Advies zoekmachine optimalisatie

Is SEO moeilijk? Niet met het advies zoekmachine optimalisatie. In dit artikel krijg je geen persoonlijk maar wel algemeen advies. Zo ga je zelf met SEO aan de slag. Mocht je echter persoonlijk advies willen, afgestemd op jouw website of situatie, dan is dit uiteraard ook mogelijk.

Dit is zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie wordt afgekort tot het Engelse SEO (Search Engine Optimazation). De meeste mensen kennen dit dan ook onder de benaming SEO. Zoekmachine optimalisatie is ontstaan nadat zoekmachine Google steeds populairder werd.

Iedereen wil bovenaan in de zoekresultaten staan. Logisch, want een eerste positie levert je ruim 24% van het zoekverkeer op. Terwijl een tweede positie nog steeds goed is voor een dikke 15%. Om die hoge positie in de zoekresultaten te behalen is SEO ontstaan: een verzameling van technieken.

Wil je meer verkeer naar je website of bekendheid opbouwen?

Hoi, ik ben Bianca en help websites doorgroeien. Zal dit jouw website zijn?

Advies zoekmachine optimalisatie

Wanneer je naar zoekmachine optimalisatie kijkt dan is dit onder te verdelen in drie pijlers. Dit zijn technische optimalisatie van de website, content en linkbuilding. Niet alle pijlers zijn even goed toe te passen. Daarnaast bevatten de pijlers ook weer verschillende technieken. Bekijk hieronder het algemeen advies zoekmachine optimalisatie.

1. Content is het belangrijkst

Zonder kwalitatieve content kun je een hoge positie in zoekmachines wel vergeten. Dit is dan ook het belangrijkste advies zoekmachine optimalisatie: deel de beste content. Dit zijn teksten die beter zijn dan die van jouw concurrenten. Hoe ziet goede content eruit?

SEO teksten zijn geschreven volgens de richtlijnen van zoekmachines. Zonder een tekst helemaal vol te spammen met zoekwoorden, dat werkt tegenwoordig ook niet meer. Daarnaast lezen SEO teksten zeer prettig en komen overtuigend over. Zo ben je niet alleen goed vindbaar in zoekmachines, ook verhoog je de conversie. Twee vliegen in één klap: wat wil je nog meer? Richt je daarom altijd op de beste teksten voor je website of webshop.

2. Een natuurlijk linkprofiel

Eén van de drie pijlers van zoekmachine optimalisatie is linkbuilden. Dit is het actief verzamelen van backlinks. Natuurlijk werkt linkbuilding, het wordt niet voor niets al jarenlang toegepast. Toch zie je dat vanaf 2020 al heel wat website zijn afgestraft op linkbuilding. Dit is iets dat velen je helaas niet vertellen.

Het advies zoekmachineoptimalisatie luidt dan ook: bouw een natuurlijk linkprofiel op. Ergens een gastblog plaatsen kan en mag, maar alleen wanneer duidelijk is dat je hier niet voor betaalt. Of dat het hier niet om een linkruil gaat. Wanneer je kwalitatieve content deelt dan zullen je websitebezoekers dit vanzelf gaan delen. Zo bouw je het beste natuurlijke linkprofiel op.

3. Je website technisch in orde

Een website moet technisch 100% in orde zijn. Zo is het belangrijk dat deze mobielvriendelijk is: op alle apparaten ziet de website er perfect uit. Daarnaast is ook het design gebruiksvriendelijk, je navigeert eenvoudig over de website. Zonder vervelende plaatjes, muziek die automatisch afspeelt of irritante pop-ups. Vanaf 2021 let Google namelijk op de gebruiksvriendelijkheid van een website.

De website moet ook een korte laadtijd hebben. Binnen 2,8 seconden zijn de belangrijkste onderdelen geladen. Zo hoeven bezoekers niet lang te wachten en kunnen ze direct gebruik maken van de website. Ook dit advies met betrekking tot zoekmachine optimalisatie moet je goed onthouden.

SEO teksten, hoe belangrijk zijn die?

Hierboven zag je het belangrijkste advies zoekmachine optimalisatie. Het is je vast opgevallen dat teksten een hele grote rol binnen SEO spelen. Hoe belangrijk zijn deze teksten?

Wanneer je het mij vraagt beslaan ze toch wel 60% tot 70% van je SEO. Hierbij spreek ik uit eigen ervaring. Ik heb namelijk wat websites opgezet die vrij langzaam laden en sommigen zijn helemaal niet mobielvriendelijk. Ook is er niet aan linkbuilding gedaan. Maar dankzij SEO teksten staan ze wel bovenaan in de zoekresultaten. Yes!

Besteed dus heel veel aandacht aan de teksten op je website. Maar let op: de rest moet ook in orde zijn. Google moet uiteindelijk een keuze maken. Wanneer twee websites hetzelfde onderwerp delen en dezelfde kwaliteit in hun teksten terug laten komen, dan wint de mobielvriendelijke website het van de website die niet mobielvriendelijk is. Nu snap je hem!

Advies zoekmachine optimalisatie: laat teksten schrijven

Veel webmasters en ondernemers gaan zelf met de teksten voor hun website aan de slag. Natuurlijk, je moet alles zelf proberen. Het probleem is dat teksten schrijven een vak apart is. Helaas zie je dit niet altijd want iedereen noemt zich tegenwoordig tekstschrijver. Wanneer je zelf schrijft kan de gemiddelde kwaliteit van teksten afnemen. Andere kant inschakelen van een tekstschrijver geld.

Nu je dit weet huiver je ervoor om een tekstschrijver in te huren. Niet doen hoor, er zijn namelijk nog genoeg tekstschrijvers die een hele goede kwaliteit leveren. Als SEO tekstschrijver realiseer ik goede posities in zoekmachines. Dat mag ook wel gezien de ruime kennis en ervaring omtrent zoekmachine optimalisatie. Laat je teksten schrijven, dit verhoogt je online vindbaarheid.

Wat moet dat kosten?

Jazeker, een SEO tekstschrijver inhuren kost geld. Maar wanneer de tekstschrijver resultaat levert dan is dit een goede investering. Nogmaals: een hoge positie in de organische zoekresultaten levert je het meeste zoekverkeer op. Een SEO tekstschrijver die hoog in Google staat levert het beste resultaat. 1+1=2.

Wat moet het inhuren van een SEO tekstschrijver kosten? De prijzen zijn heel wisselend, maar een tekst laten schrijven is mogelijk vanaf € 25. Dankzij een hoge productie kan ik de kosten reëel houden. De prijs is afhankelijk van verschillende factoren, bijvoorbeeld wat je precies nodig hebt en hoeveel. Maar ook wat je uiteindelijke doelstelling is. Wil je hier meer over weten, vraag dan informatie of de tarievenkaart aan. Misschien behoefte aan nog meer advies omtrent zoekmachine optimalisatie? Ook hiervoor neem je contact op.

Bianca schreef meer dan 25.000 artikelen voor het internet. "SEO is mijn missie, ik help anderen om hoger in Google te komen". Met zoveel geschreven onderwerpen is ze het startpunt voor elke (nieuwe) website. Een opdracht plaatsen of meer weten over de voordelige tarieven? Vraag vandaag nog de tarievenkaart aan.