Waar zoekt Google naar?

Google is de meest gebruikte zoekmachine van Nederland en België. Van alle Nederlandse internetters gebruikt ruim 95% zoekmachinegigant Google. Er zijn meer dan 2 miljoen Nederlandse websites. Iedereen rolt over elkaar heen om zo hoog mogelijk in Google te komen. Bovenaan in Google betekent meer websitebezoekers en het genereren van online verkopen. Het algoritme van Google bepaalt hoe relevant een website tegenover bepaalde zoektermen is. De vraag die veel ondernemers bezighoudt: waar zoekt Google naar? Wie dit weet, maakt een stap in de goede richting.

Met welke zoekwoorden zoekt mijn doelgroep?

Je richt je met je website tot een bepaalde doelgroep. Dit kan een heel breed publiek zijn, maar ook specifieker waaronder ouderen, vrouwen of mensen met een migratie afkomst.

Je doelgroep is op zoek naar bepaalde informatie. Het meest logische proces is om de zoekmachine te vragen om deze informatie te tonen. Hierbij worden er bepaalde zoekwoorden ingetypt. De meeste mensen maken gebruik van één tot vier zoekwoorden. De laatste jaren maken mensen steeds vaker gebruik van voice search oftewel spraakgestuurde opdrachten. Dit betekent dat er hele vragen richting de zoekmachine gesteld worden.

Google probeert deze vragen rechtstreeks te beantwoorden. Na het invoeren van de zoekwoorden gaat de zoekmachine op zoek naar de meest relevante resultaten. Populaire websites duiken hierbij als eerste op. Maar wat bepaalt of een website populair is en waarom verschijnt deze hoger binnen de zoekresultaten?

SEO staat voor zoekmachine optimalisatie

Een website moet zoekmachinevriendelijk zijn. Google beoordeelt een website op meer dan 100 verschillende punten. Er wordt onder andere gekeken naar de aanwezige content of tekst op de website, de gebruikte zoektermen of sleutelwoorden, zoekwoordendichtheid, meta description, het gebruik van H tags, het linkprofiel en nog veel meer.

Het is niet eenvoudig om dit allemaal in één artikel op te noemen. Met behulp van SEO maak je een website zoekmachinevriendelijk. Zo wordt er getracht om op één lijn met Google te komen liggen.

De eindgebruiker blijft belangrijk

Hoewel het toepassen van SEO of zoekmachine optimalisatie een mooie manier is om de positionering binnen Google te verhogen, mag je zeker niet voorbij gaan aan de eindgebruiker. Deze bepaalt of je website interessant genoeg is. Wanneer websitebezoekers snel weer vertrekken dan krijg je een hoog bouncepercentage.

De vertrekkende bezoeker noem je dus een bouncer. Een hoog bouncepercentage is voor Google een teken dat je website niet interessant genoeg is. Daarom moet er bij een website altijd rekening worden gehouden met de eindgebruiker.

Seo teksten voor website en webshop

Een website is als een boek: het bestaat uit verschillende pagina’s waarop teksten staan. Deze teksten bieden de nodige informatie. Google beoordeelt een site op de aanwezigheid van content, ook wel teksten genoemd. Het is hierbij belangrijk dat er geen duplicate content voorkomt. Dit betekent dat alle teksten uniek moeten zijn en zeker niet op anderen websites voor mogen komen.

Seo teksten schrijven is nodig om je website een boost gegeven. Hierbij worden de belangrijkste zoekwoorden in de tekst verwerkt. Interne links verhogen de waarde van je linkprofiel. Hierbij maak je gebruik van alt tekst.

Het inhuren van een seo tekstschrijver

Nederland telt duizenden tekstschrijvers en ja, hierin zit veel kwaliteitsverschil. Het merendeel lift mee op de grote vraag naar tekstschrijvers. Het schrijven van teksten is namelijk een snelle manier om een extra zakcentje te verdienen. Helaas richten de meeste tekstschrijver zich niet op zoekmachine optimalisatie.

Wanneer je jouw website hoger wilt laten ranken is het belangrijk dat je een goede seo tekstschrijver inhuurt. Deze houdt rekening met de belangrijkste zoekwoorden en verwerkt deze op de juiste manier. Overoptimalisatie of verkeerd gebruik van zoekwoorden kan leiden tot een lagere ranking of een penalty van Google. Een goede SEO tekstschrijver herken je doordat deze bovenaan in Google staat, zo eenvoudig is het.

Bianca Walraven, jouw seo tekstschrijver en copywriter

Met meer dan 10 jaar ervaring weet SEO tekstschrijver Bianca Walraven waar Google naar zoekt. De kwaliteit van je website is een grote bepalende factor voor Google. Niet alleen moet je website actief en actueel zijn, ook deel je de juiste content.

Zoekwoorden onderzoek kun je zelf verrichten. Ook mag je dit door mij uit laten voeren, een zoekwoordenonderzoek zit altijd bij de prijs van een tekst inbegrepen. De belangrijkste zoekwoorden verwerk ik in de tekst. Hierbij houd ik rekening met de juiste zoekwoordendichtheid of keyword density.

Van het schrijven van seo teksten tot zoekwoorden onderzoek, je vindt alles onder één dak bij Bianca Walraven. Vraag vrijblijvend informatie of de tarievenkaart aan. Voor overige vragen of opmerkingen mag je natuurlijk altijd contact opnemen.