Fashion copywriter schrijft over mode

Je modebedrijf, kledingwebshop, fashion opleiding of ander bedrijf binnen de modesector kan wel een boost gebruiken. Het wordt tijd om je online zichtbaarheid te verbeteren. Dit is belangrijk, al helemaal nu de online concurrentie steeds groter wordt.

Met de fashion copywriter maak je een goede start. Laat teksten schrijven omtrent mode, je merk, nieuws, vacatures en andere belangrijke zaken. De mode tekstschrijver tilt je website naar een hoger niveau.

Wil je meer verkeer naar je website of naamsbekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Blogs, persberichten en online publicaties

Het internet blijft maar groeien, dat heb je als modebedrijf goed in de gaten. Was het vroeger nog gebruikelijk om het publiek via folders, tv of radio te bereiken, is dit nu plots ouderwets. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit soort reclame of marketing helemaal naar de achtergrond is verdwenen. Het is echter een feit dat online marketing de macht heeft.

Je zult je als modebedrijf dus moeten richten op het internet. Digitale marketing bestaat uit verschillende onderdelen. Welk onderdeel het beste bij je past is afhankelijk van verschillende factoren:

  • Wie je bent
  • Wat je doet
  • Wat je aanbiedt
  • Concurrentie
  • Autoriteit

Fashion marketing bestaat uit het delen van blogs, persberichten en andere online publicaties. Eventueel aangevuld met digitaal adverteren. Laten we eens een kijken welke marketingvormen geschikt zijn voor modebedrijven.

Fashion copywriting

Een van de belangrijkste onderdelen is copywriting. Middels fashion copywriting deel je informatie omtrent je bedrijf, product of dienst. Dit kan in de vorm van blogs, nieuwsberichten, productomschrijvingen en andere soorten teksten.

Content is ontzettend belangrijk. Het is de basis van elke website. Content bestaat grotendeels uit geschreven tekst, dat is waarom de mode tekstschrijver zo onmisbaar is. Visuele content speelt ook een belangrijke rol. Denk hierbij aan foto’s en video’s. Mix ze met geschreven content en spring er bovenuit.

SEO, waarom zoekmachineoptimalisatie onmisbaar is

Het is je vast wel opgevallen dat er steeds meer modegerelateerde websites bijkomen. Het betreft niet alleen modebedrijven maar ook veel blogsites die over mode gaan. Dit maakt het voor jou als ondernemer of affiliate site steeds lastiger om de concurrentie het hoofd te bieden.

Het is heel vervelend om te zien dat andere sites hoger in Google scoren. Maar wel begrijpelijk, want ze richten zich op SEO. Dit is de afkorting van Search Engine Optimzation oftewel, in het Nederlands, zoekmachineoptimalisatie.

Bij het woord zoekmachineoptimalisatie denken velen dat de website zich teveel op zoekmachines richt. Pakweg 20 jaar geleden was dit ook het geval. Tegenwoordig gaat zoekmachineoptimalisatie over een gebruiksvriendelijke website. Deze moet vooral op het publiek en bezoekers zijn gericht. Wanneer dit in orde is dan scoort hij automatisch hoger in de organische zoekresultaten.

Wist je dan een eerste positie in Google tot wel 45% van het zoekverkeer oplevert? Denk je eens in dat dagelijks 300 mensen een bepaalde zoekterm in Google invoeren. Dat jij op nummer één staat. 45% van 300 zoekopdrachten is 135. Je zou dus zomaar maximaal 135 extra bezoekers per dag aan kunnen trekken. Dat zijn er meer dan 4000 per maand. Alleen al op die ene zoekterm!

Hoe pakken we linkbuilding aan?

Een goede fashion copywriter weet alles over SEO. Daarom kunnen we ook meer vertellen over linkbuilding, want dat is een van de drie pijlers van SEO. Veel marketeers passen linkbuilding heel kunstmatig toe. Hiermee gaan ze de fout in, want dit kan tegenwoordig flink wat schade aan websites toebrengen.

Het probleem met linkbuilding is dat je kunstmatig backlinks verzamelt. Juist dat is iets dat Google helemaal niet wil zien. Google is hier duidelijk over: je mag niet voor backlinks betalen. Dan heb je met linkbuilding een groot probleem want je betaalt juist wel voor backlinks.

We passen linkbuilding op verzoek toe, maar zijn hier geen voorstander van. Liever bouwen we samen met je modebedrijf of modegerelateerde website een natuurlijk linkprofiel op.

Zichtbaar op social media

Het inschakelen van een fashion tekstschrijver biedt een geweldige ervaring voor je bedrijf of website. Het is echter belangrijk om je ook op social media te richten. Dit geldt al helemaal voor de modebranche, want het publiek wil meer van je diensten of producten zien.

Social media is laagdrempelig, goedkoop en het is een goede methode om met het publiek in contact te komen en te blijven. Omdat mensen heel visueel zijn ingesteld is social media ook het juiste platform om inspiratie aan het publiek mee te geven. Dit doe je middels foto’s en video’s. Afhankelijk van het sociale netwerk vul je dit aan met de juiste teksten.

Ook dit is iets waar je de fashion copywriter voor inschakelt. Let op, want op social media is het gebruik van hashtags onmisbaar. Daarom worden de juiste hashtags aan de social media post toegevoegd. Hier betaal je niets extra’s voor.

Meer informatie omtrent fashion teksten

Enthousiast geworden en direct fashion teksten laten schrijven? Of liever eerst meer informatie ontvangen, bijvoorbeeld over de werkwijze en tarieven? Op de tarievenkaart staat alle informatie die je nodig hebt. Vraag hem vrijblijvend aan.


Bianca schreef meer dan 30.000 artikelen voor het internet. Ze heeft een enthousiast en ervaren team van specialisten opgebouwd.

We zijn het startpunt voor elke (nieuwe) website.
Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven?