Tekstenschrijver met veel kennis en ervaring

Hoger in Google? De tekstenschrijver met kennis en ervaring zorgt voor meer online bekendheid. Hoe doen deze tekstschrijvers dat? Bekijk waarom de SEO tekstenschrijver bovenaan in Google staat en hoe jij hetzelfde bereikt.

Bovenaan in Google: jouw doel

Je wil online bekendheid. Dit bereik je alleen wanneer je met je website of webshop hoog in Google staat. Overigens is het ook handig wanneer je in andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo hoog scoort. Sta je op bepaalde zoekwoorden op positie 1 dan win je 8% van alle mensen die via Google zoeken (ongeveer 24% van de organische klikken). Dit lijkt voor een eerste positie erg weinig, maar houd er rekening mee dat mensen steeds minder vaak op zoekresultaten klikken. Bovendien moet je het opnemen tegen advertenties die bovenaan de organische zoekresultaten staan.

Toch kun je met een populaire zoekopdracht en een nummer 1 positie veel bezoekers binnenhalen. Doe je het goed, dan ontvang je dagelijks 2000 bezoekers of meer via een enkele zoekopdracht. Tenminste, dat is mijn ervaring als SEO tekstenschrijver.

Tekstenschrijver voor betere SEO teksten

De SEO tekstenschrijver houdt zich bezig met zoekmachineoptimalisatie. In 2020 wordt gezegd dat SEO teksten helemaal niet meer nodig zijn. Klopt dit eigenlijk wel? Gedeeltelijk.

In het verleden bestonden SEO teksten uit veel zoekwoorden (sleutelwoorden). Een zoekwoorddichtheid van 4% – 6% was heel normaal. Tegenwoordig draait het allemaal om goede kwaliteit. Teksten moeten er zo natuurlijk mogelijk uitzien. Dat wordt bedoeld met het achterwege laten van SEO teksten.

Toch moet je hier een beetje mee uitkijken. Kwaliteit speelt zeker een rol, maar zoekmachines moeten wel begrijpen waar een tekst over gaat. Het begrijpbaar maken doe je via zoekwoorden en variaties hierop. Met de juiste dosering zoekwoorden voorkom je spam maar begrijpen zoekmachines wel waar de tekst over gaat. Dit is belangrijk want het zorgt voor een betere indexering.

De SEO tekstenschrijver weet exact wat de juiste balans aan zoekwoorden is.

Zelf schrijven of laten schrijven

De goedkoopste optie: zelf je webteksten schrijven. Heb je voldoende kennis van de Nederlandse taal (spelling en grammatica) en kun je ook nog eens wervend schrijven, dan is zelf schrijven een goede keuze. Houd wel rekening met zoekwoorden, zoekwoordendichtheid en variaties. Overdrijf je of pas je dit te weinig toe, dan is dit van invloed op de ranking in de zoekresultaten.

De tekstenschrijver neemt je veel werk uit handen. Natuurlijk krijg je te maken met extra kosten, maar het levert je ook wat op. Met goede SEO webteksten word je namelijk beter gevonden.

Voorbeelden van de tekstenschrijver

Benieuwd wat het resultaat van een tekstenschrijver is? Ik kan niet zeggen hoe andere tekstenschrijvers het doen, maar jou wel mijn resultaten laten zien. Alleen al met mijn eigen bedrijfswebsite scoor ik hoog in de zoekresultaten.

Indrukwekkend toch? Ik kan me voorstellen dat jij dit ook wil. Daarom sta ik als SEO tekstenschrijver graag voor jou klaar. In het portfolio zie je welke websites en webshops jou voorgingen.

Tekstenschrijver inhuren: zo werkt dat

Heb je nog nooit een tekstenschrijver ingehuurd? Geen probleem, voor alles is een eerste keer. Ik kan me voorstellen dat je met een hoop vragen zit. Je wilt bijvoorbeeld meer over de werkwijze of de tarieven weten. Om je te helpen vind je hieronder een stappenplan:

Bedenk eerst wat je met webteksten wil bereiken (hoger in Google, productomschrijvingen, informeren of een combinatie van alles)

  1. Maak een inschatting van de hoeveelheid benodigde teksten (eenmalig of frequent)
  2. Zoek een tekstenschrijver waar je een goed gevoel bij hebt
  3. Informeer naar de mogelijkheden en prijzen
  4. Bekijk de offerte en ga eventueel akkoord
  5. Stuur de opdracht naar de tekstenschrijver (gewoon in een mailtje of middels een Word-bestand)
  6. Vraag eventueel naar de leverdatum of geef een gewenste deadline door
  7. Beoordeel de geleverde tekst binnen 72 uur
  8. Betaal de factuur binnen 30 dagen

Hulp bij het plaatsen van een opdracht

Het kan natuurlijk dat je moeite hebt met het plaatsen van een opdracht. Je weet niet goed welke teksten nodig zijn of waar je op gevonden wil worden.

Als tekstenschrijver met veel kennis en ervaring help ik jou hierbij. Samen bekijken we welke website je hebt en wat de doelgroep is. Vervolgens bepalen we het aantal benodigde teksten en de woordlengte. Met een zoekwoordenonderzoek bekijk ik welke sleutelwoorden voor je website belangrijk zijn.

Deze werkwijze pas ik veel toe, simpelweg omdat opdrachtgevers dit fijner vinden. Zo hoeven ze zelf niet hun tijd aan zoekwoordenonderzoek te besteden. Overigens kost het zoekwoordenonderzoek je niets extra’s: dit zit bij de prijs inbegrepen. Hierbij verschil ik van andere tekstenschrijvers, die een zoekwoordenonderzoek apart in rekening brengen.

Houd er wel rekening mee dat ik je niet vermoei met een uitgebreide rapportage, hierdoor zouden de kosten ook flink oplopen. Gewoon direct to-the-point: schrijven over onderwerpen die bij jouw website passen.

Een groet van jouw tekstenschrijver,
Bianca