Google specialist – de #1 SEO expert

Bijgewerkt: 18 september 2021

Verbeter je positie in zoekmachines. Overleg met de Google specialist en ontvang ook nog eens de beste SEO teksten. Want dat is waarmee je goed in Google scoort. Natuurlijk wil je meer weten, bijvoorbeeld of je website aan verbetering toe is. Maar ook hoe je linkbuilding aanpakt. Uiteraard allemaal tegen interessante tarieven, het leven is al duur genoeg.

Werkzaamheden van de Google specialist

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Wat is een Google specialist? De naam zegt het al, iemand die gespecialiseerd is in de werking van Google. Sinds eind jaren ’90 (jawel, van de vorige eeuw) houd ik mij met zoekmachines bezig. Allereerst omdat de werking hiervan reuze interessant is. Maar ook om te ontdekken hoe je een betere positie in de organische zoekresultaten krijgt.

Als Google specialist richt ik mij niet alleen op ’s werelds grootste zoekmachine, ook mogen we Bing en Yahoo niet vergeten. Vooral Bing verdient aandacht, want die laat de laatste jaren een groeiend marktaandeel zien.

De werkzaamheden van de Google specialist. Dat kan van alles zijn, maar het heeft allemaal met het optimaliseren van je website te maken. Als SEO expert richt ik mij op datgeen de zoekmachine ook écht belangrijk vindt: content.

Hoe content je naar een eerste positie in Google helpt

Een eerste positie in Google is voor mij geen droom maar dagelijkse kost. Het is je vast wel opgevallen dat deze website ontzettend hoog in Google scoort. Dat niet alleen, ook mijn andere websites én die van opdrachtgevers doen het verbazingwekkend goed. Dit is allemaal aan goed geschreven content te danken.

Hoe werkt dit? Vanaf het ontstaan van Google werkt de zoekmachine nog steeds hetzelfde: het bezoekt websites en kijkt naar aanwezige content (inhoud). Sluit de content perfect op een zoekopdracht aan, dan verschijnt de website op de eerste positie.

Dat klinkt eenvoudig maar dat is het natuurlijk niet. Je moet namelijk concurreren met duizenden andere websites. Voor mij gaat het er om die concurrentie verslaan. Dit doe ik door het delen van nóg betere content.

Google specialist inschakelen voor linkbuilding? Liever niet

Ik noem mij dan wel Google specialist, maar in sommige gevallen is het beter om een dergelijke specialist niet in te schakelen. Je betaalt namelijk voor een hoop diensten die helemaal niet nodig zijn. Linkbuilding bijvoorbeeld, dat is het inkopen van backlinks. Al enkele jaren waarschuw ik webmasters dat ze niet aan linkbuilding moeten doen. Toch blijven velen hieraan vasthouden.

Linkbuilding is een techniek die Google liever niet ziet. Je zou geen backlinks in moeten kopen of moeten ruilen. Je zou ook geen Google specialist moeten vragen om backlinks voor jou te regelen. Wanneer je goede content deelt komen die backlinks vanzelf. Dat is waar Google naar kijkt. Er zijn inmiddels al enkele grote websites afgestraft op linkbuilding. Hierbij zijn ze flink aan positie verloren.

Technische optimalisatie van de website

Hoe zit het dan met technische optimalisatie van je site? Dat is wel belangrijk. Je website moet mobielvriendelijk zijn en een korte laadtijd hebben. Ook de navigatie op de site is belangrijk. Daarnaast kijk je naar gebruiksvriendelijkheid: hoe ervaart de bezoeker je website?

Technische optimalisatie kun je vaak zelf doen, al helemaal wanneer je gebruik maakt van een CMS zoals WordPress. Dankzij dit systeem kan een kind de was doen. Wil je de website toch technisch in orde laten maken, dan is een Google specialist niet direct de aangewezen persoon. Een ervaren webdesigner kan je beter van dienst zijn.

Content, content en nog eens content

Wil je hoog in Google staan? Dan draait het allemaal om content oftewel teksten. Met content wordt ook media, documenten en andere inhoud bedoeld. Toch blijven teksten het belangrijkste onderdeel. Niet voor niets werkt content marketing hartstikke goed.

Je bent hiermee zichtbaar voor je doelgroep maar vooral in zoekmachines. SEO teksten realiseren twee dingen:

  • Goede positie in organische zoekresultaten
  • Realiseren van een hogere conversie

Dankzij een hoge positie in Google en andere zoekmachines weten geïnteresseerden je te vinden. Het levert veel bezoekers op. Goed geschreven teksten overtuigen de lezer. Hierdoor is deze eerder bereid om tot actie over te gaan. Denk bijvoorbeeld aan het afnemen van een dienst, aankoop van een product, offerte aanvragen of inschrijven voor de nieuwsbrief.

Google specialist: de tarieven (prijzen)

Wat betaal je voor het inschakelen van een Google specialist? Dat hangt er vanaf wat je exact nodig hebt. Google specialisten bieden alle diensten aan waar je natuurlijk ook voor betaalt. Niet altijd heb je al deze diensten nodig. Sommige onderdelen kunnen je website zelfs schade toebrengen.

De gemiddelde Google specialist tarieven liggen tussen de € 500 en € 4500 per maand. Dit zijn grote verschillen, maar dit heeft met de werkzaamheden te maken. Vooral grote websites of bedrijven hebben meer te besteden, nemen meer diensten af en stijgen sneller in Google. Hierbij ligt de focus vooral op het delen van goede en kwalitatieve content (teksten).

Mijn idee: met teksten scoor je zeer goed. De rest doe je zelf of hiervoor schakel je een betaalbare specialist in. Je bent op de eindstreep een stuk voordeliger uit. Dit betaal je voor de Google specialist waarbij je de focus op content legt:

  • Kleine websites: € 70 – € 210 per maand
  • Middelgrote websites: € 210 – € 560 per maand
  • Grote websites: € 350 – € 1050 per maand

SEO advies

Kom je er zelf niet uit of twijfel je of je website wel goed in zoekmachines scoort? Als Google specialist geef ik ook SEO advies. Dit kan aan de hand van een complete scan van je website. Hierna bespreken we alle verbeterpunten. Heb je liever alleen wat algemeen SEO advies over content, linkbuilding of techniek, dan kan dat natuurlijk ook. Dit advies is dan niet op je website maar in het algemeen gericht.

Je ziet, met de Google specialist is best veel mogelijk. Alles met één doel: je website hoger in zoekmachines krijgen. Ben je nieuwsgierig geworden, neem dan contact op.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven