Content specialist inhuren? Tegen een betaalbare prijs!

Bijgewerkt: 23 augustus 2021

Tegenwoordig is een content specialist echt onmisbaar. Wanneer je als bedrijf/ondernemer of website goed zichtbaar wil zijn dan heb je gewoon zo iemand nodig. Wat is een content specialist en welke kosten brengt dit met zich mee?

Alles draait om content

Problemen om meer verkeer naar je website te krijgen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?


Weet je waarom je een content specialist nodig hebt? Omdat alles om het internet en content draait. Content is inhoud van je website, webshop of social media. Feitelijk zou je de inhoud van een e-mail of brochure ook content kunnen noemen.

Je huurt een content specialist in omdat je online zichtbaar wilt zijn. Dit doe je middels een website/webshop en social media. Met deze dingen bereik je namelijk de grootste doelgroep.

Content specialist en SEO

Een website die bovenaan in de zoekresultaten staat. Iedereen weet wat een hoge positie in Google je oplevert: heel veel zoekverkeer. Zo is positie 1 goed voor maar liefst 24% van het zoekverkeer. Ook een tweede en derde plaats leveren je heel wat op.

Helaas is het niet zo eenvoudig om een hoge positie in de zoekresultaten te krijgen. Enerzijds ben je afhankelijk van de grillen van zoekmachine Google, anderzijds ligt het ook helemaal aan jezelf. De content specialist zorgt niet alleen voor interessante content maar houdt zich ook bezig met SEO. Zoekmachine optimalisatie dus. De content specialist zorgt ervoor dat jij beter vindbaar bent.

Customer journey: de klantreis

Heb je iets te verkopen (product of dienst) dan is de customer journey heel interessant. Dit is namelijk de reis die een klant aflegt: van de eerste oriëntatie tot tevredenheid over het product of de dienst. Ook bij customer journey marketing komt de content specialist om de hoek kijken.

Deze zorgt er namelijk voor dat de klant zich kan oriënteren: jij bent zichtbaar in zoekmachines en op social media! Vervolgens gaat de klant vergelijken. De content specialist zorgt ervoor dat de klant deze vergelijking eigenlijk niet hoeft te maken. Je komt zo overtuigend over, de klant heeft zijn keuze al snel gemaakt.

Content specialist is er voor jou!

Je hebt de beginnende tekstschrijver en de ervaren content specialist. Hier zit heel wat verschil tussen. Van een beginnende tekstschrijver kun je een aardige tekst verwachten. Soms is deze tekst niet altijd overtuigend of niet voldoende vindbaar in zoekmachines. Geef niet, alles moet geleerd worden. Jij als ondernemer of webmaster bent in ieder geval goedkoop uit.

Toch voor de ervaren content specialist gaan? Dan ga je ook voor een perfecte zichtbaarheid en overtuigingskracht. Want dat is waar de content specialist jou in bijstaat. Maar alleen op momenten dat jij dat nodig hebt. Want je hoeft niet continu gebruik te maken van een contentspecialist.

Wanneer huur je zo iemand in?

Je voegt regelmatig nieuwe content op je website toe. De artikelen schrijf je zelf, daar heb je geen moeite mee. Bovendien is jouw website ontzettend goed vindbaar in de organische zoekresultaten. In dit geval heb je helemaal geen content specialist nodig.

Of je website nu nieuw of al meer dan 10 jaar oud is: je merkt dat je niet goed in Google en andere zoekmachines scoort. Bovendien weet je jouw volgers op social media niet te boeien. Het is duidelijk dat jij een content specialist nodig hebt.

Content specialist kosten

Wat moet een content specialist kosten? Wanneer je naar de verschillende prijzen of tarieven kijkt dan word je hier niet wijzer van. Er zijn tekstschrijvers die voor een tientje een mooie blogpost maken en deze ook nog eens op je website plaatsen. Maar er zijn ook mensen die voor honderden euro’s een matige kwaliteit leveren. Lastig toch?

De stelling goedkoop is duurkoop gaat voor veel dingen op maar helaas niet voor tekstschrijvers en content specialisten. Met dit soort beroepen is het namelijk een kwestie van vraag en aanbod. Nu er zoveel vraag is naar contentspecialisten zie je de prijzen omhoogschieten, ongeacht de ervaring of kennis.

De content specialist kosten zijn dus heel gevarieerd. Vraag vooraf de tarievenkaart aan, dan weet je wat je betaalt. Een tipje van de sluier: je betaalt hier nooit teveel. Aan de andere kant is de kwaliteit hoog, je hebt deze website niet zomaar in Google gevonden. Bedenk dat zoekmachines de kwaliteit van content op een slimme manier beoordelen!

De prijzen altijd inclusief zoekwoordenonderzoek maar exclusief plaatsing en het verzorgen van afbeeldingen. Wil je dit toch erbij, maak dit dat moet kenbaar. Samen bekijken we de mogelijkheden.

Bianca, wat zijn jouw tarieven?

Dat ik als content specialist kwaliteiten heb, daar hoef jij geen hoofdprijs voor te betalen. Mijn tarieven zitten op een prijsvriendelijk niveau waardoor ondernemen voor jou betaalbaar blijft. Vraag de tarievenkaart aan!

Uurtje factuurtje of een content specialist in dienst

Heb je dagelijks behoefte aan een content specialist waarbij je minimaal 20 uur per week werk hebt liggen? Dan is het altijd beter om een content specialist in dienst te nemen. Dit omslagpunt ligt ongeveer bij een 20 -urige werkweek en bij een periode van minimaal zes maanden.

In alle andere gevallen ben je goedkoper uit wanneer je voor een freelance content specialist gaat. Een aanwinst voor het bedrijf of website zonder de extra zorgen en kosten. Ik werk niet op basis van uurtje factuurtje: je betaalt per opdracht, tekst of social mediapost. Zo weet je vooraf waar je aan toe bent en hoef jij je niet druk te maken over mijn werksnelheid.

Content specialist inhuren? Neem direct contact op.


Bianca schreef meer dan 50.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen, SEO- en marketingkennis is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.

Schuiven naar boven