SEO artikelen – direct vindbaar in zoekmachines

Bijgewerkt: 2 september 2022

Scoor met SEO artikelen. Zorg dat je concurrerende websites voorbijstreeft. Met een hoge positie in Google trek je het meeste zoekverkeer naar de website. Dit betekent meer websitebezoekers, een betere conversie en een hogere omzet. Dankzij goede SEO artikelen hoef je nog maar één ding te doen: meer inkomstenbelasting betalen.

SEO en zoekmachines

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


SEO (Search Engine Optimization) kan niet zonder zoekmachines. Het staat namelijk voor alle technieken om een website beter vindbaar te krijgen in zoekmachines. Met name in Google, want daar draait het allemaal om. Google heeft namelijk een marktaandeel van meer dan 94%.

Wat is een SEO tekst?

Noem het SEO teksten of SEO artikelen. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Wat is een SEO tekst? Dit is een tekst die geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Google heeft hier zelf een aantal richtlijnen voor opgesteld.

Zo moet een goede tekst voorzien zijn van een titel en tussenkopjes. Daarnaast voldoende informatie bevatten, gebruik van belangrijke zoektermen en het moet natuurlijk niet volstaan met taal- of spellingsfouten.

Over de lengte van de tekst valt ook wel wat te zeggen. Goede SEO artikelen bevatten minimaal 500 woorden. Minder is niet direct slechter maar dan moet de tekst wel van topkwaliteit zijn. Bovendien moet de website dan best veel korte teksten bevatten, wil deze goed scoren.

SEO artikelen voor de website

Wanneer je naar SEO artikelen kijkt dan scoren deze zeer goed in zoekmachines. De allerbeste SEO artikelen staan zelfs op positie één in Google. Dit is iets dat je niet zomaar realiseert.

Helaas kun je die eerste positie in Google niet kopen. Je zult je moeten bewijzen met goed geschreven SEO artikelen. Websites die bovenaan in Google staan vertonen op het gebied van teksten twee dingen:

  • Kwalitatieve SEO artikelen
  • Een grote hoeveelheid artikelen

Met een enkele tekst of artikeltje kom je er gewoonweg niet. Dit komt omdat niet alle SEO artikelen ook even goed scoren.

20/80 regel

Heb je wel eens van de 20/80 regel of de 80/20 regel gehoord? Dit heet ook wel het Pareto principe. De 80/20 verhouding is op heel veel zaken van toepassing. Bijvoorbeeld 20% van de producten zorgt voor 80% van de omzet voor een webshop. Of 20% van de bevolking heeft 80% van de rijkdom in handen.

Die 20/80 regel, sommige zeggen juist de 80/20 regel, kun je ook toepassen op SEO artikelen:

20% van de SEO artikelen is goed voor 80% van het zoekverkeer

Feitelijk klopt dit ook wel. Plaats maar eens 100 SEO artikelen op je website. Je zult merken dat ongeveer 20 van deze artikelen goed zijn voor het grootste aandeel websitebezoekers. Dit verklaart ook waarom je voor veel SEO artikelen moet gaan. Voor elke vijf SEO artikelen zal er gemiddeld één goed scoren.

SEO artikelen doen het beter

Je hebt SEO artikelen en gewone artikelen. Even voor de duidelijkheid: met artikel wordt best veel bedoeld. Bijvoorbeeld een informatief artikel, een nieuwsartikel maar ook een blogpost. Sommigen bedoelen met artikelen ook productomschrijvingen of beschrijving van diensten.

Goed, je hebt dus SEO artikelen en de zogenaamde normale artikelen. Er zit een groot verschil tussen beide. SEO artikelen staan veel hoger in de ranking. Terwijl normale artikelen vaak op pagina twee van Google of verder staan.

Laten we eerlijk zijn: wanneer je verder dan positie 7 staat dan ontvang je nauwelijks zoekverkeer. Mensen scrollen gewoon niet zo ver door de zoekresultaten.

Hoe je aan goede SEO artikelen komt

SEO artikelen schrijven of inkopen, wat is beter? Dat hangt helemaal van je ervaring en skills af. Zelfs een SEO tekstschrijver lukt het vaak niet om bovenaan in Google te verschijnen. Er is zoveel concurrentie, je moet gewoon knettergoed zijn wil je die concurrentie verslaan.

Zelf SEO artikelen schrijven doe je alleen wanneer je bewezen resultaat boekt. Aan de andere kant schakel je alleen een SEO tekstschrijver in wanneer deze bewezen resultaat toont.

De beste SEO tekstschrijver staat bovenaan in Google

Eigenlijk is het heel simpel. Je wil met SEO artikelen scoren en zo veel zoekverkeer aantrekken. Het laten schrijven van SEO artikelen uitbesteden? Dan ga je natuurlijk voor de beste SEO tekstschrijver. Op dit punt komt die simpelheid naar boven: zoek in Google. SEO tekstschrijvers die weten wat ze doen staan namelijk bovenaan in de organische zoekresultaten.

Goh, is het echt zo eenvoudig? Ja, in veel gevallen wel. Maar let op met sommige bedrijven. Die staan niet bovenaan in Google omdat ze zo goed zijn maar omdat ze tientallen teksten hebben laten schrijven en hierop scoren. Ook naamsbekendheid kan een grote rol spelen. Sommige tekstbureaus werken met startende of student tekstschrijvers. Lekker goedkoop maar de kwaliteit van de SEO-artikelen kan zichtbaar lager zijn. Allemaal punten om op te letten.

Kosten SEO artikelen laten schrijven

Wat moet dat kosten? Wat een heerlijke vraag! Ik wil ook altijd weten wat iets kost. Vervolgens ga ik vergelijken: is het bij anderen duurder of goedkoper?

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat SEO artikelen ook doen wat ze beloven: hoog in Google scoren. Anders kun je nog zo goedkoop SEO artikelen inkopen, wanneer ze niet scoren is het weggegooid geld. Dat is stap één in je zoektocht naar goede SEO artikelen.

Vervolgens de prijs (kosten of tarieven). Hier is weinig over te zeggen. Een hogere prijs wil niet zeggen dat je beter uit bent. Terwijl een hele lage prijs soms betekent dat je op kwaliteit in moet leveren. Goede SEO artikelen hoeven in praktijk helemaal niet duur te zijn. Vraag vrijblijvend de tarievenkaart aan.

Voorbereiding op SEO

Ben je klaar voor een goede positie in zoekmachines? Bij nieuwe websites, maar ook bij bestaande exemplaren, tref je eerst voorbereidingen.

Zorg dat de website technisch in orde is. Mobielvriendelijk, dit is erg belangrijk. Maar ook beschikt deze over een beveiligde verbinding (https). Wees verder voorzichtig met pop-ups. Veel bedrijfswebsites maken hier gebruik van maar het is gewoon ontzettend irritant. Google gaat dit mogelijk in de toekomst afstraffen.

Zorg verder voor een goede navigatie op de website. Bezoekers moeten niet minutenlang zoeken naar een pagina. Het menu werkt als bewegwijzering, maar gebruik ook linkjes in SEO artikelen zelf.

Klaar voor de start? Vraag dan direct de tarievenkaart aan. Ontdek wat goede SEO artikelen kosten.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven