De huidverzorging tekstschrijver of copywriter

Bijgewerkt: 6 december 2022

Copywriting is een vak apart. Toch is het als bedrijf belangrijk om je hiermee bezig te houden. Middels teksten informeer je het publiek, zorg je voor inspiratie en zet je mensen aan tot actie. De huidverzorging tekstschrijver richt zich op de uiterlijke schoonheid.

Middels huidverzorging content spreek je de doelgroep op de juiste manier aan. Ideaal voor schoonheidsspecialisten/schoonheidssalons, manicure’s, pedicure’s, masseurs en webshops omtrent skincare.

De concurrentie omtrent beauty is groot

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Met betrekking tot huidverzorging is de concurrentie groot:

  • Meer dan 16.000 schoonheidssalons
  • Meer dan 800.000 beauty webshops (waaronder ook combiwebshops)

Een goede huidverzorging is onmisbaar, maar niet iedereen is hiervan op de hoogte. Of weet niet bij welke expert hij of zij terecht kan. Als beautybedrijf dat zich richt op huidverzorging is het belangrijk om op de juiste manier met de doelgroep te communiceren. Maar ook om in contact te komen en te blijven.

Met de groeiende concurrentie is niet alleen de juiste communicatie belangrijk, maar ook je online zichtbaarheid.

Wat de huidverzorging tekstschrijver doet

De tekstschrijver huidverzorging richt zich specifiek op het schrijven van artikelen, blogs en teksten over:

  • Opbouw van de huid
  • Huidvernieuwing
  • Huidziekten
  • Huidverzorging
  • Verzorgingsproducten en hulpmiddelen
  • Huidmassage of bindweefselmassage
  • Schoonheidssalon

Er is ontzettend veel om over te schrijven. De huid is het grootste orgaan dus het verdient ook de nodige aandacht. Deel je kennis via je website of webshop. Dit doet de huidverzorging tekstschrijver:

  • Informatieve en inspirerende blogs schrijven
  • Een homepage of dienstenpagina maken
  • Nieuwsberichten of nieuwsbrieven
  • Eventueel social media posts
  • Zoekmachineoptimalisatie

Content is een onmisbaar onderdeel van SEO

Wanneer je zoekmachineoptimalisatie toepast dan moet je je altijd met content bezighouden. Het gaat hierbij om de inhoud van een website. Het internet is ooit rondom content ontstaan, en dit zal in de toekomst ook zo blijven.

Contentmarketing is een goede methode om hoger in zoekmachines te scoren. Maar ook om op de juiste wijze met je doelgroep te communiceren. Zit je in de huidverzorgingsbranche, dan is communicatie onmisbaar. Je wilt immers informeren over een gezonde huid, de juiste huidverzorging en welke producten of diensten je aanbiedt.

Content deel je via je website of webshop, social media en eventueel via andere platformen of websites. Daarnaast valt adverteren ook onder het delen van content.

Technische optimalisatie van de website

Met content alleen ben je er nog niet, want je website moet technisch in orde zijn. Binnen de huidverzorging niche kun je veel bezoekers op je website verwachten. Het is belangrijk dat die bezoekers een goede gebruikservaring hebben.

Bijvoorbeeld de laadsnelheid van de site, die moet zeker niet te lang zijn. De moderne bezoeker heeft weinig geduld en wil zo snel mogelijk alles op de webpagina kunnen zien. Daarnaast heb je de navigatiestructuur, die is onmisbaar voor een goede gebruikservaring. Het moet voor de bezoeker duidelijk zijn op welke pagina hij zich bevindt en waar hij naartoe moet.

Er zijn nog veel andere dingen die de gebruikservaring beïnvloeden. Denk hierbij aan afbeeldingen en de grootte hiervan, kleurgebruik, het logo, lettertype en nog veel meer.

Een natuurlijk linkprofiel opbouwen

Vaak wordt gezegd dat je moet linkbuilden, anders scoor je niet hoog in Google. Degene die dit vertelt zal vast moeite hebben met het delen van kwalitatieve content. Want content, en dan met name geschreven tekst, is het belangrijkst. Hier scoor je hoog op.

Waarom linkbuilden dan toch wordt gedaan? Vroeger was dit een effectieve methode om hoger te ranken. Zoekmachines waren nog niet zo slim en dachten dat veel backlinks een signaal van autoriteit was. Inmiddels weten zoekmachines wel beter. Ze kijken nog wel naar backlinks maar met geheel andere ogen dan vroeger.

Het is daarom veel beter om een natuurlijk linkprofiel op te bouwen. Dat doe je door het delen van de allerbeste blogs, artikelen en teksten. Het publiek pikt dit op en deelt het voor jou. Dat is het opbouwen van een natuurlijk linkprofiel.

Zit je in de beauty of huidverzorging, dan is het vrij makkelijk om een natuurlijk linkprofiel aan te maken. Mensen zijn dol op informatie en afbeeldingen rondom huidverzorging. Deel dit op social media met een linkje naar je blogs of website. De rest wijst zich vanzelf.

Huidverzorging advertenties

Natuurlijk kun je ook online én offline adverteren. Huidverzorging advertenties zijn erg populair. Vooral op social media doen ze het goed. In mindere mate kom je ze ook in zoekmachines tegen.

Waar kun je het beste adverteren? Social media is betrekkelijk groot en het bereik is geweldig. Bovendien bevindt een groot deel van de doelgroep zich op social media. Adverteren in zoekmachines is wat duurder, maar je zorgt er wel voor dat je website boven de organische zoekresultaten staat.

In beide gevallen duurt het effect net zo lang als dat je adverteert. Over het algemeen heeft adverteren weinig invloed op je organische ranking. Maar het helpt wel bij het opbouwen van naamsbekendheid.

Aandacht aan social media schenken

Ik heb eerder al iets verteld over social media, en hoe belangrijk dit is wanneer je met huidverzorging of beauty werkt. Zorg dat je op social media actief bent! Juist binnen deze branche werkt het delen van foto’s en video’s ontzettend goed. Hiervoor moet je op Instagram, TikTok en Pinterest zijn.

Wil je vooral informatie delen, denk dan eens aan Facebook en Twitter. Voor het opbouwen van een zakelijk netwerk is LinkedIn een goed idee. Kijk dus vooraf wat je met social media wil bereiken en bepaal dan welk netwerk het meest geschikt is.

Samenwerken met de huidverzorging tekstschrijver of copywriter? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan, deze is geheel vrijblijvend.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven