Hoe je 1 miljoen bezoekers naar je website krijgt

Het is voor elke webmaster een mijlpaal én een eer om 1 miljoen bezoekers op je website te krijgen. Dan bedoel ik niet het totaal aantal bezoekers maar per maand. Lijkt dit getal astronomisch hoog en onbereikbaar? Zeker niet, iedereen kan dit realiseren.

Organische bezoekers versus betaald verkeer

De makkelijkste manier om snel veel bezoekers te krijgen is adverteren. Er zijn veel advertentienetwerken, maar het netwerk van Google is wellicht de meest gebruikte. Hierbij scoor je op bepaalde zoektermen bovenaan, nog boven de organische zoekresultaten.

Helaas kost adverteren geld. Het is niet zo duur als adverteren in een krant of op televisie, maar je bent evengoed een bedrag kwijt. Bovendien duurt het resultaat net zo lang als de advertentiecampagne. Haal je de campagne offline dan ben je gelijk al dat extra verkeer kwijt.

Daarom is het goed om je te richten op organische bezoekers. Hierbij realiseer je een hoge positie in de organische zoekresultaten. Dat zorgt ervoor dat je niet alleen vandaag maar ook volgende maand en over twee jaar nog steeds bezoekers ontvangt. Op de eindstreep ben je goedkoper uit.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Het inzetten van SEO

Goed, de focus ligt dus op organisch verkeer. Hiermee is het absoluut mogelijk om maandelijks 1 miljoen bezoekers op de website te krijgen. Je hebt hier drie dingen voor nodig:

  • Kennis van SEO
  • Een goede schrijfstijl
  • Veel tijd en geduld

SEO is geen ingewikkelde wetenschap, hoewel sommigen het wel zo doen lijken. Het is ontstaan vanuit de behoefte om hoger in zoekmachines te scoren. Google heeft uiteindelijk zelf wat SEO richtlijnen opgesteld. Iedereen kan deze inzien, “het geheim van SEO” bestaat niet.

SEO teksten versus linkbuilding

Er zijn drie onderdelen die onder SEO vallen:

  • Content
  • Linkbuilding
  • Technische optimalisatie

Content is natuurlijk het belangrijkst, dit is de inhoud van de website. Zonder inhoud kom je nooit aan 1 miljoen bezoekers per maand. SEO-teksten scoren beter in Google en andere zoekmachines dan ‘normale’ teksten. Door belangrijke zoektermen in een tekst te verwerken is voor zoekmachines duidelijk waar de inhoud over gaat. Wel is het belangrijk om de tekst voor bezoekers en zeker niet voor zoekmachines te schrijven. Inhoud moet zo natuurlijk mogelijk overkomen.

Dan heb je nog linkbuilding. Ik persoonlijk ben er geen fan van. SEO-specialisten wel, want die verdienen veel geld aan linkbuilding. Tegen betaling verzamelen ze (relevante) backlinks naar je website toe. Hiervoor belonen ze andere websites, bijvoorbeeld middels linkruil of een financiële vergoeding. In de Google SEO richtlijnen staat dat je nooit, en dan zeg ik echt NOOIT mag betalen voor het krijgen van de backlinks. Toch doen marketingbureaus of SEO-specialisten dit. Iets dat dus tegen de Google richtlijnen ingaat, en dit kan schadelijk zijn.

Backlinks moet je op een natuurlijke manier verkrijgen. Wanneer de inhoud van je website klopt en meerwaarde biedt, dan kom je vanzelf in de picture bij andere sites. Die nemen vrijwillig een backlink naar je site op. Dat is het hele idee achter backlinks verzamelen, en niet het kunstmatig linkbuilding.

Als laatste technische optimalisatie. Je website moet mobielvriendelijk zijn, een goede navigatie hebben en duidelijk leesbaar zijn. Onder technische optimalisatie vallen nog meer zaken waaronder het verkleinen van afbeeldingen en de laadsnelheid van je pagina optimaliseren.

Wat is de beste manier om 1 miljoen bezoekers te krijgen?

Door de jaren heen heb ik verschillende websites opgebouwd. Sommige projecten hebben nooit iets bereikt, en hier heb ik natuurlijk van geleerd. Andere projecten hebben geleid tot meer dan 1 miljoen maandelijkse bezoekers. Daarnaast schreef ik voor honderden websites, waarbij ik vaak inzicht kreeg in de statistieken. Zo ontdekte ik welke technieken tot het beste resultaat hebben geleid.

Ik geef mijn klanten het advies om SEO teksten in te zetten, in combinatie met technische optimalisatie. Vaak raad ik linkbuilding af, omdat dit in strijd is met de SEO richtlijnen van Google.

Aan de andere kant stimuleer ik gastbloggen, mits dit ook bij de juiste doelgroep aankomt. Ik zie een hoop tekstschrijvers die op bijvoorbeeld tekstnet.nl bloggen. Prima wanneer andere tekstschrijvers tot je doelgroep behoren, bijvoorbeeld omdat je SEO-cursussen aanbiedt. Maar voor velen behoren collega’s of concurrenten NIET tot de doelgroep, en dan sla je met dit gastbloggen de plank mis. Bedenk dus van tevoren of je wel zoveel tijd in gastbloggen wil steken.

100K bezoekers binnen één maand voor slechts $ 20

Ergens op het internet kwam ik een service tegen waarbij je 100K bezoekers binnen één maand ontvangt, voor een bedrag van slechts $ 20. Wanneer je binnen 11 dagen geen 1 miljoen bezoekers in Google Analytics ziet, dan krijg je die luttele $ 20 terug. Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn dus onderzocht ik hoe ze dit doen.

Ze beloven om verkeer uit bepaalde landen te sturen wanneer je hierom vraagt. Dit kunnen ze realiseren met behulp van verschillende netwerken. Wanneer je voor deze dienst betaalt dan ontvang je daadwerkelijk 100K tot wel 1 miljoen hits op je website. Opvallend is dat dit soms binnen enkele uren gebeurt, waardoor het nog het meeste weg heeft van een DDOS aanval. Het behoeft ook geen uitleg dat het verkeer gemanipuleerd is, dit zijn geen geïnteresseerde of organische bezoekers. Oftewel: voor $ 20 richt je meer schade aan je website aan dan je zou willen.

Geld terugvragen kan niet want je hebt minimaal 100K traffic ontvangen. Ze hebben er nooit bij verteld dat het om gemanipuleerd verkeer gaat. Dus: een slechte manier om aan je miljoen bezoekers te komen.

Ben je op zoek naar een eerlijke manier om meer bezoekers op je website te krijgen? Vraag naar de mogelijkheden.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.