Blog uitbesteden: werkwijze & kosten

Blog uitbesteden? Je weet dat bloggen noodzakelijk is, maar het kost wel veel tijd. Gelukkig hoef je niet alles zelf te doen: een blog uitbesteden heeft namelijk veel voordelen. Ik leg jou alles uit over de werkwijze en de kosten.

Dit is waarom je blogt

Misschien wel het belangrijkste op een website: bloggen. Dit is in 2020 zo populair dat elke website en webshop eraan meedoet. Een blog of blogpost is van oorsprong een stukje uit een online dagboek, tegenwoordig zien we het als een goed geschreven tekst met een persoonlijk karakter.

Waarom bloggen? Niet omdat iedereen het doet, wel omdat dit je online vindbaarheid vergroot. Zoekmachines zijn namelijk dol op goed geschreven blogs. Hierbij is het wel belangrijk dat de blogpost aan een aantal SEO voorwaarden voldoet.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Blog uitbesteden of zelf doen?

Een lastige keuze: een blog uitbesteden of zelf doen? De meeste ondernemers kiezen eerst voor zelf doen. Natuurlijk, dit scheelt namelijk een hoop geld. Bovendien bepaal je zelf de inhoud van het blog.

Zelf bloggen heeft helaas ook een aantal nadelen. Het is vaak lastig om een tekst of blog zoekmachinevriendelijk te krijgen. Al snel zitten er wat taalfouten in of klopt de grammatica niet. Dit schrikt niet alleen websitebezoekers af, ook zoekmachines zijn hier terughoudend in. Kortom: een slecht geschreven blog doet meer kwaad dan goed. In dit geval is een blog uitbesteden de beste keuze.

Waarom niet iedereen kan bloggen

Goed, je hebt besloten om de blog uit te besteden. Nu is het alleen nog zoeken naar een tekstschrijver en hier je opdracht neerleggen. Fout! Er zijn namelijk heel wat mensen die moeite hebben met bloggen. Huh, hoe zit dat?

Iedereen kan en mag zich blogger noemen, dat doen velen dan ook. Eigenlijk kun je van alles inschakelen, van een journalist tot een blogger of een SEO tekstschrijver. Het wel op want er zijn ook heel wat gespecialiseerde bloggers. Sinds eind jaren 90 houd ik me met bloggen bezig, later ben ik me gaan verdiepen in SEO. Dit heeft uiteindelijk tot SEO bloggen geleid. Middels blog goed in zoekmachines scoren? Dat is absoluut mogelijk.

Wat kost een blog uitbesteden?

Een belangrijke vraag: wat kost een blog uitbesteden? De kosten of de prijs is afhankelijk van het werktempo en uurtarief. Vraag vooraf de tarievenkaart aan, dan weet je waar je aan toe bent. Alle gemelde prijzen zij inclusief zoektermenonderzoek, dat betaal je dus niet apart. Waarom een zoektermenonderzoek? Omdat dit meer inzicht geeft in de inhoud van de blogpost. Je wilt immers goed in zoekmachines scoren.

Blog uitbesteden kosten

Je betaalt hier nooit per uur of per woord maar gewoon per blog. Dat is wel zo transparant. Heb je een blogposts nodig die langer of korter is dan op de tarievenkaart staat vermeld? Geen probleem, geeft het gewoon aan. Je ontvangt dan een aangepaste prijs. Let op want wanneer er veel onderzoek nodig is dan kan de prijs hoger uitvallen. Gelukkig hoor je dit altijd van tevoren en niet pas achteraf.

Ga je voor de goedkope tekstschrijver? Wanneer je de tarieven onder ogen krijgt ontdek je dat een blog uitbesteden niet duur hoeft te zijn. Heb je hier een andere mening over, neem dan gerust contact op. Bij grote opdrachten is een onderhandeling zeker mogelijk.

Direct bloggen uitbesteden

Wacht niet te lang, een blog uitbesteden is zo geregeld. Je weet nu alles over de voordelen van bloggen, waarom je dit laat doen en wat het kost (de prijs). Direct het bloggen uitbesteden? Meld je als nieuwe opdrachtgever aan. Op de contactpagina vind je alle informatie zoals het e-mailadres en telefoonnummer. Mocht je een vraag hebben, stel deze gerust.

Vraag vrijblijvende de tarievenkaart offerte aan en vertel wat je nodig hebt. Hoe lang duurt het voordat je de eerste tekst ontvangen? Afhankelijk van je inschrijving duurt een blog uitbesteden tussen de twee en tien dagen. Voor meerdere blogs loopt de wachttijd op, maar dit is niet meer dan logisch. Er is namelijk veel vraag naar goed geschreven SEO blogs, daarom verdeel ik mijn tijd eerlijk over alle opdrachtgevers. Zo komt iedereen aan de beurt!

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.