Betaalbare tekstschrijver voor websites

Een betaalbare tekstschrijver, waar vind je die tegenwoordig nog? Wanneer je naar de gemiddelde tarieven kijkt dan krijg je bijna een hartverzakking. € 200 tot wel € 300 per webtekst, waar moet dat heen? Voor de meeste bedrijven zijn tekstschrijvers onbetaalbaar geworden. Toch is een goede en betaalbare tekstschrijver zeker nog mogelijk.

De tarieven van tekstschrijvers

Wanneer je naar de tarieven kijkt dan zie je enorm grote verschillen. Over het algemeen genomen zijn de meeste tekstschrijvers de laatste jaren wel flink duurder geworden. De gemiddelde prijzen liggen tegenwoordig tussen de € 150 en € 300 per tekst. Het gaat dan om een tekst van 500 tot 800 woorden.

Er is met betrekking tot tarieven weinig verschil tussen SEO tekstschrijvers en de normale schrijvers. Overigens noemen veel normale schrijvers zich SEO tekstschrijver en misbruiken hierbij deze titel. Maar goed, dat is weer een ander verhaal.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Betaalbare tekstschrijver, wat is het tarief?

Je kunt je afvragen wat het tarief van een betaalbare tekstschrijver is. Daarnaast hangt het ook van je eigen budget af. De meeste ondernemers letten sterk op hun budget gaan prijzen die ze betalen. Minder dan € 150 per tekst wordt vaak nog als acceptabel beschouwd. Denk hierbij aan een blogpost, artikel of ander soort tekst van 500 tot 800 woorden.

Je hebt ook betaalbare tekstschrijvers die een tientje per tekst vragen. Lekker goedkoop, maar bekijk dan wel of de tekst SEO vriendelijk is. Je hebt er niks aan om goedkoop een tekst te laten schrijven en achteraf scoort deze niet in zoekmachines. Betaalbaar is dus niet hetzelfde als spotgoedkoop. Met een betaalbare tekstschrijver bedoel ik iemand die ook goede teksten aanlevert.

Waarom de prijzen zo zijn gestegen

Het is opvallend dat de betaalbare tekstschrijvers tegenwoordig dun gezaaid zijn. Waarom zijn de tarieven de laatste tijd enorm gestegen? Dit heeft verschillende oorzaken.

Allereerst afspraken tussen tekstschrijvers onderling. Nee, het is niet toegestaan dat ondernemers onderling afspraken over tarieven maken. Toch zie ik hier en daar dit soort afspraken voorbij komen. Je mag hopen dat dit soort mensen niet verlinkt wordt, want dit is ten strengste verboden.

Onder druk van andere tekstschrijvers. Veel copywriters met hoge tarieven vinden dat hun collega’s ook hoge tarieven moeten vragen. De betaalbare tekstschrijver zou de markt kapotmaken. Wanneer tekstschrijvers voor dit soort praatjes gevoelig zijn dan zijn ze ook eerder geneigd hun tarieven te verhogen.

De economische crisis. Het is een feit dat steeds meer tekstschrijvers nauwelijks aan werk komen. Willen ze maandelijks toch van hetzelfde inkomen genieten dan moeten die tarieven omhoog.

Hier vind je de juiste persoon niet!

Ga op het internet eens zoeken naar een betaalbare tekstschrijver. Enkele zoekresultaten komen duidelijk naar voren. Ten eerste mezelf, ik sta hiermee bovenaan in de organische zoekresultaten. Eigen schuld, had ik maar niet zo goed moeten zijn in SEO (haha). Hierna volgen wat platformen.

Maar let op. Sommige websites lokken je met de term ‘betaalbare tekstschrijver’. Om je vervolgens een belachelijk hoge offerte of factuur toe te schuiven. Wanneer iemand belooft dat iets betaalbaar is dan moet dit naar verhouding ook betaalbaar zijn. Alleen is die term betaalbaar heel vaag. Tip: vraag direct de tarievenkaart aan, dan ontdek je vanzelf wat ik onder betaalbaarheid versta.

De betaalbare tekstschrijver voor jou

Eigenlijk hoef je niet meer op zoek te gaan naar een betaalbare tekstschrijver. Je bevindt je namelijk al op deze website, en dat is natuurlijk niet zomaar. Je bent hier uitgekomen omdat je behoefte hebt aan goed geschreven teksten. Van die teksten die je websitebezoekers overtuigen en overhalen. Maar ook teksten die goed vindbaar zijn in zoekmachines. Belangrijk, want je wil dat mensen op jouw website en niet op die van je concurrent uitkomen.

Nog een reden waarom je hier terecht bent gekomen: je wil niet te veel geld uitgeven. Als ondernemer snap ik jou als geen ander. Je wil een zo hoog mogelijke omzet behalen, dit moet natuurlijk tegen zo laag mogelijke kosten. Daarom houd ik de tarieven betaalbaar, of je nu ondernemer of particulier bent.

Moet ik dan geen winst maken?

Er is me wel eens gevraagd waarom ik lagere tarieven hanteer. Loop ik hierdoor winst mis? Nee hoor, dit heeft alles met de werkwijze te maken. Daar waar anderen soms veel tijd kwijt zijn met het schrijven van een tekst gaat dat hier een stuk sneller. Allemaal te danken aan op maat gemaakte software waar ik veel ondersteuning van krijg. Dat scheelt tijd en dus ook geld. De kwaliteit is nog steeds perfect, precies zoals je al jarenlang van mij gewend bent. Dankzij hard werken is het mogelijk om jou een betaalbare tekstschrijver aan te bieden.

SEO teksten, blogs, homepage en nog veel meer

Wat kun je van de betaalbare tekstschrijver verwachten? Allereerst kwaliteit, want dat is waar het om draait. Wil je hoog scoren in Google, dan is het ook belangrijk dat er bepaalde zoektermen in een tekst zijn verwerkt. Wanneer je de tarievenkaart opvraagt zie je hier altijd prijzen inclusief een zoektermenonderzoek. Hier betaal je dus niets aparts voor.

Alles is mogelijk, van SEO teksten tot blogs, productomschrijvingen, een landingspagina of misschien wel een Over Ons pagina. Allerlei soorten teksten om je online zichtbaarheid te vergroten.

Teksten voor offline media nodig? Dit is soms mogelijk, bijvoorbeeld een tekst, artikel of column voor in een krant of tijdschrift. Bedenk echter dat ik voor 100% gespecialiseerd ben in SEO. Dit betekent dat mijn focus ook op een perfecte online vindbaarheid ligt.

Ook zichtbaar op social media

Gebruik je social media al zakelijk? Dit is het perfecte medium om aan je naamsbekendheid of merkbekendheid te werken. Ook levert het je meer websitebezoekers op. Natuurlijk ben ik voor social media óók de betaalbare tekstschrijver. Denk maar aan het creëren van social media post. Bijvoorbeeld voor Facebook, LinkedIn, Instagram of Twitter.

Een social media post moet vooral de interactie met je doelgroep aangaan. Daarnaast moet het de interesse van volgers en niet- volgers wekken. Uiteraard moet de social media post ook nog eens goed vindbaar zijn, daarom maak je gebruik van de juiste hashtags. Die hashtags zitten altijd bij de social media post inbegrepen, mits dit natuurlijk nodig is. Bij sommige social media kanalen maak je helemaal geen gebruik van hashtags.

Mocht je nog twijfelen over de tarieven, vraag dan gewoon de tarievenkaart aan.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.