Goede tekstschrijver gezocht? Scoor hoger in zoekmachines

Een goede tekstschrijver vind je niet zomaar. Ben je al een tijd op zoek en kun je geen keuze maken? Vandaag heb je geluk want je bent niet alleen een betaalbare maar ook een goede tekstschrijver tegengekomen. Natuurlijk wil je weten wat hier tegenover staat, hieronder vind je meer uitleg over de werkwijze en tarieven.

De definitie van een goede tekstschrijver

Toegeven, elke tekstschrijver vindt zichzelf goed. Of nog beter: helemaal perfect. Natuurlijk zijn er altijd schrijvers die aan zichzelf twijfelen. Getwijfel of niet, het zegt natuurlijk niets over de kwaliteiten van de schrijver.

Wat is een goede tekstschrijver? Hier zijn de meningen sterk over verdeeld, maar de definitie ‘goed’ hangt van het doel af. Wil je goed vindbaar zijn in zoekmachines? Dan hoor je in ieder geval tot de ambitieuze ondernemers, want wie bovenaan in Google staat ontvangt meer bezoekers en een hogere omzet. Hier heb je een goede SEO tekstschrijver voor nodig. Ongeveer 30% van de door mij geschreven teksten staat op de eerste pagina van Google. SEO kennis en ervaring is dus zeker in huis.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Goed is duur, of toch niet?

Vaak wordt gedacht dat een goede tekstschrijver ook duur is. Maar let op want de prijs staat in veel gevallen niet in verhouding met de kwaliteit. Kijk maar eens naar de geleverde kwaliteit die je hier vindt, maar wel tegen een hele nette prijs. Dankzij een vlotte werkwijze is het mogelijk om de kosten zo laag mogelijk te houden. Dat pakt voor (ruwe) opdrachtgevers positief uit.

Ik heb ooit geadverteerd en mezelf voorgesteld als de dure tekstschrijver. Verrassend genoeg kwamen hier veel nieuwe klanten op af. Eigenlijk uit nieuwsgierigheid, want wie noemt zichzelf nu een dure tekstschrijver? Het mooie was dat de potentiële klant er al snel achter kwam dat de prijzen hier helemaal niet zo hoog leken. Middels een verrassende titel is het dus mogelijk om nieuwe klanten aan te trekken. Wil jij dit ook? Geen probleem, samen denken we hier over na.

Bedenk goed wat je met je laatste geld doet. Ik vind het belangrijk dat geschreven teksten ook iets opleveren. Bijvoorbeeld meer websitebezoekers of een hogere omzet. Daar gaan we voor, want weggegooid geld is hartstikke zonde.

Zo vind je een goede tekstschrijver

Een goede tekstschrijver of misschien een goede SEO tekstschrijver, hier zit wel verschil in. Een SEO schrijver richt zich namelijk op zoekmachineoptimalisatie. Teksten zijn zodanig geschreven dat ze goed in zoekmachines gevonden worden. Een gewone tekstschrijver heeft hier toch minder ervaring mee.

Hoe vind je nu een goede tekstschrijver? Eenvoudig, je neemt je gewoon contact op. Vraag naar de mogelijkheden en de tarieven. Liever eerst wat werk bekijken? Alleen al op deze site vind je meer dan 800 interessante blogs. Op het internet staan meer dan 30.000 mij geschreven teksten. Vraag dus gerust naar wat voorbeelden.

Conclusie: zoek je een goede tekstschrijver dan ben je waarschijnlijk via Google hier binnengekomen. Met een jarenlange kennis omtrent SEO is het namelijk mogelijk om hoog in de organische zoekresultaten te staan. Let wel op want dit is niet zomaar te realiseren. Je hebt voldoende aan kwalitatieve content nodig. Daarnaast moet je website in orde zijn. Wil je hier advies over, dan is dit zeker mogelijk.

Wat moet dat ongeveer kosten?

Misschien wel de belangrijkste vraag: wat kost een goede tekstschrijver? De tarieven variëren enorm. Wanneer je de tarievenkaart aanvraagt dan krijg je meer inzicht in de kosten. Je betaalt hier nooit per uur, dat is achterhaald. Je weet immers niet hoe lang ik met een tekst bezig ben. Bovendien is het vervelend om achteraf een hogere rekening te krijgen.

Betalen per woord, daar doen we ook niet aan. Nadeel van prijzen per woord is dat je voor elk extra woord moet betalen. Dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn, daarom betaal je hier per tekst. Krijg je er toch wat extra woorden bij? Maak je geen zorgen, die zijn geheel gratis. Zo hoef jij je niet druk te maken over het werktempo of het aantal woorden dat je geleverd krijgt. Dit creëert meer duidelijkheid en rust in je hoofd.

Hier werken we dus niet met offertes maar met een tarievenkaart. Vooraf is precies duidelijk wat iets kost. Geen verborgen kosten achteraf, dat is zeker.

Een briefing opstellen

Veel opdrachtgevers krijgen kopzorgen van de briefing. Dit is een opdrachtomschrijving die je richting de tekstschrijver stuurt. Hoe lang en ingewikkeld deze briefing moet zijn hangt een beetje van de tekstschrijver af. Sommigen hebben veel aansturing en uitleg nodig, anderen hebben aan een half woord genoeg.

Voor je geruststelling: stuur gerust een beknopte briefing. Hier hoeft alleen maar het aantal benodigde teksten, eventueel de lengte en, indien gewenst, het onderwerp te staan. Natuurlijk omschrijf je ook waar de tekst voor bedoeld is. Gaat het om een homepage, blogposts of misschien een productomschrijving?

Je hoeft geen (uitgebreid) zoekwoordenonderzoek te doen. Dit zit altijd bij de kosten inbegrepen. Je ontvangt hier dus geen aparte rekening voor, dat is ook weer een hele geruststelling. Natuurlijk ben je er vrij in om gewenste zoektermen mee te sturen. Sommige opdrachtgevers hebben namelijk zelf al een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd (of dit laten doen).

Deadline van de opdracht

Toegeven, een goede tekstschrijver heeft het razend druk. Dat is ook waarom je geen korte deadline hoeft te verwachten. Vandaag of het liefst gisteren nog een tekst nodig? Helaas, dan kun je beter voor een tekstschrijver met meer beschikbare of vrije tijd gaan.

Op welke termijn kun je de gevraagde teksten verwachten? Dit hangt ten eerste van het aantal benodigde teksten af. Een enkele tekst kan soms dezelfde week worden geleverd, maar het kan ook dat je deze de week daarop ontvangt. Heb je bijvoorbeeld 10 teksten nodig, dan zal de deadline ergens tussen de twee en vier weken liggen. Soms eerder, maar dit hangt weer van de lengte van de teksten, de tekstvorm en de moeilijkheidsgraad af.

Houd er rekening mee dat er in sommige periodes een wachttijd van wel drie weken geldt voor een enkele tekst. Vaste opdrachtgevers ontvangen teksten sneller dan nieuwkomers. Start daarom tijdig met het inschrijven als opdrachtgever. Dit doe je middels het registratieformulier dat je opstuurt naar de afdeling administratie.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.