Marketing

Online marketing vragen

De wereld van online marketing kan ingewikkeld zijn. Wat is het verschil tussen SEO en SEA, waarom verschillen in prijzen en hoe begin je met online marketing? In dit artikel de 50 meest gestelde online marketing vragen, inclusief antwoorden. 1. Wat valt er allemaal onder online marketing? Online marketing is het promoten van een merk, […]

Online marketing en SEO voor dierenartsen

Start je een dierenartspraktijk of neem je deze over? Of wil je jouw praktijk laten groeien? Online marketing en SEO is zeer effectief. Het helpt bij het aantrekken van cliënten voor inentingen, controles, operaties en andere diensten. Online marketing en SEO voor dierenartsen biedt concurrentievoordeel op. We ontwikkelen een strategie die verder gaat dan alleen […]

Waarom SEO tarieven zo hoog zijn

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is belangrijk voor de online groei van je bedrijf. Daarom ga je op onderzoek uit, om te kijken welke SEO-diensten mogelijk zijn. Tijdens je onderzoek gaat je hart steeds sneller kloppen: de SEO tarieven zijn ontzettend hoog. Je vraagt je af waarom SEO zo duur is. Er is geen eenvoudig antwoord op […]

Keyword intent: zoekwoorden van koperintentie begrijpen

Achter elke zoekopdracht zit een doel. De een zoekt alleen informatie omdat hij of zij nieuwsgierig is. De ander heeft een koopintentie en weer een ander zoekt een locatie. De keyword intent geeft aan wat het doel van de gebruiker is. Keyword intent noem je ook wel zoekwoordenintentie. Om preciezer te zijn, het is wat […]

Acquisitiemarketing: actief werven van klanten of opdrachten

In het bedrijfsleven staat acquisitie voor verwerven. Bijvoorbeeld het werven van klanten, opdrachten of personeel. Acquisitiemarketing is hierop gericht. Hierbij is er verschil tussen koude- en warme acquisitie. De eerste wordt niet altijd op prijs gesteld, maar kan wel effectief zijn. Terwijl de tweede vorm van acquisitiemarketing veel makkelijker is. Koude acquisitie verboden Sinds juli […]

Marketing opgelicht: marketeers die ondernemers benadelen

Marketing oplichting vindt dagelijks plaats. Bijvoorbeeld spookfacturen van bedrijfsgidsen. Of SEO bureaus die hoge posities in Google beloven, maar dit nooit waarmaken. Het kan ook dat je backlinks koopt en dat je website wordt afgestraft. Of nog erger: je betaalt een paar honderd euro voor een SEO cracks die achteraf waardeloos is. Marketing is een […]

Marketing uit handen geven

Marketing, moet je dit zelf doen of uitbesteden? Natuurlijk bespaar je veel geld wanneer je alles zelf doet. Maar je moet er ook de tijd, kennis en ervaring voor hebben. Wanneer je de technieken op de verkeerde manier uitvoert, levert het weinig op. Marketing uit handen geven is best spannend. Kom je uit met je […]

Startpagina van A tot Z

Startpagina’s zijn de voorlopers van zoekmachines. Sinds de populariteit van Google doen startpagina’s er niet meer toe. Toch bestaan ze nog steeds, voornamelijk als onderdeel van linkbuilding. Veel webmasters streven naar een vermelding op een startpagina of dochterpagina. Tegenwoordig moet je voor een vermelding betalen. Daarom is het belangrijk om de juiste categorie te kiezen. […]

De voordelen van zoekmachine marketing

Zoekmachinemarketing, of SEM, laat jouw bedrijf groeien. Vooral in het huidige digitale tijdperk is dit belangrijk. Online wordt de concurrentie steeds groter! Zoekmachine marketing is een mix van SEO en SEA. Hierbij ligt de focus op hoge posities in de zoekresultaten, of dit nu organisch of betaald is. Het verschil tussen SEM, SEA en SEO […]

Marketingautomatisering: de beste tools

Goede marketing helpt bedrijven om hun doelgroep te bereiken. Zonder klanten is een bedrijf weinig waard. Bedrijven besteden gemiddeld 10% van hun omzet aan marketing. Vooral kleine of startende ondernemers doen zoveel mogelijk zelf. Maar het kost veel tijd. Wat als marketingautomatisering je ruim de helft van de tijd zou besparen? Met verschillende soorten software […]

Schuiven naar boven