Tekstschrijver bureau voor zakelijke en particuliere websites

Het tekstschrijver bureau verzorgt blogs, productomschrijvingen en informatieve artikelen. Hiermee til je de website of webshop naar een hoger niveau. Dankzij SEO teksten zorg je namelijk voor een goede online vindbaarheid. Benieuwd of het inhuren van een tekstschrijver bureau iets voor jou is? Bekijk de werkwijze en tarieven.

Waarom content op een website zo belangrijk is

Nederland telt maar liefst 2 miljoen websites waarvan 850.000 webwinkels. Je kunt dus stellen dat 1,1 miljoen websites vooral uit (heel veel) informatie bestaan. Weet je wat de grootste websites (exclusief webshops en social media) zijn? Deze eer is weggelegd voor Wikipedia, nu.nl en nos.nl. Hoe komt het dat deze websites zoveel bezoekers trekken? Dankzij heel veel en goede content.

De Nederlandstalige Wikipedia bestaat uit bijna 2 miljoen artikelen. De website NOS heeft zijn populariteit aan naamsbekendheid te danken en nu.nl surft op een mix van beide: veel artikelen en naamsbekendheid.

Content is ontzettend belangrijk en misschien wel de zwaarste wegende factor voor zoekmachines. Zonder content heb je immers een lege website. Een lege website of slechte kwaliteit content: het zorgt ervoor dat je weg blijft zakken in de zoekresultaten.

Dit doet het tekstschrijver bureau

Het tekstschrijver bureau leeft voor content. Eenvoudige productomschrijvingen tot inspirerende blogs of informatieve artikelen: content is king.

Als SEO tekstschrijver moet je exact weten wat er in de wereld van zoekmachines speelt. Sommige factoren zijn geheim, maar het is voor iedereen duidelijk dat kwaliteit een zwaarwegende factor is. Teksten met weinig inhoud, niet relevant of met wel heel veel taal- en spellingfouten worden door bezoekers of Google afgestraft. De SEO tekstschrijver weet dit en houdt hier ook rekening mee. Het doel van het tekstschrijver bureau: zoekmachinevriendelijke teksten leveren.

Schrijf nooit voor zoekmachines zelf

Je wil met je website vindbaar zijn in zoekmachines. Het liefst scoor je een nummer 1 positie in Google of Bing: hoe tof zou dat zijn? Daarom ga je aan de slag met teksten voor zoekmachines. Fout! Ik sta als SEO tekstschrijver met veel artikelen op nummer 1 t/m 3 in Google. Hoe ik dat bereikt heb? Door vooral niet voor zoekmachines te schrijven.

Schrijf altijd voor de websitebezoeker. Hierbij is het wel belangrijk om bepaalde zoekwoorden te gebruiken, mits in de juiste balans. Zoekmachines moeten natuurlijk kunnen begrijpen waar een tekst over gaat.

Wil je met het zoekwoord ‘braadworst’ hoog in Google verschijnen? Dat gaat met onderstaande tekst niet lukken:

Overheerlijk stukje vlees
Een lekker stukje vlees voor bij het avondeten. Geschikt om te braden of grillen.

Met onderstaande tekst maak je zoekmachines duidelijk waar het over gaat:

Overheerlijke braadworst
Een lekkere braadworst voor bij het avondeten. Geschikt om te braden of grillen.

Overigens zou ik een dergelijke productomschrijving nooit op deze manier maken, maar je snapt waar ik naartoe wil. Gebruik het zoekwoord waarop je gevonden wil worden ook daadwerkelijk in de tekst.

Werkwijze van het tekstbureau

Van plan om een tekstschrijver bureau in te schakelen? Het tekstbureau hanteert een praktische werkwijze. Je neemt als eerste contact op via de e-mail of telefonisch. Geef aan voor welke website en hoeveel teksten je nodig hebt. Je ontvangt de tarievenkaart, zodat je direct ziet waar je aan toe bent.

Akkoord met de tarieven? Plaats dan de opdracht. Verstuur de opdracht in Word of gewoon in een mailtje. De betere SEO tekstschrijver heeft niet veel achtergrondinformatie nodig om aan de slag te gaan. Merk je dat de tekstschrijver vragen blijft stellen of er niet uitkomt? Óf je bent niet duidelijk genoeg óf de tekstschrijver is te onervaren.

Prijzen tekstschrijver bureau: dit kost het

Wat mag dat kosten? Een oer-Hollandse vraag maar wel terecht. Zelf wil ik ook altijd weten wat iets moet kosten, ik blijf immers op de centen letten.

Tekstschrijvers hanteren tarieven die tussen 1 cent en 25 cent per woord liggen. Dit zijn ontzettend grote verschillen. Laat ik wat specifieker zijn: voor 1 tot 4 cent per woord ontvang je een goede tot matige kwaliteit. Je hebt hierboven al gezien dat het allemaal om kwaliteit draait. Bedenk dus even goed wat je met je laatste Rolo doet. Of wat je met je laatste centen doet.

Je hoeft wat mij betreft ook geen peperdure tekstschrijver in te huren. Meer dan 17 cent per woord is een dure keuze. Misschien werkt de tekstschrijver ontzettend traag, weet jij veel. Je moet ook als traagwerkende schrijver wel je uurloon kunnen halen.

Ik hou van openheid en eerlijkheid, daar was je vast al achter. Als SEO tekstschrijver werk ik vrij snel maar lever wel continu hoge kwaliteit. Dat vinden de opdrachtgevers in mijn portfolio ook.

Mijn tarieven

Wat vraag ik voor een blog of artikel van ongeveer 600 woorden? Hiervoor reken ik minder dan €100. Kijk, dat zijn nu schappelijke prijzen. Voor dit bedrag bekijk ik ook nog welke zoekwoorden geschikt zijn, tenzij je zelf met een onderwerp of met zoekwoorden komt.

Wil je grotere of kleinere artikelen, wekelijks een blog of heb je veel productomschrijvingen nodig? Neem contact op en we bespreken de mogelijkheden.

Bianca Walraven is gespecialiseerd tekstschrijver.

  • SEO teksten
  • Blogs
  • Nieuwsberichten
  • Persberichten
  • SEO consultancy