimte om te onderhandelen over prijzen. Dat is de reden waarom ook het linkbuilden goedkoper is geworden. Want winst steken we niet in eigen zaak: dat komt ten gunste van de klanten.

Een goedkope werklocatie

Toen het team zich uitbreidde was het de vraag of ik de stap zou wagen: een kantoor op een andere locatie huren. Na lang wikken en wegen is besloten om dit niet te doen. Simpelweg omdat de samenwerking met partners en tekstschrijvers online plaatsvindt. We e-mailen, bellen of beeldbellen. Daar heb je geen duur kantoor voor nodig.

Het thuiskantoor doet het nog steeds prima. Volledig ingericht met de nodige apparatuur. De kantoorhond voelt zich er prettig bij, en ik ook. Een goedkope werklocatie houdt de bedrijfskosten laag. Ook dit zie je terug in de prijzen.

Hoe duur is online marketing nu echt?

Zijn we de allergoedkoopste? Nee, er zijn altijd studenten en bedrijfjes die het nóg goedkoper kunnen aanbieden. Maar we zijn wel een prijsvechter in de markt.

Veel online marketing projecten worden per uur afgerekend. Het gemiddeld tarief ligt tussen de € 50 en € 100 per uur, exclusief btw. Een groot online marketingbureau vraagt tussen de € 80 en € 150, ook weer exclusief btw.

Ik ben niet zo’n voorstander van uurprijzen. Liever werk ik met vaste prijzen voor teksten en SEO-pakketten, afneembaar per maand. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.

Zoveel besteed je aan online marketing uit

Vooral startups hebben moeite met het bepalen van hun budget voor online marketing. Maar ook grote bedrijven die hun koers wijzigen vragen zich af welk budget ze hiervoor vrij moeten maken. Het antwoord is eenvoudig: het budget voor (online) marketing bedraagt 5% tot 20% van de omzet.

Gemiddeld besteden bedrijven 10% van hun omzet aan marketing. Hierbij is online marketing het meest populair, en ook nog eens het effectiefst.

Startups zitten met één probleem: de eerste twee jaar is er nog geen sprake van een hoge omzet. Daarom is het praktisch om een inschatting te maken van de verwachte omzet vanaf het derde jaar. Met deze data is het mogelijk om ook in de beginfase een budget voor marketing vast te stellen.


Bianca schreef meer dan 30.000 artikelen voor het internet. Ze heeft een enthousiast en ervaren team van specialisten opgebouwd.

We zijn het startpunt voor elke (nieuwe) website.
Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven?