Hoe trek ik bezoekers naar mijn website?

Je website staat online, daar ligt het niet aan. Hoe trek ik bezoekers naar mijn website? Een goede vraag want het lijkt altijd alsof jouw concurrenten het beter doen. Wil jij ook meer websitebezoekers en een hogere omzet? Ontdek hoe je bezoekers naar je website trekt.

Waarom je meer bezoekers wil

Die website heb je natuurlijk niet zomaar gemaakt of laten maken. Doel is om websitebezoekers te informeren over jouw product of dienst. Of om kennis te delen. Hoe dan ook, het verdienmodel ligt in de verkoop van producten of diensten, affiliate marketing of je haalt op een andere manier inkomsten uit de website.

Natuurlijk hoeft een website niet altijd wat op te leveren: sommigen doen het omdat ze het leuk vinden. Wat je doel ook is, het is altijd fijn om veel websitebezoekers te ontvangen. Niet alleen bouw je hiermee autoriteit op, ook verhoogt dit je omzet of naamsbekendheid.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Hoe trek ik bezoekers naar mijn website?

Er zijn verschillende methoden om (meer) bezoekers naar de website te trekken. Dit doe je allereerst door goed zichtbaar te zijn op verschillende platformen. De zoekmachine is misschien wel het belangrijkste platform. Maar er is natuurlijk nog veel meer. Hieronder vind je een aantal methoden om écht meer bezoekers te trekken.

Methode 1: bovenaan in Google

Hoe trek ik bezoekers naar mijn website en ook nog eens ontzettend veel? Heel eenvoudig: bovenaan in Google staan. Deze website staat met meer dan 150 zoektermen op positie 1-3. Dit levert maandelijks 25.000 bezoekers vanuit Google op.

Bovenaan in Google staan is makkelijker gezegd dan gedaan. Ten eerste moet je met kwalitatieve content komen. En dan ook nog eens voldoende content, met een enkele tekst red je het namelijk niet. Als tweede moet je een lange adem hebben. Het lukt je echt niet om binnen een week bovenaan in Google te staan. Hier gaan toch wel enkele maanden overheen.

Methode 2: adverteren in zoekmachines

Steeds meer bedrijven adverteren in zoekmachine Google en in mindere mate in zoekmachine Yahoo! of Bing. Omdat deze advertenties nog boven de organische zoekresultaten staan is de kans groter dat je meer bezoekers naar je website trekt.

Hierbij moet je wel kijken naar zoektermen of zoekwoorden waarop je gaat adverteren. Gebruik je jouw eigen merknaam als zoekwoord? Het levert je niet direct meer bezoekers op maar je voorkomt hiermee wel dat anderen bezoekers trekken via jouw merknaam. Adverteren in zoekmachines kan erg prijzig zijn en het levert niet altijd het gewenste resultaat op.

Methode 3: gastblogs plaatsen

Gastbloggen is een perfecte manier om meer bezoekers naar je website betrekken. Je benadert relevante websites, dit zijn site die overeenkomsten vertonen met die van jou. Ben je bijvoorbeeld kapper dan is het heel interessant om een groothandel in kappersbenodigdheden te benaderen. Maar ook een fashion blog.

Vraag of je een gastblog mag plaatsen. Schrijf een goed en informatief artikel dat voor die website bedoeld is. In dit artikel plaats je een linkje naar jouw website toe. Zo trek je bezoekers naar je website. Maar dat niet alleen, je doet tegelijkertijd aan linkbuilding.

Methode 4: actief op social media

Zorg dat je actief bent op social media. Open minstens één social media-account, het liefst meerdere. Te denken valt aan Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest enzovoorts.

Kies in ieder geval een social media platform waarop jouw doelgroep te vinden is. Werk je bijvoorbeeld uitsluitend business to business dan is LinkedIn zeker een aanrader. Ga je voor twintigers en dertigers dan moet je op Instagram zijn. Terwijl je op Facebook voornamelijk 30-plussers tegenkomt. De jeugd zit juist weer op Snapchat of TikTok.

Wat moet je op social media doen? Een grote groep trouwe volgers opbouwen. Deel interessante content. Plaats af en toe een verwijzing naar je website of breng de meest interessante blogs onder de aandacht.

Methode 5: video marketing

Nu YouTube en TikTok zo populair zijn moet je zeker video marketing inzetten. Creëer een YouTubekanaal of maak een TikTok account aan. Deel opvallende of interessante video’s. Ook doen: je meest populaire blogs in een video omzetten. Visualiseer de blog, mensen zijn hier erg gevoelig voor. Vergeet niet om in elke video een verwijzing of linkje naar je website te plaatsen.

Richt jij je op de zakelijke markt, publiceer dan eens een video op LinkedIn. Ook dit is niet moeilijk, gewoon bedenken wat je normaal in een blog zou schrijven en dit in een videoboodschap verpakken.

Hoe trek ik bezoekers naar mijn website? Werk samen!

Samenwerken met gelijkgestemden is ontzettend goed, hiermee trek je gegarandeerd meer bezoekers naar je website. Bedenk een interessant onderwerp voor een nieuwe blogpost. Interview iemand met kennis of ervaring over dit onderwerp. Het liefst iemand met een autoritaire website of veel volgers op social media.

Wanneer je iemand voor jouw blogpost of artikel interviewt is de kans groter dat de geïnterviewde jouw artikel gaat delen. Dit levert je gratis publicatie op. Alles wat gratis is moet je met twee handen aangrijpen, toch?

Bovenaan in Google met de beste content

Het hele internet draait om content. Zoekmachines zoals Google smullen van kwalitatieve en interessante teksten. Dat is dus ook precies wat jij op je website moet delen: SEO teksten volgens de richtlijnen van Google (en andere zoekmachines).

Veel te snel wordt gedacht dat content ‘wel goed genoeg is’. Maar zolang de concurrent hoger in de zoekresultaten staat is jouw content blijkbaar niet goed genoeg. Zullen we samen werken aan een betere zichtbaarheid in zoekmachines? Neem gerust contact op, stel je vraag of laat een vrijblijvende offerte opmaken.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.