Overige diensten

Als full service contentspecialist bied ik ondersteuning en hulp in de vorm van de volgende diensten:

  • Blogs
  • Nieuwsartikelen
  • Persberichten
  • Over ons pagina
  • Homepage
  • Landingspagina’s
  • Productomschrijvingen
  • Kinderteksten
  • Social media content

Maar ook:

  • SEO advies (consultancy)
  • Schrijfadvies
  • Redigeren
  • Sparringpartner internetondernemers
  • Technische optimalisatie*
  • Linkbuilding*
  • Webdesign*

*In samenwerking met partners

Werk aan je online zichtbaarheid. Met verschillende vormen van content trek je de doelgroep aan en weet je deze te inspireren. De voordelen van online content zijn groot. Denk maar eens aan het vergroten van de naamsbekendheid of merkbekendheid maar ook het verhogen van de conversie.

Veel content is gericht op zoekmachineoptimalisatie, bijvoorbeeld blogs, informatieve artikelen en landingspagina’s. Aan de andere kant is content een effectieve branding methode. Nieuwsartikelen of persberichten vergroten het bedrijfsimago en zetten de identiteit in de spotlight.

Het is vaak lastig om een keuze te maken tussen de verschillende typen content. Je ontvangt van mij altijd vrijblijvend advies. Content moet namelijk perfect zijn afgestemd op je website, doelgroep en doelstellingen. Samen bepalen we welke content het beste bij de situatie past. Hierbij kijken we wat het belangrijkste is: identiteit, imago, conversie of een goede online vindbaarheid. In veel gevallen gaat het om een mix van deze.

Content laten schrijven?

De diensten nader uitgelegd

Hieronder een korte omschrijving van alle diensten. Heb je vragen naar aanleiding van de een of meerdere diensten, neem dan gerust contact op.

SEO tekstschrijver – algemene informatie

Bianca is ervaren SEO tekstschrijver. Met duizenden geschreven SEO artikelen zit de vaart er goed in. Dit heeft geleid tot vele posities in Google en andere zoekmachines. Nagenoeg elke tekst is geschikt voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Uitzonderingen zijn persberichten, advertentieteksten en nieuwsberichten. Deze zijn meer gericht op informeren of activeren.

Een SEO tekst is dusdanig geschreven dat zoekmachines begrijpen waar de inhoud over gaat. Dit zorgt voor een betere indexering. Uiteraard is de tekst ook gericht op de doelgroep en de uiteindelijke doelstelling.

Blogs

  • SEO vriendelijk
  • Terugkerende bezoekers
  • Expertise delen

Bloggen is ooit begonnen als het bijhouden van een online persoonlijk dagboek. Tegenwoordig is bloggen flink uit zijn verband gerukt maar de perfecte manier om een trouwe groep terugkerende bezoekers op de bouwen. Bovendien zijn blogs SEO vriendelijk en hiermee goed vindbaar in zoekmachines. Middels blogs deel je je expertise, ervaring of tips met de lezers.

Nieuwsartikelen

  • Actueel
  • Trouwe bezoekers
  • Doelgroep uitbreiden

Vooral grote websites en bedrijfswebsites plaatsen regelmatig een nieuwsartikel. Denk aan nieuwe ontwikkelingen binnen het bedrijf, het product of de markt. Een nieuwsartikel kan SEO proof zijn, maar voor nieuwswebsites is dit niet de focus.

Persberichten

  • Nieuwswaardig
  • Groot publiek bereiken
  • Betrouwbaar

Iets nieuws te melden? Verstuur een persbericht naar de landelijke of lokale media. Dit is goedkoper dan adverteren en je bereikt specifieke doelgroepen. Bovendien straal je hiermee autoriteit uit. Online persberichten zijn niet bedoeld voor een goede positie in zoekmachines, het uiteindelijke nieuwsbericht dat hieruit volgt kan wel meer bezoekers opleveren.

Over ons pagina

  • Je bedrijf of website een gezicht geven
  • Trekt twijfelaars over de streep
  • Betrouwbaar

Een website kan niet zonder over ons pagina. Dit geldt niet alleen voor de bedrijfswebsite maar zeker ook voor de blogsite, webshop en zelfs de hobbysite. Via de over ons pagina geef je het bedrijf of de website een gezicht. Mogelijke nadelen zet je dankzij krachtige tekst weg. Bovendien zorgt deze pagina voor een hogere betrouwbaarheid van de website.

Homepage

  • Etalage van de website
  • Voordelen uitlichten
  • Conversieverhogend

Een homepage kun je als de etalage van een winkel zien. Het is de absolute voorkant, hoewel steeds meer mensen een website via een andere pagina binnenkomen (de achterdeur). Toch zal de bezoeker vroeg of laat een kijkje op de homepage nemen. In de etalage toon je een (kort) overzicht van het aanbod of assortiment en zet je de voordelen in de schijnwerpers. Dit draagt bij aan een goed imago en werkt natuurlijk conversieverhogend.

Landingspagina’s

  • Bespaart advertentiekosten
  • Aanzetten tot actie
  • Hogere omzet

Online adverteren? Vergeet dan niet de landingspagina. Dit is de pagina waarnaar een linkje in de advertentie leidt. Een goede landingspagina bespaart advertentiekosten. Tweede voordeel is dat je de bezoeker overtuigt en aanzet tot actie.

Productomschrijvingen

  • Aanprijzen van een product
  • Overtuigend
  • Genereert meer omzet

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden, dat is een feit. Toch wil de klant meer over het product weten. In een productomschrijving vermeld je de voordelen van het product, specifieke eigenschappen en natuurlijk belangrijke specificaties. Een goed geschreven productomschrijvingen overtuigt de klant en creëert een behoefte. Dit leidt tot een hogere omzet. Met productomschrijvingen is het heel goed mogelijk om goede posities in zoekmachines te halen.

Kinderteksten

  • Begrijpelijke taal
  • Op niveau communiceren
  • Nieuwe doelgroep

Het internet staat vol zakelijke of moeilijk begrijpbare teksten. Ik vind het vooral belangrijk dat alles in begrijpelijke taal online staat. Kinderteksten is een apart specialisme. Goed begrijpbare teksten, specifiek afgestemd op de leeftijd of het ontwikkelingsniveau van het kind. Hiermee bereik je een geheel nieuwe doelgroep. Uiteraard zijn kinderteksten ook SEO proof: kinderen zijn erg handig in het gebruik van zoekmachines.

Social media content

  • Aanvulling op de website
  • Interactief
  • Uitbreiden van de doelgroep

Koppel de website aan social media. Hier is de doelgroep actief. Voordeel van social media content is dat dit om interactie vraagt. Je bereikt een grotere doelgroep en leidt geïnteresseerden door naar de website.

Webdesign & SEO diensten

In samenwerking met specialisten laat je de complete website bouwen en/of optimaliseren.

Wat doet een tekstschrijver?

Het beroep tekstschrijver is heel algemeen. Een goede tekstschrijver is multifunctioneel maar heeft altijd een of meerdere specialismen. Mijn focus ligt op SEO oftewel een goede vindbaarheid op het internet. Het inschakelen van een tekstschrijver bespaart veel tijd en geld. Je bent ook nog eens verzekerd van goed geschreven teksten die de doelgroep tegemoetkomt.

Het lijkt voor velen heel eenvoudig, even een ‘stukje tekst’ schrijven. Toch is en blijft dit een vak apart, probeer het zelf maar eens. Probleem met zelf schrijven is dat je er te diep inzit en ook nog eens emotioneel betrokken bent. Een tekstschrijver heeft meer afstand en bekijkt alles vanuit een ander perspectief.

Voordelen tekstschrijver:

  • Inhoudelijk correct
  • Afgestemd op de doelgroep
  • Bereikt doelstellingen eerder
  • Zelf meer tijd overhouden
  • Kostenbesparend
  • Betere positie in zoekmachines

Schrijven en schrappen? Niet altijd!

Veel tekstschrijvers werken volgens het schrijven-en-schrappen principe. Een zeer ervaren tekstschrijver hoeft alleen maar te schrijven en weinig te schrappen. Het vele schrappen kan zelfs averechts werken. Waarom velen zich hier toch aan vasthouden? Omdat het ooit bedacht is door de Vlaming Willem Elsschot. Het idee was dat de beste teksten kort en bondig zijn.

Een goed punt, maar wie goed vindbaar wil zijn in zoekmachines heeft toch wat meer tekst nodig. Daarom ben ik niet van het schrappen, maar wel tot de kern komen. Dit is veel effectiever: een duidelijke en vlotte tekst die het ook nog eens goed in Google doet.

Samenwerken met een SEO tekstschrijver

Je huurt geen tekstschrijver in, je werkt ermee samen. Jij hebt namelijk de basisingrediënten voor de (web)tekst. Zie jezelf als een leverancier. De tekstschrijver is de chef-kok en creëert van de aangeleverde ingrediënten het perfecte gerecht.

Toch is er een duidelijk verschil tussen het aanleveren van ingrediënten of een receptenboek. We merken dat veel tekstschrijvers om het complete recept vragen en dan pas kunnen schrijven. Hierdoor ben je als opdrachtgever urenlang bezig met het opstellen van een briefing. Ik vraag alleen om de ingrediënten: wat heb je nodig (bijvoorbeeld blog of productomschrijving) en waarvoor is het bedoeld (bijvoorbeeld webshop, website of brochure). Het recept, dat heb ik zelf in handen.

Niet meer betalen dan noodzakelijk is

Een SEO tekst nodig? Een zoekwoordenonderzoek is praktisch maar het is niet noodzakelijk om hier honderden euro’s aan uit te geven. Een eenvoudig zoekwoordenonderzoek zit altijd bij de tekst inbegrepen. Je betaalt nooit meer dan noodzakelijk. Dit geldt ook voor andere teksten: eventueel vooronderzoek zit in het tarief verwerkt. Fijn om vooraf te weten waar je aan toe bent.

Bianca – compleet contentaanbod

Met een flinke dosis ervaring als SEO tekstschrijver mag je natuurlijk de best geschreven teksten verwachten. Het maakt hierbij niet uit of je een of meerdere blogposts, een nieuwsartikel of een homepage nodig hebt: aan alles besteed ik net zoveel aandacht. Met een compleet contentaanbod ben ik het startpunt voor je online zichtbaarheid.

Misschien wil je dit aanvullen met linkbuilding, technische optimalisatie van de site of webdesign. Ik werk samen met een aantal specialisten. Je regelt alles onder één dak of je wordt doorverwezen.

Over de tarieven

Vooraf weten wat iets gaat kosten, dat is wel zo prettig. Vraag daarom geheel vrijblijvend de tarievenkaart aan. Je zit hier nooit ergens aan vast. Of je nu een enkele tekst of honderden teksten laat schrijven, er gelden geen beperkingen of limieten. Uiteraard bekijk ik van tevoren wat op dat moment mogelijk is. Ook voor de overige diensten zit je niet aan een abonnement of contract vast. Ondernemen betekent vrijheid, daar maak ik me sterk voor.