Landingspagina laten maken

Een landingspagina laten maken voor je website? Weet waar je aan begint! Het is namelijk heel belangrijk dat deze landingspagina goed vindbaar is in zoekmachines. Maar ook dat de navigatie op deze pagina klopt. Voordat je het weet betaal je veel te veel voor een landingspagina die niets oplevert.

Uitleg over de landingspagina (betekenis)

Wat is een landingspagina en waarom is deze zo belangrijk? Een landingspagina kun je vergelijken met een landingsbaan: dé plek waar het vliegverkeer binnenkomt. Op een landingspagina komt zoekverkeer binnen. In veel gevallen zullen bezoekers via een zoekopdracht op de landingspagina uitkomen. Maar je kunt ze ook via een campagne naar deze pagina sturen.

Het belangrijkste zijn de landingspagina’s waarop bezoekers via een zoekopdracht binnenkomen. Van hieruit is het zaak om de bezoeker te overtuigen, verleiden of overhalen. Zo maak je van de websitebezoeker een koper of opdrachtgever.

Voordelen landingspagina:

  • Meer websitebezoekers
  • Hogere conversie
  • Betrouwbare uitstraling

De moeilijkheidsgraad van een landingspagina laten maken

Een landingspagina laten maken is nog niet zo eenvoudig. Veel tekstschrijvers of webdesigners denken dit wel even te doen. Maar met zoveel concurrentie op het internet moet je een steengoede landingspagina hebben. Want uit de praktijk blijkt dat jouw concurrent altijd een net iets betere landingspagina heeft. Dit betekent dat jouw concurrent ook meer zoekverkeer naar zich toe trekt.

Ga jij graag de concurrentie aan? Dan kies je ook voor een kwalitatief goede landingspagina laten maken. Het belangrijkste dat je hiervoor nodig hebt: een SEO-UX tekst. Maar ook het design speelt een rol.

Landingspagina maken: het design

Voordat je teksten op je website plaatst begin je eerst met het design van de landingspagina. Heb je jouw website in eigen beheer dan kun je deze pagina heel goed zelf maken. Zorg dat het design bij de rest van de website aansluit.

Daarnaast is het belangrijk om gebruik te maken van duidelijke koppen, opvallende knoppen of buttons en opsommingen. Hierdoor kunnen bezoekers de pagina beter scannen. Maar dat hoeft natuurlijk niet, want een blog (blogpost) kan ook heel goed een landingspagina zijn. Hierbij verpak je de verkopende tekst in een leuke blogpost of een interessant artikel. Natuurlijk gebruik je dan wel een call to action of plaats je een button in het bericht.

Een succesvolle landingspagina

Maak van je landingspagina een groot succes. Het allerbelangrijkst is dat deze landingspagina ook daadwerkelijk bezoekers trekt. De landingspagina moet dan ook voldoen aan de zoekvraag van de bezoeker. Want dat is jouw potentiële klant of opdrachtgever.

Een succesvolle landingspagina is goed vindbaar in zoekmachines. Bij voorkeur staat deze op positie 1-3 in de organische zoekresultaten. Dit doe je natuurlijk niet zomaar, al helemaal niet gezien het feit dat er veel concurrentie is. Alleen de allerbeste landingspagina’s staan bovenaan in de zoekresultaten. Hierbij kijken zoekmachines vooral naar de inhoud van de pagina, de kwaliteit en of deze pagina wel bij de zoekvraag past. Dit doen we met goede content. SEO teksten sluiten goed aan op de zoekopdracht. Terwijl UX teksten de gebruikservaring van de bezoeker verhoogt. Daarom kies je voor een SEO-UX tekstschrijver: het beste van twee werelden.

Over de landingspagina kosten

Een landingspagina laten maken door een webdesigner is de duurste optie. De landingspagina kosten lopen al snel op tot meer dan € 500. Dit komt omdat de webdesigner vanaf nul moet beginnen. Hij maakt een geheel nieuwe pagina voor jouw website aan. Zorgt voor een goed design en indeling. Dan moet er ook nog een tekst op komen te staan, iets dat de webdesigner of het marketingbureau vaak uit handen geeft. Hiervoor schakelen ze dus een SEO tekstschrijver in.

Gelukkig kun je de landingspagina kosten ook een stuk lager houden. Door zelf een nieuwe pagina op je website aan te maken. Werk je met een CMS-systeem dan is dit zeer eenvoudig. Het enige dat je nog nodig hebt: een zoekmachinevriendelijk en converterende tekst.

SEO(UX) tekstschrijver inschakelen

Die landingspagina moet er komen, dat is één ding dat zeker is. Want je wilt gewoon meer zoekverkeer naar je toe trekken. Om van die websitebezoekers een betalende klant of opdrachtgever te maken.

Een landingspagina laten maken hoeft niet met hoge kosten gepaard te gaan. Schakel een tekstschrijver in die met reële tarieven rekent. Want € 200 voor een tekst op je landingspagina is wel erg duur. Stel je voor dat je 10 landingspagina’s nodig hebt: ben je bereid om hier € 2000 voor af te rekenen? Waarbij je niet eens weet of de landingspagina wel iets oplevert?

SEO garantie kan niemand je geven. Maar een tekstschrijver/copywriter die hoog in zoekmachines scoort is zeker iets waard. Je weet dan tenminste zeker dat de tekstschrijver verstand heeft van zoekmachine optimalisatie. Door deze tekstschrijver laat jij je landingspagina maken. De kosten? Ik reken met eerlijke tarieven. Voor minder dan € 100 heb jij een perfecte landingspagina. Waarbij ik de tekst verzorg en jij de pagina online zet. We doen het samen!